V Bratislave sa testuje elektrobus SOR

Výrobca zapožičal dopravnému podniku elektrobus SOR EBN 11.

Do Bratislavy prišiel 17. októbra 2016 na prezentáciu elektrobus EBN 11 českého výrobcu SOR. Elektrobus by sa mal v našom meste testovať jeden mesiac, teda do 18. novembra. Nasadený bude na linky 52 53 57 66 a 67 počas špičiek ako vozidlo #2998. Cestujúcich bude elektrobus prepravovať bezplatne

Elektrobus typu EBN 11 je dlhý 11,1 m a môže odviezť 92 cestujúcich. Výrobca pre tento typ elektrobusu udáva, že ho poháňa asynchrónny vodou chladený elektromotor s výkonom 120 kW, ktorý je napájaný z akumulátorov s kapacitou 172 kWh. Udávaný dojazd na jedno nabitie je okolo 150 km.

Elektrobus firmy SOR sa už v Bratislave v minulosti prezentoval - v roku 2011 prezentačné jazdy na viacerých linkách absolvoval elektrobus EBN 10.5. V roku 2014 sa v Bratislave skúšal minibus s elektrickým pohonom EVC - Rošero First FCLLI od slovenského výrobcu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #59:
Ako na jedno nabitie cestou? Lebo z Ostravy do Prahy je to o pekný kus ďalej ako 280 km.
Reakcia na: Jezo #58:
Vcera som kecol s obchodakom Ekova na CZECHBUSE v Prahe a ich hnedy prototyp to dal z Ostravy na 1 nabitie - isli po dialnici 80km/hod , dojazd pri plnom nabiti pise cca 280 km samozrejme pri vypnutej klime/kureni takze by to malo byt lepsie ako elektricky SOR ci SOLARIS.
V suvislosti s malym dojazdom ma uz davnejsie napadla otazka: Aky ma dojazd konkurencia? Lebo teraz som si vsimol, ze napriklad Solaris je na tom rovnako (110-150km) vid.:

"...Vozy budou obsluhovat během dne linky o délkách 110 až 150 kilometrů. Nabíjení baterií bude probíhat v depu v noci..."

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=13448
Reakcia na: Mike #55:
Aj na 53??? Hmm, to bude pošušňaníčko...?
Reakcia na: Mike #55:
Dik za info. Pockam si teda na to ked bude na L67.
Reakcia na: x8x@post.sk #53:
Ku koncu týždňa už bude na 66, 67 a budúci týždeň aj na 53...
Reakcia na: x8x@post.sk #53:
Zrejme sa niekto boji ze skysne v kolonach na 53 alebo 56 a nahodou sa vybije a potom by sa uz neosvedcil ?
Zdravim, neviete niekto je sanca ze sa tento bus dostane aj na zvysne linky uvedene v texte alebo zostane len na L52? Lebo rad by som sa s nim zviezol a do Race to nemam zrovna naskok. Leob 18ty november sa blizi elektrobus stale na L52 aspon podla toho co pozeram vo vyprave.
Reakcia na: zlomok #51:
Tak to mi vôbec nenapadlo, že také niečo vôbec existuje ?
Reakcia na: zlomok #49:
PX nie, to by bola vždy využitá len polovica kapacity, ale prečo by to vozidlo nemohlo byť obojsmerné? Veď elektromotoru je jedno, ktorým smerom sa krúti. ?
Reakcia na: Troll #47:
SOR EBN 22. Náme pre sci-fi. A možno aj PX lebo neviem či by sa na železnej taká súprava otočila, takto jej bude stačiť prejsť do protismeru.
Reakcia na: Petto #42:
Nemusia byt na L43 dva kusy. Pri rychlonabijani za 15 minut nabijes 40% kapacity. Takze ti stacia dve prestavky aby sluzbu vyjazdil. A samozrejme rychlonabijacku.
Reakcia na: S499.1023 #46:
Moderné scepky? ?
Reakcia na: Petto #43:
Prečo? Budú chodiť dva baterkáče za sebou. Dva budú vždy na linke a dva sa budú dobíjať pri Exvojenskej exnemocnici ? . A hneď máš zmysluplné využitie pre štyri paškvily.
Nemá nejak málo dverí?
Reakcia na: Petto #41:
Ráno bol na 52/2
Reakcia na: Petto #42:
+ cez vikend v lete zostane dieslovy klbak ?
Reakcia na: pharel #40:
Ok kupi sa ich dajme tomu 10 , no z toho na cely den na 43tkovu sluzbu musia byt dva kusy. To je co za rentabilita a ekologia. A na 32,61 dusime busy popod draty.
Dneska ten skvost sa dobija ci co ? ?