Ďalšie nové električky v premávke
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Od 7. decembra 2015 sa do premávky s cestujúcimi postupne zaraďujú ďalšie nové obojsmerné električky Škoda 30T ForCity Plus. Ide o 15 vozidiel s evidenčnými číslami 7516 až 7530, ktoré výrobca dopravnému podniku dodal v priebehu septembra až novembra tohto roka. Spolu tak bude do premávky zasahovať už 30 obojsmerných nízkopodlažných električiek a 15 jednosmerných nízkopodlažných električiek.


7.12.2015
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Error 0x0079.12.2015 19:24 -1 +5#19 Re:
Neviem co vsetci furt maju s usporiadanim sedadiel. Ked si to porovnam z Viedenskym ULFom, tam maju vsade dvojsedadla a veru cestovat tam v rannej spicke neni sranda, ak clovek prave nesedi. Ako fakt, radsej par sedadiel menej a zato mam pri stati priestor na dychanie, ako vela sedadiel a ked ziadne nechytim tak sa budem sardinkovat...
CraneMan9.12.2015 18:48  +2#18 Re:
Reakcia na #17 od S499.1023:
Hm, tak toto som nevedel, vďaka za info ?
S499.10239.12.2015 16:29 -1 +6#17 Re:
Reakcia na #13 od CraneMan:
To bol výrobca, ktorý akurát donekonečna reinkarnoval električky PCC.
Tak isto, ako by škodovka, keby nepadol socík, vyrábala dodnes pätnástu generáciu Favorita.
Aj tá RT6 bola len obšľahnutá alstomácka TSF2 a aby to začalo jazdiť, musel sa najprv kúpiť licenčný podvozok od Düwagu a nakoniec ich Poliaci museli v Modertranse prekopať od základu.
piggee9.12.2015 14:37  +4#16 Re:
Reakcia na #13 od CraneMan:
Vsak CKD Tatra vyrabalo nizkopodlaznu elektricku RT6 N1 a vieme ako to dopadlo. To, ze T3 boli naozaj podarene, to neznamena, ze to plati ako pravidlo pre vsetky ostatne.
juraj.k9.12.2015 12:40 -1 +9#15 Re:
Mne osobne silnejšie osvetlenie vyhovuje, pretože pokiaľ možno tak v električke radšej čítam ako pozerám z okna. Chodím svojou trasou takmer denne a neviem čo také by som obdivoval, navyše keď je vonku tma. Navyše osvetlenie s dostatočnou intenzitou pôsobí pozitívne na psychiku ľudí - je menej depresívne. Tlmené osvetlenie má byť v bare a nie v prostriedku mhd.
CraneMan9.12.2015 11:20 -2 +2#14 Re:
Reakcia na #13 od CraneMan:
Ešte dodám, že to nové osvetlenie salónu ako je v škodovkách či kĺbových autobusoch typu SOR len ťahá oči, ale zrejme je to podľa novej európskej smernice, t.j. výrobca musí namontovať osvetlenie do vozidiel žiarivkové a teda spĺňajúce osvetlenie bohvie koľko luxov.
CraneMan9.12.2015 11:18 -11 +2#13 Re:
Reakcia na #10 od Ibiza:
Čo sa týka nových električiek s vami súhlasím. Usporiadanie sedadiel je viac ako zlé, osvetlenie interiéru takisto. Nerozumiem, čoho sa dnes výrobcovia tak boja, montovať "intímne" osvetlenie do autobusov/električiek ako tomu bolo kedysi do T2 či Ikarusov radu 280 alebo naftových Karos. Taktiež iritujúce je aj to, že nevidieť počas večera cez tie sklá na nových elinách von. Ako som už spomenul minule, okrem nízkopodlažnosti a pekného dizajnu sú na tom nové električky dosť zle a len pekný dizajn nezachráni to, v čom boli vždy jedinečné električky od výrobcu ČKD Tatra. Ktosi sa ma tu minule pýtal, aké eliny by som pre BA teda navrhoval ja. Netrúfam si posúdiť, nemám až taký prehľad o iných električkách v Európe, ale viem naisto, že keby podnik ČKD Tatra ešte existoval a doteraz vyrábal električky, tak by boli rovnako jedinečné, ako boli T3, K2, T6 či KT. To bol skutočný výrobca ktorý vedel ako nato. Večná škoda, že tomu dnes už tak nie je.
Ibiza9.12.2015 11:14 -1 +1#12 Re:
Reakcia na #11 od richardhudec:
Nehovorím, že majú byť po oboch stranách dvojice sedadiel. Ale keď máš oproti dvere, alebo plošinu bez sedadiel, prípadne jedno sedadlo (29T), tak na jednej strane dvojica za sebou byť snáď môže.
richardhudec9.12.2015 11:03 -2#11 Re:
Reakcia na #10 od Ibiza:
Stačí si spočítať počet miest na sedenie. V obojsmerných električkách je miest o niekoľko kusov menej ako v súčasných električkách. V jednosmerných je ich viac. Veľa ľudí aj keď sú voľné miesta na sedenie v električkách stojí, lebo si nechcú sadať na špinavé sedadlá, lebo sa im lepšie stojí, alebo preto, že cestujú len málo zastávok. Pri nosnom systéme je omnoho dôležitejšia kapacita vozidla. Predstavme si, že by bol interiér usporiadaný ako v trolejbusoch SOR, že by boli všade len sedadlá a malá ulička. To by sa tam možno 150 ľudí zmestilo do tej električky, čo by bolo dosť blbé. Kúrenie? Zatiaľ nebola veľká zima a nekúri s aani v iných vozidlách, tak počkajme a uvidíme.
