DPB obstaráva 90 nových autobusov

Nové autobusy môžu byť s naftovým alebo CNG pohonom.


Ilustračné foto © W.I.


Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom februára tohto roka verejné súťaže na dodávky nových autobusov, ktorých nákup v závere minulého roka schválili poslanci mestského zastupiteľstva hlavného mesta. DPB obstaráva spolu 90 nových autobusov v štyroch dĺžkových kategóriách - do 8,6 m, do 10,5 m, do 12,2 m a do 18,8 m. Vo všetkých prípadoch ide o nízkopodlažné (minimálne medzi prvými a druhými dverami) autobusy, pričom pohon vozidiel môže byť buď na naftu, alebo na stlačený zemný plyn (CNG), v oboch prípadoch musí min. spĺňať emisnú normu Euro 6.

  • Minibusy do dĺžky 8,6 m musia mať minimálnu prepravnú kapacitu 45 cestujúcich, dvojich dverí a motor s výkonom aspoň 130 kW. Predpokladaná hodnota zákazky (6 autobusov) je 1,178 mil. € bez DPH, t. j. 196 tis. € bez DPH/ks.
  • Midibusy do dĺžky 10,5 m by mali odviezť minimálne 65 cestujúcich, musia mať aspoň trojicu dverí a motor s výkonom aspoň 180 kW. Predpokladaná hodnota zákazky (24 autobusov) je 5,420 mil. € bez DPH, t. j. 226 tis. € bez DPH/ks.
  • Štandardné autobusy s dĺžkou do 12,2 m budú pre min. 90 cestujúcich s trojicou dverí a motorom s výkonom min. 209 kW. Predpokladaná hodnota zákazky (28 autobusov) je 6,873 mil. € bez DPH, t. j. 245 tis. € bez DPH/sk.
  • Kĺbové autobusy s dĺžkou do 18,8 m by mali odviezť min. 130 cestujúcich, musia mať aspoň štvoricu dverí a motor s výkonom aspoň 240 kW. Predpokladaná hodnota zákazky (32 autobusov) je 10,527 mil. € bez DPH, t. j. 329 tis. € bez DPH/ks.

Lehota na predkladanie ponúk je do 13. marca 2017. Ponuky sa budú vyhodnocovať podľa pomeru ceny a kvality, pričom vyhodnocovať sa budú kritériá:

  • celková cena autobusov - 80 bodov,
  • lehota dodania autobusov - 6 bodov,
  • maximálna obsaditeľnosť autobusu - 3 body,
  • počet miest na sedenie - 3 body
  • prevádzkové náklady na spotrebu energie - 8 bodov.

Všetky autobusy by mali byť dodané v rozmedzí od 6 mesiacov do 1 roka od nadobudnutia účinnosti uzavretých zmlúv.


6.2.2017
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Error 0x00712.2.2017 21:39 #36 Re:
Uchadzac si moze vybrat medzi Dieslom a CNG? Tak to asi ziadne CNG nebude...
Petto8.2.2017 16:14 #35 Re:
Reakcia na #34 od mathre:
Nemam pocit ze sa idu za jazdy rozpadnut a neprsi na mna z nich. Solarisy pri GO dokazali este pojazdit kludne aj 5 rokov.
mathre8.2.2017 14:06 -1 +1#34 Re:
Reakcia na #26 od Petto:
Šak ale stále horia a tiež sú dosť pokazené.
Petto7.2.2017 21:35 #33 Re:
Reakcia na #31 od Gryzly65:
pred polhodinou s 1213 na 32/X a vcera s 1212 na 32/6 , v piatok s 1217
S499.10237.2.2017 18:59  +8#32 Re:
Reakcia na #31 od Gryzly65:
Ja dvakrát 23. januára. Obidva vyzerali lepšie ako fungl nová SOR-ka.
Gryzly657.2.2017 17:53 #31 Re:
Reakcia na #26 od Petto:
Nesúhlasím. Kedy si sa tým viezol naposledy?
Petto7.2.2017 15:03 #30 Re:
Reakcia na #29 od afeno:
Vyrabaju sa stale ale len pre dlhodobe objednavky podpisane este pred vznikom 4.generacie. Plzen a Budapest odobrali tento rok vozidla stale 3.generace trolejbusy Solaris
afeno7.2.2017 13:47 #29 Re:
Reakcia na #27 od MatejBA:
Solarisy tretej generácie sa už nevyrábaju
Marek19787.2.2017 12:54 #28 Re:
Reakcia na #27 od MatejBA:
2006
MatejBA7.2.2017 12:51 #27 Re:
Reakcia na #26 od Petto:
A su o kolko starsie? 5 rokov? (tusim Solaris je 2005 a SORrky 2010 nie?)
Petto7.2.2017 10:31  +4#26 Re:
Reakcia na #25 od mathre:
CNG Solarisy teda vyzeraju hodne lepsie jak prve NB18
mathre7.2.2017 10:16 #25 Re:
Reakcia na #23 od Marek1978:
Dobre, to tu ale porovnávame dva trochu odlišné typy autobusov. Capacity sú podľa mňa konštruované na oveľa väčšiu záťaž v premávke keďže sú prioritne robené na tzv. Metrobusové linky a tým pádom sa počíta že dostanú viacej zabrať.

