Elektronické cestovné lístky by mali byť zavedené do konca leta

Cestujúci si budú môcť zakúpiť jednorazové cestovné lístky pomocou elektronickej peňaženky.

V priebehu druhej polovice tohtoročného leta by mal byť v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) zavedený predaj elektronických jednorazových cestovných lístkov. Informovala o tom spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava (BID) s tým, že spustenie tohto predaja je podmienené úspešnými výsledkami testov aplikácií, ktoré budú prebiehať v najbližších týždňoch.

Elektronické jednorazové cestovné lístky IDS BK bude možné zakúpiť si vo vozidlách bratislavskej MHD, v regionálnych autobusoch a na železničných zastávkach a staniciach. Na zakúpenie takéhoto lístka bude cestujúci potrebovať elektronickú peňaženku, teda bezkontaktnú čipovú kartu s kreditom, ktorý bude možné na kartu dobiť napr. cez internet, v predajniach dopravcov či v multifunkčných automatoch. Cena elektronických lístkov bude o 10 % nižšia oproti papierovým jednorazovým lístkom.

Pre tento účel boli v uplynulom období staršie vozidlá MHD dovybavené novými označovačmi lístkov, prostredníctvom ktorých sa budú dať elektronické lístky zakúpiť. Zvolením príslušného lístka a priložením čipovej karty k označovaču sa zakúpený lístok zapíše do čipu karty. Do konca júna 2016 budú označovače cestovných lístkov s dotykovou obrazovkou vybavené novou aplikáciou na zakúpenie elektronického lístka - až do spustenia nového systému však budú označovače fungovať doterajším spôsobom. V súčasnosti podľa spoločnosti BID finišuje aj montáž označovačov na železničných staniciach.

Pred zavedením elektronických cestovných lístkov plánuje spoločnosť BID zrealizovať vysvetľujúcu informačnú kampaň.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: cobik #129:
Presne ako píše 810zssk, žiaľ sme na Slovensku a a zatiaľ to tu nefunguje ako v Nemecku, alebo stačí už aj v Čechách. U nás kompetentní ľudia vo verejnej správe (a v inštitúciach zriadených a financovaných priamo verejnou správou) veľmi často pri riešení problémov (či už potenciálnych alebo už jestvujúcich) používajú argument "na toto nemáme žiadny podnet / nikto sa nesťažoval", prípadne "k tomu bol iba jediný mail", alebo "k tomu nám prišlo už veľa podnetov /sťažností" - pri tomto poslednom štádiu je to zvyčajne najlepší dôvod niečo riešiť...
Reakcia na: cobik #129:
Keby si tu energiu co si investoval do tohto fora investoval radsej do napisania jedneho mailu dopravcovi, tak by ti to zabralo polovicu casu a pomohol by si problem vyriesit a situaciu zlepsit. A nabuduce by si system mozno mohol pohodlne pouzivat - presne tak ako ja, ked som nasiel na eCL par veci ktore nefungovali a napisal som jeden mail, vdaka comu po par dnoch chybu odstranili a dnes uz pri danom produkte problem nemam.

Ano, nie si tu od toho a dopravcovia by si mali ovela dokladnejsie system testovat a hlavne skolit personal. Ale ked uz problem je, je naivne cakat ze ho vyriesia ked sa o nom nedozvedia. Nikto od teba nechce aby si "nieco riesil". Stacilo by poslat jeden blby mail a to je cele - je to este jednoduhsie ako o probleme napisat sem.

Napokon je to o tom ci je tvojim cielom aby sa problem vyriesil, alebo aby si si zanadaval.
Nejde mi o to vyliat si srdiecko,skor o to,ked si to tu niekto precita,aby nerobil tu istu chybu ako ja,ked som uveril,ze na Slovensku moze nieco normalne fungovat,to je cele.ja tu nejsom od toho aby som to tu riesil a uz vobec ne s mhd a pod.nieco ti poviem,raz som pisal list na mhd,aby poucili vodicov o tom ako sa v lete pouziva klima v buse,ze ked je vonku 35 a nastupis spoteny do busu kde neni ani 20 ,co to s tebou spravi.lezal som 3dni v horuckach a co sa zmenilo?v buse mhd je stale jak v mrazaku a ja nosim radsej so sebou v lete mikinu a kaslem nato,takze asi tak.este chces nieco menit?
Reakcia na: cobik #127:
Potom je otazny zmysel tvojho vylevu ak ti nejde o to aby sa problem riesil.. To je take slovenske, vylejem si srdiecko, ale ked mi niekto povie ako realne nieco zmenit, tak to ani za svet. Potom sa cudujte ze veci nefunguju ked sa o problemoch ani len nevie.

