Mesto sa chystá nakúpiť autobusy, ktoré nebudú postačovať
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Podľa Lepšej dopravy je potrebné nakúpiť viac kĺbových autobusov, aby dokázali nahradiť aspoň viac ako 20-ročné Karosy.


Ilustračné foto © Peter Vodička


Poslanci Mestského zastupiteľstva budú 16. novembra 2016 rozhodovať o zakúpení nových autobusov pre dopravný podnik. Pôjde o 88 autobusov, pričom podľa materiálu určeného poslancom by malo ísť približne o 30 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a 6 autobusov dĺžky do 9 metrov.

Počty nových vozidiel sa však nezdajú odborníkom na bratislavskú dopravu združeným v Občianskej iniciatíve Lepšia doprava. Iniciatíva síce "plne podporuje obnovu vozidlového parku autobusov", navrhuje však venovať viac prostriedkov väčším autobusom, aby sa zlepšil komfort cestovania, ale aj ako prípravu na nových cestujúcich po zavedení parkovacej politiky.

„Domnievame sa, že je potrebné zakúpiť podstatne väčší počet kĺbových vozidiel, než predpokladá návrh, ktorý DPB predložil na rokovanie zastupiteľstva. Navrhovaných 30 vozidiel nestačí nahradiť ani všetky vozidlá typu Karosa, ktorých je 37 a DPB ich plánuje vyradiť, pretože majú 20 - 25 rokov,“ konštatuje Martin Fundárek z iniciatívy. „Navyše už dnes chýbajú denne kĺbové vozidlá vo výprave. Sú nahrádzané kratšími vozidlami, do ktorých sa cestujúci nezmestia,“ dodáva.

Podľa iniciatívy treba počítať aj s nárastom potreby kĺbových vozidiel. V blízkej budúcnosti sa začne modernizácia električkových tratí (Karloveská radiála, Ružinovská radiála, Vajnorská radiála), čo si oproti dnešnému stavu vyžiada zvýšený počet autobusov kvôli zabezpečeniu náhradnej autobusovej dopravy.

„Predpokladáme tiež, že v súvislosti s plánovaným spustením parkovacej politiky sa časť cestujúcich presunie z áut do MHD, avšak niektoré linky sú už dnes na hranici svojej kapacity a bude ich treba posilniť. Už dnes sa cestujúci sťažujú na preplnenosť niektorých liniek,“ hovorí Fundárek. Podľa iniciatívy bude preto v blízkej budúcnosti potrebné nahrádzať na niektorých linkách 12-metrové vozidlá kĺbovými a 10,5-metrové 12-metrovými. Ďalší nárast počtu vozidiel si môže vyžiadať rozvoj mesta (Južné mesto, Bory), či nedostatočná preferencia MHD, keď vozidlá stoja v zápchach, preto treba predlžovať časové rezervy na konečných a pridávať ďalšie vozidlá, aby zostal zachovaný interval. 

"Občianska iniciatíva Lepšia doprava preto odporúča nakúpiť vyšší počet kĺbových vozidiel, najmä na úkor 10,5-metrových," uvádza sa na záver tlačovej správy, ktorú iniciatíva poskytla médiám.