Ibiza9.12.2015 10:49 -5 +4#10 Re:
Reakcia na #9 od TeBeCe:
Teda čítam tvoje príspevky, ale nestačím sa čudovať tvojmu fanatizmu v MHD (aj napriek tomu, že sme na fan-fóre). Neviem ako vyzeraš, ani koľko máš rokov, ale predstavujem si ťa ako chlapca, ktorému žiaria očká a tečú nekontrolovane slinky pri každom nástupe do vozidla MHD.
Obhajuješ neobhájiteľné. Nové električky su fakt krásne - dizajn aj farebné prevedenie - sú ozdobou mesta a to dovolím si povedať v celoeurópskom meradle. Sú fajn odpružené (vzľadom na naše výhybky robia čo môžu) a tiež dobre odhlučnené. Klíma v lete je tiež veľké plus. Ale to je z pohľadu cestujúceho všetko. Neviem ako tebe, ale mne sa cestuje pohodlnejšie keď sedím. Je to prirodzené. Takže obhajovať málo sedačiek a veľa priestoru na státie je absurné! Ešte aj v tých jednosmerných električkách je na hlavu to, že kde sa zmestia 2 sedačky vedľa seba, je len jedna. A dve z nich sú nezmyselne proti smeru jazdy. Prečo tam nemôžu ľudia sedieť za sebou, ale musia si nohami zavadzať a pozerať si do tváre? A tu sa dostávame hneď k ďalšiemu problému - vysoký odraz zatmavených determálnych skiel večer a nadmerne osvetlený interiér. Za tmy prakticky vôbec nevidno von a človek je tak sústavne nútený stretávať sa pohľadom s cestujúcimi, čo nie je príjemné. OK, ak už má to sklo takú odrazovosť, prečo musí byť interiér tak vysvietený? Prečo tam nemôže byť tlmené svetlo ako v T2, alebo prvých SORoch? Je to aj príjemnejšie pri dlhšom cestovaní pre oči. Ďalším problémom je kúrenie. Neviem, či som len mala smolu na nevykúrené vozy, ale ten vlažný vzduch čo prúdil zhora bol skôr na škodu, ako na úžitok. To vážne nemajú tie nízkopodlažné vozy vykurovacie telesá dole?? To kto navrhol, aby teplý vzduch klesal ZHORA DOLU? A ak majú kúrenie aj dolu, prečo ho nepoužívajú? Hovorím - aspoň ja som mala zatial na nevykúrené vozy asi smolu.
Takže trochu viac objektivity a vedieť aj kritizovať keď je niečo nedobre a nielen chváliť. 🙂
Viem, že tu máš kopec kamarátov a obdivovateľov, takže smelo mínuskujte, kritizujte - samozrejme som s tým počítala, keď som sa odhodlávala 2 dni tento príspevok napísať. Ale proste musela som.
TeBeCe7.12.2015 17:13 -2 +1#9 Re:
Reakcia na #3 od Petto:
ale nie popri stenach po obvode, kde sa najlepsie stoji ?
Petto7.12.2015 16:54 -2#8 Re:
Reakcia na #7 od lostrail:
really ? ?
lostrail7.12.2015 16:37 -3 +3#7 Re:
Reakcia na #6 od Petto:
Ked nevies nohy dvihat a nevidis na to, aky si mas kupit listok, nemas co chodit MHD, ale sediet predsa pekne doma. Integrovane.
Petto7.12.2015 12:10 -4 +5#6 Re:
Reakcia na #5 od mathre:
Ale mame, len sa potkyname o schody v nich (K2S) ?
mathre7.12.2015 12:03 -2 +11#5 Re:
Buďme radi čo tu máme, podľa mňa sú tie eliny vynikajúce. Môžeme ďakovať, že tu nemáme tie črepy čo majú v KE.
richardhudec7.12.2015 12:03 -1 +7#4 Re:
Reakcia na #1 od wizzardsk:
Áno, sú červené ako sám diabol ? ? ?
Petto7.12.2015 12:02 -2 +3#3 Re:
Reakcia na #2 od TeBeCe:
v poslednom clanku je jednosmerka plna miesta ?
TeBeCe7.12.2015 11:05 -4 +2#2 Re:
Reakcia na #1 od wizzardsk:
naopak, jednosmerne, ktore su plne sedadiel a nie je sa kde poriadne postavit. obojsmerne su v tomto smere uzasne ?
wizzardsk7.12.2015 10:29 -14 +2#1 Re:
tie obojsmerné električky sú zlo