Po 55 rokoch prešla Petržalkou prvá električka
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Skúšobné jazdy budú pokračovať.


Foto © imhd.sk, archív


Po dvoch mesiacoch od oficiálneho ukončenia výstavby novej električkovej trate do Petržalky prešla prvá električka aj na pravom brehu Dunaja. Technicko-bezpečnostnej skúšky sa zúčastnila obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus #7530 nasledovaná starším typom T6A5 #7927+7928. Po absolvovaných testoch trate na Štúrovej ul. a Šafárikovom nám., ktoré prebehli ešte v decembri 2015, sa 16. februára 2016 pokračovalo v úseku od Šafárikovho nám. cez nový Starý most až po obratisko Jungmannova. Skúšobná jazda bola vykonaná najskôr pomalou rýchlosťou, pri ktorej sa kontrolovali jednotlivé prvky trate, nasledovala jazda traťovou rýchlosťou.

Prvá skúšobná jazda sa týkala rozchodu 1000 mm, z formálnych dôvodov sa však bude testovať aj rozchod 1435 mm, hoci tento nebude využitý ani po finalizácii trate. Na tento účel boli z košického dopravného podniku získané podvozky z odstavenej električky T3 SUCS č. 364 a umiestnené pod bratislavský vozeň T3 SUCS #7819. Skúšobná jazda na rozchode 1435 mm by mala prebehnúť v priebehu februára v nočných hodinách.

Naposledy električka prešla do Petržalky v roku 1961 na vtedajšiu konečnú Sad Janka Kráľa. Plány z 1950-tych rokov počítali s predĺžením trate do starej Petržalky, no nikdy neboli zrealizované. Ukončenie prevádzky električiek do Petržalky v roku 1961 súviselo s uplynutím plánovanej životnosti Starého mosta vybudovaného po skončení 2. svetovej vojny ako provizórium. Nasledovala výstavba sídlisk a nekonečné čakanie na metro a rýchlodráhu. Až začiatkom 21. storočia došlo k prehodnoteniu plánov, príprave a nakoniec aj vybudovaniu električkovej trate, ktorej financovanie bolo vzhľadom na výrazne nižšie náklady reálnejšie. Po výstavbe 1. úseku električkovej trate by sa malo pokračovať 2. úsekom až do Janíkovho dvora. Predpokladané dokončenie tohto úseku je v roku 2020.

Otvorenie prvej časti trate po konečnú Jungmannova pri Nám. hraničiarov sa očakáva na jar 2016. Do Petržalky bude jazdiť linka 1 z Hlavnej stanice a Obchodnej ul. a linka 3 z Rače a Špitálskej ul., pričom obe linky budú obsluhované výlučne novými obojsmernými električkami.


16.2.2016
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Solider28.2.2016 12:41 #117 Re:
Reakcia na #112 od Trolley:
Áno, ale aj to slúži ako podklad pre kolaudačné konanie.
AAA28.2.2016 11:27  +1#116 Re:
Reakcia na #110 od Trolley:
A ty poznáš výsledky tej skúšky?
Ámos28.2.2016 8:14  +3#115 Re:
Reakcia na #113 od Trolley:
Tu sa nikto nebavi ci by stacil alebo nie. Je pouzitelny a kopec ludi tak zije.
V kazdom pripade zacal si sa tocit jak angorak v kolotoci, lebo nie si ochotny priznat, ze si kecol blbost.
Dalsia debata je zbytocna, iba nas vsetkych oberas o cas.
810zssk27.2.2016 21:58  +5#114 Re:
Reakcia na #113 od Trolley:
Podla oficialnych dokumentov mesta prebieha odstranovanie drobnych vad.
Trolley27.2.2016 21:33 -6#113 Re:
Reakcia na #108 od Ámos:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
Trolley27.2.2016 21:31 -1 +1#112 Re:
Reakcia na #106 od TTV01:
Ale to b to kolaudačné konania muselo najprv začať. V prípade električky do Petržalky ho mesto ešte nezačalo, iba overilo že trať do Petržalky je zjazdná.
Trolley27.2.2016 21:29 -5#111 Re:
Reakcia na #107 od 810zssk:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
Trolley27.2.2016 21:28 #110 Re:
Reakcia na #109 od AAA:
Veď na tej skúške sa overovala či spĺňa všetky parametre na prevádzku.
AAA27.2.2016 15:07  +6#109 Re:
Reakcia na #105 od Trolley:
To, že trať je fyzicky zjazdná a nevykoľají sa električka ešte neznamená, že tá trať spĺňa normy.
Ámos27.2.2016 15:03  +5#108 Re:
Reakcia na #105 od Trolley:
To mas Pistik moj ako s domom. Staci aby mal mury, strechu, okna a dvere a byvat sa v nom da. Kym vsak nedokoncis omietky, rozvody, elektriku, etc. tak ti ho nikto neskolauduje.
810zssk27.2.2016 14:41  +3#107 Re:
Reakcia na #105 od Trolley:
To ze most neni dokonceny neznamena ze neni zjazdny. Aj po dialnici sa fyzicky da prejst dlhe tyzdne az mesiace predtym ako ju dokoncia.
TTV0127.2.2016 14:38  +3#106 Re:
Reakcia na #95 od Trolley:
Mesto prevzalo, ale to neznamená že tam nie sú závady ktoré treba odstrániť a aj tak užívanie akejkoľvek stavby je možné až po právoplatnom kolaudačnom konaní.

PS: pokiaľ sa na ihneďˇ po vydaní kolaudačného konania nevzdajú odvolania tak je tam 15 dní od posledného potvrdeného doručenia počas ktorých majú právo na odvolanie a až potom nadobúda právoplatnosť. Ale neviem či tu nie je že to musí byť aj verejne vyvesené .
Trolley27.2.2016 14:29 -4#105 Re:
Reakcia na #104 od 810zssk:
Ak by nebola dokončená, neprešla by po nej električka.Pohni rozumom.
810zssk27.2.2016 13:42  +4#104 Re:
Reakcia na #103 od Trolley:
No ak neni ta cast dokoncena, tak celkom brani.
Trolley27.2.2016 13:39 -4#103 Re:
Reakcia na #102 od 810zssk:
Veď most sa kolauduje a keď sa kolauduje časť pre pešich nič nebráni súbežne s tým skolaudovať aj električkovú trať.
810zssk27.2.2016 12:08  +4#102 Re:
Reakcia na #99 od Trolley:
A naco prezne by ti bola skolaudovana "elektrickova trat" na neskolaudovanom moste?
AAA27.2.2016 11:44  +4#101 Re:
Reakcia na #99 od Trolley:
Áno? A ty si pri tej jazde napr. meral elektrikárske veci v trakčnej meniarni?
S499.102327.2.2016 11:43  +6#100 Re:
Reakcia na #99 od Trolley:
Akože ten most pod tou traťou nemusí byť skolaudovaný? Tu už začína diskusia strácať význam, lebo šotouši si len melú svoje bez ohľadu na fakty.
Trolley27.2.2016 10:16 -4#99 Re:
Reakcia na #97 od 810zssk:
Na kolaudáciu električkovej trate.
810zssk26.2.2016 23:06  +1#98 Re:
Reakcia na #93 od kecho:
"Odstranuju sa vady". To je aj v oficialnych dokumentoch