15.11.2016
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Rubber3823.11.2016 21:27  +1#64 Re:
Reakcia na #63 od Andrej5:
Červené
Andrej523.11.2016 19:36 #63 Re:
akého druhu to budú busy
david123.11.2016 10:47 #62 Re:
Reakcia na #54 od Petto:
Zápchy tam práveže bývajú každé prac.poobedie pre krátky signál smer CSU už z pod mosta Lafranconi.
piggee23.11.2016 10:23 #61 Re:
Reakcia na #59 od Solider:
Ale aka pekna lesna trat by to bola
omg12323.11.2016 8:24 #60 Re:
toto iste som ja tu nedavno pisal v diskusii o nakupe novych vozidiel. dat 12 m bus kde nepostacuje ani 18m klbak mozu vymysliet iba v DPB.
Solider23.11.2016 1:11 #59 Re:
Reakcia na #58 od piggee:
A do mesta by namiesto 10 minúť išli pol hodinu
piggee22.11.2016 23:49 #58 Re:
Este je tu jedna varianta (aj ked neviem, ci optimalna). Miesto konecnej v Karlovke ich potiahnut k Iuvente, kde by odbocili doprava a medzi Iuventou a Vretenovou vedie cesta, kade by sa to dalo potiahnut.
Viko22.11.2016 23:11 #57 Re:
Reakcia na #54 od Petto:
To by bolo zbytocne problematicke aj podla mna. Ked ju uz pchat do Mlynskej doliny, tak nech vedie v linii byvaleho cyklochodnika popri Vydrici.
trolejbus620722.11.2016 18:48 #56 Re:
Reakcia na #54 od Petto:
toto je zbytočne komplikované - nesegregovaná trať v Autoslave je zlé riešenie... čo sa týka obratiska, to by sa dalo vybudovať aj ako štandartná slučka, však z toho kopca smerom k átriákom sa dá ešte ubrať, električky by sa točili ako na Komisárkach v Rači
trolejbus620722.11.2016 18:41 #55 Re:
Reakcia na #53 od Solider:
takto by som si to vedel predstaviť otázne je, kde na to zobrať vôľu a peňeži
Petto22.11.2016 16:23 #54 Re:
Reakcia na #49 od trolejbus6207:
A co tak dat elektricku priamo po trase 31/39 od Lafranconi popri dialnici - na 1 strane, 2. na opacnej. Trat moze byt pojazdovana od ZOO smer CSU aj autami kedze tam zapchy nebyvaju. Obratisko moze byt kludne uvratove a linka CSU - Tunel - Obchodna - HS obsluzi 90% cielov pre studakov + zhltne to max 7-8 30Tciek.
Solider22.11.2016 16:03 #53 Re:
Reakcia na #51 od trolejbus6207:
Za zastávkou Botanická záhrada by bola križovatka, električka by odbočila krížom cez cestu, dostala by sa na plynulo zvažujúci sa násyp, kde by sa esíčkom dostala okolo budovy PriF na Ilkovičovu ulicu, potom pomedzi FMFI a FEI až k Litovskej ulici, kde by bola nutná asanácia asi 2 až 3 budov rodinných domov, ale ulicou by sa plynulo dostala až k parkovisku pod Televíziou.
Viko21.11.2016 19:46 #52 Re:
Reakcia na #51 od trolejbus6207:
Z hľadiska dopravných väzieb mi príde výhodnejšie obočiť až za z. Botanická záhrada, aby mohli Družbania rovnomerne vyťažovať linky na nábreží.
Miesto zemných prác v terase nad ulicou by potom mohlo byť jednoduchšie vyjsť Svrčou okolo špec. školy k Matfyzu - čo si pamätám, stačili by drobné úpravy sklonu a miesta je dosť (až na úsek okolo nového domu na Starých Gruntoch). Akurát to je zbytočne dokola a teda pomalé.


