Elektronické tabule pribudnú na ďalších zastávkach
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Tabule budú osadené najmä v prestupných uzloch.


Ilustračné foto © Dispecer


Do začiatku leta by mali pribudnúť na zastávkach bratislavskej MHD ďalšie elektronické tabule zobrazujúce aktuálne odchody spojov. Elektronickými tabuľami budú vybavené nasledujúce zastávky električiek, autobusov a trolejbusov:

  • Blumentál (smer Račianske mýto)
  • Čachtická (obojsmerne)
  • Detvianska (obojsmerne)
  • Hodžovo nám. (všetky smery)
  • Kamenné nám. (smer Americké nám.)
  • Kapucínska (obojsmerne)
  • Kollárovo nám. (smer Mickiewiczova a Hodžovo nám.)
  • Nám. Franza Liszta (smer Račianske mýto)
  • Nám. SNP (smer Obchodná, tunel)
  • Patrónka (obojsmerne)
  • Poštová (smer tunel)
  • Račianske mýto (na Šancovej, Legionárskej a Mýtnej)
  • SAV (všetky smery)
  • Trnavské mýto (na Šancovej obojsmerne)
  • Vysoká (obojsmerne)
  • Zochova (obojsmerne)

Osadené budú obojstranné štvor- alebo šesťriadkové tabule, s výmimkou Patrónky, kde budú osadené po dve jednostranné tabule. Elektronické tabule zakúpil DPB od firmy TransData s.r.o., pričom cena jednej štvorriadkovej tabule je 10 982 € a jednej šesťriadkovej 13 453 € bez DPH. Spolu má byť osadených 36 tabúľ.

Montáž tabúľ a zriadenie elektrických prípojok zabezpečí pre DPB spoločnosť Elektrorozvody - Gergely s.r.o. z Bratislavy za cenu 158 650 € bez DPH.


1.3.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Valecdnes, 11:48 #70 Re:
Reakcia na #69 od Ike:
Jasné, 37 a 525.
Ikevčera, 10:04 #69 Re:
Predpokladám, že to bude zobrazovať aj prímestské linky, nie?
Ikevčera, 10:04 #68 Re:
Reakcia na #59 od Valec:
https://goo.gl/maps/5uA18sZ2PL72
kecho23.5.2017 15:42 #67 Re:
Reakcia na #66 od Peto3700:
Podaktorí by ti tu vysvetlili, že presne tak to je správne...
Peto370023.5.2017 8:13 #66 Re:
Už montujú tabuľu na Kapucínskej, smer tunel. Umiestnenie v strede, tesne za prístreškom je trochu nešťastné.
Viliam2227.4.2017 15:55 #65 Re:
Pripravuje sa montaz tabule na Patronke, momentálne sa pripravuje elektroinstalacia
kecho24.4.2017 17:02 #64 Re:
Reakcia na #63 od Petto:
"by mali" nemusi nutne znamenat, ze budu.
Petto24.4.2017 16:29 #63 Re:
Kedy sa zacne s montazou ?
lostrail9.3.2017 12:03 #62 Re:
Reakcia na #58 od Error 0x007:
Zas, ja som nikde nepisal, ze nemali. To, ze mestu a DPB obzvlast zvyknu taketo veci trvat dlhsie, je uz vlastne pravidlom.
pharel7.3.2017 9:55 #61 Re:
Reakcia na #30 od Emil:
Vyslo mi to ked som naratal tych 36 tabul presne podla tych zastavok a ulic.
Joyki6.3.2017 14:09  +6#60 Re:
Na Račku treba riešiť samotné električkové zastávky, aby neboli tak úzke, že sa tam nezmestia ani elektronické tabule. Však to je choré, non sens...
Valec5.3.2017 18:30 #59 Re:
Ad Račko:
Tu by elektronické tabule mohli byť na stĺpoch VO rovnobežne s cestou. Zo zastávky by boli krásne vidieť a nebolo by ani treba, aby sa budovali na tých úzkych ostrovčekoch.
Error 0x0075.3.2017 16:12 #58 Re:
Reakcia na #55 od lostrail:
No len aby:
"Dopravný podnik plánuje v priebehu tohto roka osadiť na viac ako 50 najfrekventovanejších zastávok elektronické informačné tabule, ktoré už slúžia na niektorých zastávkach v meste." (2016)
https://imhd.sk/ba/doc/sk/15338/Riaditel-dopravneho-podniku-predstavil-priority-MHD-na-tento-rok

Tie tabule tu vlastne uz mali byt...
lostrail5.3.2017 14:50 #57 Re:
Reakcia na #56 od JerryBA:
Hej, to uz vyzera o nieco lepsie. Bohuzial si nemyslim, ze sa nieco vacsie na Racku planuje v dohladnej dobe. Trnavske bude oproti tomu kozmodrom.
JerryBA5.3.2017 6:02 #56 Re:
Reakcia na #55 od lostrail:
Rovnobežne s cestou by nebola tabula, ale iba zvyšok označníku. Niečo podobné ako v Prahe by sa mohlo zmestiť na Račko. Radšej však prebudovať tie zastávky.

