Sci-fi: Už vieme, prečo ešte nejazdí električka do Petržalky

Prečo nejazdí električka do Petržalky? A ako bude vyzerať pokračovanie trate? Dozviete sa v novom sci-fi.

Električková trať do Petržalky bola oficiálne dokončená načas v decembri minulého roka. Odvtedy veľa vody Dunajom pretieklo a aj posledné ľady sa pohli, no električkám sa pohnúť ešte nechce. Ako sme sa dozvedeli, dôvodom nepremávania nie je nič iné ako to, že novopostavený most nemá meno. A uznajte, ako by už len opravný podnik napísal do oznamov pre cestujúcich trasu, ak by na nej nebol názov mosta?

Zaužívalo sa síce označenie Nový starý most, no to sa ukazuje ako problematické. Most totiž nie je starý, ale nový. Most však nie je ani nový, aspoň teda dizajn tomu vôbec nenasvedčuje. Mesto preto v rámci svojho banketu vypísalo anketu o najlepšie názvy. Hlasovať mohli zamestnanci magistrátu, ktorí nebývajú v Devínskej Novej Vsi, pretože napriek všetkým marketingovým výhodám (ktoré sú súčasne aj nevýhodami) mesto ani tentoraz Most Chucka Norrisa nechce. Z "bankety" vzišli tri názvy, za ktoré tentoraz môžu hlasovať aj obyvatelia:

  • Most nenájdených nevybuchnutých bômb
  • Most Iva Ftáčnika (platí pre cestu z Petržalky) a Most Milana Nesrovnala (platí pre cestu do Petržalky)
  • Most-Híd-Brücke

Hlasovať je možné v predajniach opravného podniku zakúpením si električenky. Ak si kúpite električenku na 1 mesiac, hlasujete za 1. možnosť, ak na štvrť roka, hlasujete za 2. možnosť, a pri ročnej električenke podporíte 3. možnosť.

2. etapa už čoskoro

Pomaly sa rysujú kontúry pokračovania trate do Janíkovho dvora. Po neúspechu budovania „nosného systému“ dá mesto tentoraz prednosť budovaniu „honosného systému“. Zásadnou zmenou bude to, že sa už nebude budovať „viacpásová koľaj“ s dvoma rozchodmi, ale rovno so všetkými rozchodmi. Keď už to nevyšlo s normálnym rozchodom, možno to vyjde s nejakým iným. Dôvody sme našli v tlačovej správe Združenia nesvojprávnych domovníkov:

„Musíme myslieť na všetko, nerobíme trať na 40 rokov, ale na celú večnosť! Preto treba popri súčasnej električke s rozchodom 1000 mm počítať nielen s vlakom TGV do Paríža na rozchode 1435 mm, ale aj s predĺžením širokorozchodnej trate z Košíc do Petržalky s rozchodom 1524 mm. Naviac sa nevzdávame myšlienky budovať tunel, nech už pôjde kamkoľvek a bude akýkoľvek. No a pri stavbe tunela – odhadom o 66 až 314 rokov – sa bude musieť využívať aj banská technika s rozchodom 600 mm,“ uvádza sa v  správe.

Keďže koľajnice údajne bude možné navzájom kombinovať, premávka bude možná pre vozidlá na všetkých známych rozchodoch od 597 mm po 2140 mm. Podľa autorov tejto myšlienky na rozdiel od partnerských vzťahov platí „čím viac rozchodov, tým lepšie“.

Na novú trať sa zmestia vozidlá viacerých rozchodov: banský rušeň, rýchlovlak a električka. (Foto originál: intony)

Celá plejáda koľajníc prinesie aj ďalšie výhody, a to v prípade výstavby metra. Trať bude v každom smere dostatočne široká na to, aby mohli paralelne vedľa seba jazdiť viaceré banské vlaky. Podľa nepotvrdených informácií budú existovať dva režimy prevádzky: Osobné banské vlaky budú stáť na každej zastávke a osoby stojace na nástupišti zasypú Hlinou. Expresné banské vlaky budú prevážať alobalové zásielky nevedno kam.

Nech už trať bude akákoľvek, urobí radosť najmä nasledujúcej civilizácii. Toľko železa pokope naša civilizácia nikde inde nezanechá.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.