Ono, keď zohľadňovanie súbehov preženiem, tak zatrolejované celé nábrežie aj Mlynská sa oplatí využiť minimálne pre L30, súvislé troleje Polianky-Zochova by zas spôsobovali súbeh s 83&84, následná trolejizácia Petržalky v takej miere by si žiadala hodiť pod drôty aspoň 88 - a neprestaneme nikdy. Preto by sa malo jasne určiť, ktoré ťahy majú (potenciálne i dosiahnuté) objemy na ED a ktoré na TD, tomu prispôsobiť linky a postupne ich konvertovať. Udržiavanie tradície hurá predĺžení všetkým akurát znásobí vrásky z dilem typu NOÚ/NÚSCH.
trolejbus620721.11.2016 18:26 #51 Re:
Reakcia na #50 od S499.1023:
tak to ma nenapadlo... ako by sa k FEL dostala? odmysliac si komplikované odbočenie z Botanickej, nemala by tam trať príliš veľké stúpanie/klesanie?
S499.102321.11.2016 18:08 #50 Re:
Reakcia na #49 od trolejbus6207:
Skôr by som to viedol niekde okolo FEL a spol. ale nie som taký projektant ako zlomok, že by som si to kreslil v CAD-e, je to len taký ideový návrh, ktorý môže niekto rozvinúť.
trolejbus620721.11.2016 17:47 #49 Re:
Reakcia na #48 od S499.1023:
Myšlienka električky do MD je skutočne interesantná, ale kadiaľ? Kvôli novým domom medzi zastávkami Televízia a ZOO je málo miesta a pri zastávke ZOO je tak úzke hrdlo, že podľa mňa tam segregovanú trať nenarveš ani náhodou, to by sa muselo celé prestavať, na to nebude ani snaha a o potrebných financiách radšej pomlčím...
S499.102321.11.2016 11:16  +2#48 Re:
Reakcia na #47 od Solider:
Ono to síce vyzerá zaujímavo, ale keď sa človek zamyslí, tak na trase 39 toho veľa zatrolejovaného nie je - ten päťdesiatmertový sůbeh od výjazdu z podjazdu na Hodžku po odbočenie na Kollárko nebudem ani počítať, takže pod drôtom je akurát úsek Račišdorfské Mýto až Kaliňákova Ikea.
A osobne si myslím, že Nachtigalltalfriedhof s jeho návalmi je skôr pre električky ako pre drôtolezy.
Solider20.11.2016 17:41 -2#47 Re:
Reakcia na #46 od Error 0x007:
Podľa môjho názoru by sa mala zatrolejovať komplet trasa L39, už keď sa uvažuje o zatrolejovaní trate na Ostredky k TID Ružinov. Samozrejme, čisto odbočka k CSU od Mlynskej doliny je samoúčelná hlúposť.
Error 0x00717.11.2016 20:35  +1#46 Re:
Reakcia na #45 od Mike:
Presne tak. Nevymyslajme sotoviny typu zatrolejovanie iba odbocky k CSU. U L64 sme vydeli ako to dopadne, ked sa nekoncepcne zatrolejuje "niečo".
Mike17.11.2016 13:12  +7#45 Re:
Reakcia na #43 od kecho:
To že mesto sa tvári tak chudobné, že nemá pár 1000 EUR na jednu trápnu zastávku viedenského typu, nehovoriac o nejakých dvoch troch trolejových kríženiach, čo vyznieva celé dosť trápne, to súhlasím.

Ale nesúhlasím s tým, že keď nám prešli doteraz také somariny (akože projekty) ktoré mal nejaký riaditeľ alebo projektant desaťročia schované v šuflíku a teraz sa naskytla príležitosť vytiahnuť ich, tak aj naďalej nám prejde za eurofondy všetko.

Teda myslieť si to môžme (ide o to či iba diskutéri na imhd alebo aj kompetentní), ale treba si uvedomiť, že už je nové programové obdobie, nové operačné programy, ináč nastavené pravidlá a menia sa aj ľudia čo o tom rozhodujú a čo to kontrolujú či na ministerstve, meste, alebo nás čím ďalej tým prísnejšie posudzuje aj Jaspers (napr. za všetky príklady stačí spomenúť Filiálku, ktorú primát presadzuje silou mocou bez ohľadu na to či vyjde alebo nevýjde z rôznych analýz, lebo on tvrdí že určite výjde a určite ju podporí aj japsers a eurofondy..)

A tiež neviem momentálne čo nám pomôže odbočka tbus trate z Mlynskej Doliny do Slávičieho údolia, keď súčasnú trasu 31/39 minimálne v úseku CSU - nábrežie (prestup na električky) - a ešte možno Zochova a nám. 1. Mája je kvôli väzbe na električky, rozmiestneniu intrákov a hlavne fakúlt UK a STU potrebné mať tak ako je dnes a je dlhodobo potrebné ju posilniť, lebo v tom intervale 6/7 v špičke a 10 v sedle je to veľmi poddimenzované.