Ja som to myslel v tom duchu, že keby si porovnáme vozy, ktoré reálne môžu medzi sebou v tendri súťažiť a to Irisbus Urbanway 18m, Solaris Urbino 18M, SOR NB18 a možno k tomu nejaké vozy typu MAN a MB ale nie Capacity. To sú vozy štandardnej výroby a neverím, že taký Urban alebo Solaris tu vydrží pri tej neúdržbe podstatne viac ako SORka.
Petto7.2.2017 10:14 #24 Re:
Reakcia na #23 od Marek1978:
a to uz tie serble 422x a 423x jazdia len v prac.dni a primarne spicky
Marek19786.2.2017 15:21 #23 Re:
Reakcia na #20 od mathre:
to by som netvrdil, nakolko, ked si porovnam 6 rocne sorky a mercedesy, tak tie sorky su v ovela horsom stave ako medaky.

1 seria soriek je do dvoch rokov zrela na vyradenie, kdezto medaky si myslim, ze dalsich 5 a viac rokov mozu vydrzat jazdit v udrzatelnom stave.
MatejBA6.2.2017 15:17  +3#22 Re:
Reakcia na #20 od mathre:
Tak ale zas CapaCity sa drzia lepsie ako prvo-seriove SORky aj pri tej neudrzbe
pharel6.2.2017 15:14 #21 Re:
Mali by tam uviest niekde aj frekvenciu dodavania nahradnych dielov aby sa necakalo niekolko mesiacov na nahradne diely ako pri novy elinach
mathre6.2.2017 15:03 #20 Re:
Ja si myslím jednu vec. Áno, je pravda že by sa to mohlo poňať trošku inač aby tu jazdilo niečo naozaj kvalitné a nie len SORky.

Na druhej strane si ale povedzme, že či tu bude jazdiť SOR alebo Mercedes, pri dnešnej údržbe vozidiel je to viac menej jedno. Šrot to po štyroch rokoch bude tak či tak ak sa o to nebudú starať.
Solider6.2.2017 14:28 #19 Re:
Reakcia na #7 od Zvero:
Cena nie je povinne vždy rozhodujúcim faktorom. Na druhej strane treba objektívne povedať, že verejné obstarávanie nemá slúžiť na to, aby obstarávateľ zakúpil niečo, čo nechce a nepotrebuje len preto, že verejná súťaž mala takýto výsledok. To sa potom obchádza takými zadaniami určenými na milimetre alebo rôznymi technickými vymoženosťami, ktoré nápadne alebo menej nápadne spĺňa jeden (preferovaný) uchádzač. Pritom nový zákon už umožňuje pojať verejné obstarávanie viac profesionálne než len ako umelý výber uchádzača, ktorý dodá na základe zadania vygenerované vozidlo.
Solider6.2.2017 14:16  +1#18 Re:
Reakcia na #9 od Peto3700:
Najnižšia cena nemusí zohrávať kľúčovú úlohu, môže to byť aj kombinácia ceny a kvality. A nie je pravda, že autobusy SOR sú najlacnejšie, pretože ich cena sa v prípade dopravných podnikov, ktoré sú obstarávateľmi podľa zákona o verejnom obstarávaní, odvíja podľa cenových ponúk v súťaži a preto sú ceny rôzne. Práveže rozdelenie jedného nákupu na štyri osobitné súťaže vytvára predpoklady pre kartelovú dohodu, ktorá naoko uspokojí všetkých relevantných zúčastnených a spôsobí, že niekde najvýhodnejšiu ponuku jednoducho nedajú, v snahe vo vzájomnej kooperácii vyhrať v inej súťaži.
Sommelier6.2.2017 14:06  +1#17 Re:
Reakcia na #16 od Zvero:
Samozrejme, mnoho výrobcov len nedávno predstavilo nové generácie vozidiel, s tým kritériom "xy rokov" by sme sa asi dostali niekam bližšie k 415/435, však ?