http://www.metroprojekt.cz/public/files/gallery/15/9.12.novy-oznacnik-s-infornaci-o-prijezdu-tram.soupravy.jpg
lostrail4.3.2017 14:53 #55 Re:
Som rad, ze sa toto konecne ide robit. Ked kedysi pribudli tabule na Hlavnej Stanici, myslel som si, ze sa to planuje zaviest vsade aspon v dolezitych uzloch. Nuz, vcelku sme si pockali. Osobne dufam, ze to casom pribudne na vsetky elektrickove zastavky. Dalej by bolo vhodne osetrit aj konecne zastavky, kde by sa to patrilo potom pridat aj k autobusom a trolejbusom, kedze aj niektore konecne su prestupne uzly. Taka Astronomicka napriklad, ale aj Pri Krizi, kde tabule namontovali len k elektrickam a autobusy zostali po starom.

Ad #23:

Mozno by bolo zaujimave poznat, ake druhy informacii tie tabule vedia zobrazit (mozno ma niekto prehlad, ako presne je zadana zakazka). Ono totiz zobrazenie odchodov aj ostatnych spojov prestupneho uzla nie je zly napad, ale...
...muselo by sa to urobit tak, aby to nebolo neprehladne, pricom do tejto podmienky vstupuju otazky, ako napr.:

- zobrazovat aj odchody spojov "tej istej" trasy, ale opacneho smeru? (Napr. na Trnavskom myte prestup z L2 na L4, z L201 na L61, iduce opacne a podobne)
- ked zobrazovat odchody z ineho nastupiska, ktory smer si vybrat vo vztahu k smeru toho nastupiska, kde sa tabula prave nachadza? Ak vsetky, potom ako to odclenit?
- aky format zvolit na rozlisenie smeru?
- rozdelit tabulu na sektory, pricom v kazdom by sa zobrazovala ina skupina spojov podla nastupiska a smeru alebo to zobrazovat vsetko v jednom vypise a v riadku zobrazovat informacie o nastupisku a smere jazdy linky?

Ked sa clovek zamysli nad tymto hlbsie, aby to naozaj malo nejaky prinos, musela by byt tabula asi rozdelena na tolko sektorov, kolko nastupisk sa v uzle nachadza, resp. ak nie nastupisk, potom minimalne zastavok a opacny smer by sa vzdy uvadzal az za odchodmi v smere aktualneho nastupiska, pricom by musela jasne svietit minimalne informacia o konecnej zastavke spoja. Tam by sa vsak uz neumerne zvysovali naklady a predpokladam preto, ze nic take sa v dohladnej dobe nechysta. Na takom Trnavskom myte, ci Hodzovom namesti, by sa toto dalo lahko vyriesit centralnou tabulou odchodov, ktora by mohla byt umiestnena priblizne uprostred podchodu (na Hodzovom by ich muselo byt asi niekolko, jedna aj pri vstupe od Postovej).

Co by vsak urcite malo pribudnut, su smerove tabule, ktore budu prehladnym sposobom ludi navigovat na jednotlive linky podla smeru jazdy. Znamena to, ze na nastupisku elektriciek bude "rozcestnik" na ostatne nastupiska a na tych zas rozcestnik na vsetky ostatne.

Ad #48:

Na Racku smerom do mesta sa nevojde ani tento maly displej, pretoze oznacnik je pripevneny k zabradliu len jednou tycou a je vylozeny oproti tej tyci smerom k nastupisku. Tam by sa to jedine mohlo namontovat rovnobezne s cestou, co by sa minulo ucinkom. Racko je uzol, ktory treba kompletne prebudovat, inak sa tam pomaly ziadne zlepsenie nebude dat implementovat.
810zssk4.3.2017 9:25 #54 Re:
Reakcia na #53 od Ike:
Taktiez od televizora vacsinou neziadas vodotesnost a nevystavujes ho silnemu narazovemu vetru...
Ike4.3.2017 9:06 #53 Re:
Reakcia na #52 od MatejBA:
Nehovoriac o tom, že interval teplôt v exteriéri je značne väčší ako v interiéri a pri extrémnych teplotách je LED panel náchylnejší na mŕtve alebo zaseknuté pixle.
MatejBA3.3.2017 18:22  +2#52 Re:
Reakcia na #45 od Error 0x007:
Hlavny problem je zivotnost. Pokial by ti to malo svietit 24/7 (miesto dajme tomu 8 hodin zo dna, kedze 8 si v praci a 8 spis), tak by panel za 200 eur nemusel vydrzat ani tie 2 roky. Ak sa aj pouzije "bezny" displej, tak sa "rucne" vyberie to najlepsie, co vyjde z vyrobnej linky a ma najlepsie vlastnosti a tym sa zvysuje cena.

Napriklad pri monitoroch k PC mas A++ LCD, kde je garancia menej ako 2 mrtve pixely pri FullHD (preto aj vymienaju displeje pri 3 a viac). A+ kupuju "druhotriedny" vyrobcovia kde to je viac. Acko bere minimum ludi a Bckove panely vyhadzuju.
david13.3.2017 13:25  +2#51 Re:
Reakcia na #50 od Ámos:
A prečo by sa klasický nezmestil?