Kompetentni citaju svoje maily, nie diskusie. Keby si im napisal, tak sa mozno muchy vychytaju. Takto nie, lebo kompetentni o nich ani nevedia.
Vylukovy spoj to nebol.inak na tych 63centov z busu kaslem a listy posielat nebudem a ani uplatnovat reklamacie,radsej by som bol keby tieto diskusie na nete cital niekto z kompetentnych,tak by tie muchy snad niekedy vychytali.
Reakcia na: cobik #123:
1. Ak ti lístok zakúpený v označovači v autobuse MHD správne zobrazil automat/označovač v Pezinku (sú v správe BID a nie ZSSK), tak bol určite predaný a zapísaný do karty správne.
2. Pokladňa ZSSK nemá možnosť prečítať si ho.
3. Ak ho neprečítalo správne vo vlaku ZSSK a/alebo v autobuse Slovak Lines, treba poslať reklamáciu a to tomu, u koho si doplatil €. Najlepšie bude, ak reklamáciu v kópii pošleš aj na info@idsbk.sk. Do reklamácie je potrebné popísať vyššie popísané, plus číslo karty a kde/kedy si cestoval (vo vlaku stačí čas a dátum, z autobusu je najlepšia kópia lístka).

Všetko sa dá spätne overiť a na základe toho reklamácia (ne)uznať. Z popisu to zatiaľ vyzerá na nesprávnu obsluhu personálom.
Reakcia na: cobik #123:
Napadol mi este jeden mozny problem: Nekupoval si si nahodou ten eCL vo vozidle ktore bolo na vylukovej/posilovej linke?
Reakcia na: cobik #123:
Ak ti automat CL zobrazil, tak na karte bol. To ze ho nevidela pokladnicka nemusi byt chyba, nie som si isty ci vobec maju oni tu funkciu spristupnenu, kedze normalne s nimi nerobia.

Problemy su teda dva:
- Neuznanie vo vlaku - tu by som nevylucoval chybu obsluhy. Zial, ten system nie je spraveny prehladne a zazil som ze vlakveduci sa v nom stracali ked s eCL robili prvy krat. Kedze eCL su u ZSSK vyuzivane v malej miere, mohlo byt problemom toto.
- Neuznanie v buse - Toto je cudne, malo by to zbehnut automaticky. Si si isty ze listok mal dostatocnu casovu platnost az do cielovej zastavky?

V kazdom pripade, ak si zaplatil nieco navyse, kontaktuj prislusneho dopravcu. Peniaze ti vratia a co je dolezitejsie, problem presetria a zistia o co islo + pripadnu zavadu mozu odstranit.
Prave som si zakupil cestovny listok na 6zon 90min.v oznacovaci v autobuse mhd.cestujem do Modry vlakom a v Pezinku prestupujem na bus slovaklines zahrnuty do idsbk.pri kontrole vo vlaku sa sprievodkyni na displehi citacky nic nezobrazilo o mojom platnom listku a ona ze to nemoze uznat.ja som jej povedal ze ziadnu pokutu platit nebudem,ze som si riadne z karty slovak lines/podotykam/kupil listok a nemozem zato,ze im to nefunguje,nakoniec od pokuty ustupila.vystupil som v Pezinku a hned som isiel do pokladne v stanici,ci im to ten listok nacita al.nie,samozrejme nenacitalo a na moju otazku preco? mi bolo povedane ze zsr maju ine terminaly a karty slovak lines asi neberu,navyse pani za prepazkou sa ma tak isto ako pani vo vlaku spytala,ci mam nejaky doklad,teda listok ktory mi v 93ke mal vytlacit automat,hlupost ved ide predsa o elektronicky listok a zapis mam na karte,tak ake papieriky?a zapis prebehol v poriadku ako displej na pristroji ukazal.potom som kartu vyskusal v automate idsbk v pezinku a konecne uspech aktualny zapis,vratil som sa k pokladni a pani ze sa ide pozriet,listok je platny,nieco nefunguje v systeme,mam si napisat na zsr al.idsbk,mozno mi povedia viac.dalej v buse slovak lines z pezinka do modry mi pri prilozeni karty nevytlacil 0ltu polozku ako minule(ina story)ale mi strhol dalsie prachy,to uz som rezignoval nevyhadam to nijako.proste spolocny system mhdBA ZSR a slovak lines proste nefunguje a iba okrada ludi o peniaze.odteraz si uz elektron.cestovny listok nekupim,radsej pojdem nacierno.
Ak by niekoho zaujímala odpoveď BID na moju otázku, či zavedú platenie cestovného bezkontaktnou platobnou kartou na označovačoch:

Dobrý deň, ako píšete, zakúpiť si cestovný lístok vo vozidle nebude možné s klasickou bankovou platobnou kartou.
Na to aby bolo možné kupovať cestovné lístky vo vozidlách bankovou platobnou kartou by museli byť všetky vozidlá DPB, a.s., Slovak Lines, a.s. a taktiež železničné stanice vybavené kompatibilnými predajnými zariadeniami.
V čase príprav projektov na nákup elektronických označovačov do vozidiel a na železničné stanice, ešte nebolo bežné využitie certifikovaných platobných terminálov s technológiou PayPass v exteriérovom prostredí, tak ako je tomu dnes. Bezkontaktné platobné bankové karty sú taktiež masovo rozšírené len relatívne krátko. Projekt predaja elektronických cestovných lístkov sa začal už pred niekoľkými rokmi a jeho samotná realizácia sa odďaľovala pre nutnosť opakovania verejných obstarávaní. Elektronická peňaženka na bezkontaktných čipových kartách bola v čase prípravy projektu jediná platforma, vhodná na zavedenie predaja elektronických cestovných lístkov vo vozidlách a na železničných staniciach.

Po zavedení predaja elektronického cestovného lístka budú všetky doteraz zakúpené zariadenia, určené na tarifné vybavenie cestujúcich, efektívne využívané. Samotný elektronický cestovný lístok bude predávaný s 10% zľavou oproti cene papierových cestovných lístkov, čo doteraz v MHD nebolo. V IDS BK dôjde k zjednoteniu podmienok aj pre tých cestujúcich, ktorí mali možnosť platby z elektronickej peňaženky len u regionálneho autobusového dopravcu.

Nad možnosťou platby prostredníctvom bankových kariet a nad ďalšími iným modernými spôsobmi tarifného odbavenia cestujúcich v IDS BK, už teraz samozrejme uvažujeme. Bratislavská integrovaná doprava, a. s.
Reakcia na: shaggy #120:
Na displeji OCL máš za 3 a viac zónovými lístkami hviezdičku. Hviezdička je vysvetlená pod tlačítkami s ponukou lístkov, a to, že zóna 100 sa počíta za dve. Tzn. že pri dvojzónovom, kde hviezdička nie je, to neplatí a teda môžeš ho použiť na cestu 100+101.

V iných jazykoch sa mení ten vysvetľujúci text.
Mne, ako potenciálnemu zákazníkovi sa páči miera chaosu dotiahnutá k dokonalosti.
Vyznať sa v lístkoch IDSBK je možné, si človek pozorne prečíta informácie, keďže napr. 15/30 minútový lístok je buď na 2 zóny, alebo na 100+101, kým 60 minútový 1,20€ lístok je na tri zóny (keďže 100 je za dve zóny).
Ale na displeji je len informácia, že zóna 100 sa počíta za dve zóny. A ak si teda chcem kúpiť 15 minútový lístok na 100+101, tak nemôžem, lebo sú tam len lístky na dve zóny.
Neskúšal som na to klikať, ale som zvedavý na vysvetľujúce texty v iných jazykoch.
Reakcia na: Ámos #118:
Bolo by ale podla mna fajn to aspon doplnit o napis "Testovacia prevadzka" kym sa to nespusti.
Reakcia na: ceres #115:
skor to rozprudi diskusiu a ludia si dopredu vyhladaju info...
Reakcia na: ceres #115:
Boli vyvoleným vedané testovacie karty, tými budú testovať vyvolení označovače a automaty po kraji.
Reakcia na: ceres #115:
Cieľom testovacej prevádzky je otestovať systém a vychytať v ňom vady v prirodzenom bežnom prostredí, čiže pri bežnej premávke. Cestujúci nemali zatiaľ žiadnu info, že by bolo niečo také spustené, takže nemajú prečo nastupovať bez lístka do vozidla s tým, že si tam kúpila nejaký lístok na označovači. Taktiež 99% ľudí nevie, že kredit, ktorý používajú na SLovak lines karte budú môcť využiť aj v označovačoch DPB a na staniciach 😃
Čo je inak cieľom tejto "neverejnej" testovacej prevádzky vo všetkých vozidlách? Napadajú ma len veľmi okrajové dôvody, prečo to radšej nemohlo byť pre testerov skryté za nejakým "neviditeľným tlačidlom" niekde v rohu displeja, ale možno mi niečo uniká. Zobraziť ľuďom rozhranie niečoho, čo im ešte nemôže fungovať, ich podľa mňa len popletie a/alebo naserie.
Reakcia na: Johny5 #113:
Na BMK kredit zatiaľ nepôjde nahrať. Testovacia prevádzka je teraz neverejná, takže OCL teraz neprečíta žiadnu kartu.
Chýba mi k tomu viac praktických info. Mám Bratislavskú mestskú kartu, na ktorej som mal pred tým električenku. Lístok mi vo vozidle kúpiť nešiel s hlásením, neznáma karta. Okrem toho nie je dobre označené, kam treba kartu prikladať. Na displeji sa zobrazí len šípka smerom nadol 😞. Je to len testovacia prevádzka, snáď sa chybičky odstránia.
Reakcia na: Jajboli #111:
A kde tam vidis moznost nakupu tlaciarni?