Absencia označovačov cestovných lístkov v niektorých autobusoch Slovak Lines a na železničných staniciach

Na niektorých spojoch dopravcu Slovak Lines a vo väčšine vlakov nebude možné použitie zakúpených lístkov IDS BK.

Ku dňu spustenia IDS BK, t.j. k 1. novembru 2015 nebudú niektoré vozidlá dopravcu Slovak Lines, ako aj všetky železničné stanice vybavené označovačmi cestovných lístkov. Cestujúci preto musia počítať s tým, že zakúpené lístky IDS BK nebudú môcť na cestovanie použiť.

V prímestských autobusoch bude v premávke niekoľko vozidiel bez označovačov cestovných lístkov. Podľa vyjadrenia spoločnosti Slovak Lines bude v týchto vozidlách dopravca od cestujúcich, ktorí budú mať zakúpený lístok pripravený na označenie, požadovať zakúpenie nového cestovného lístka a to napriek skutočnosti, že prepravný poriadok IDS BK stanovuje iný postup (ručné vypísanie lístka, alebo bezplatná preprava cestujúceho). Cestujúci by teda mali cestovať s pripravenou hotovosťou na opätovné zaplatenie cestovného v prípade chýbajúceho, alebo nefunkčného označovača.

Na železničných staniciach označovače cestovných lístkov až do odvolania nebudú, nakoľko ich zúčastnené subjekty nestihli nainštalovať. Na linke S25 si cestujúci označia lístok priamo v označovači vo vlaku. Na ostatných linkách cestujúci nebudú môcť niektoré cestovné lístky použiť. Napriek tomu, že prepravný poriadok IDS BK stanovuje pri nefunkčných označovačoch iný postup (napr. ručné vypísanie lístka), pri "dočasnej absencii" označovača bude platiť, že cestujúci môže vo vlaku použiť len taký lístok IDS BK, ktorého platnosť už začala (napr. ak bol lístok označený u iného dopravcu, alebo ide o lístok platný od momentu predaja). Cestujúci nemá nárok na vrátenie sumy, ktorú zaplatí navyše napr. z dôvodu nemožnosti využiť karnet, nutnosti dvojnásobného zakúpenia cestovného lístka a podobne.

Cestujúci si môžu zakúpiť v pokladni ZSSK lístok, ktorého platnosť začína momentom predaja, avšak v takomto prípade prídu o časť časovej platnosti lístka. Okrem toho je možný predaj lístka vo vlaku, kde je cestujúci povinný bezodkladne po nástupe vyhladať sprievodcu. Ak však cestujúci nastupuje v stanici kde je otvorená pokladňa, za nákup vo vlaku zaplatí prirážku.

Termín dokedy budú trvať tieto obmedzenia nie je zatiaľ známy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A ja som zas počul o prípade keď vodič Slovak Lines cestujúcej nastupujúcej so správnym stále zónovo aj časovo platným vopred označeným papierovým jednorazovým lístkom povedal, že on taký lístok nepozná a že musí si kúpiť u neho nový lístok... Už to bolo posunuté kompetentným do SL.
Za posledné dni, naposledy dnes ráno linka 727 102412 302 som zachytil viac SL vozov s dôkladne pozakrývaným (ochranný poťah-čapica) označovačom ktorý pre cestujúceho nepoužiteľný.?
Toto je chyba vedenia BID, ktoré malo tlačiť na dopravcov, aby použili takýto variant. Nie že si dopravcovia povedia, čo sa im hodí.
Reakcia na: Trolley #3:
Nic sa odkladat nemusilo, stacilo stanovit ze listok v pripade absencie/nefunkcneho oznacovaca oznaci vodic/sprievodca a je po probleme. Takyto postup ma dokonca oporu v PP IDS BK. Nehovoriac o tom, ze uspesne funguje v IDS JMK uz roky (tam na vybranych staniciach so zvysenou mierou vandalizmu nie su oznacovace vobec a listky oznacuje sprievodca.. to to iste plati pre Slovensko: ak nastupite na zeleznicnu linku IDS JMK na Slovensku, napr. v Myjave, listok vam vypise sprievodca - paradoxne v Myjave to ZSSK nevadi, v BSK uz hej).
Reakcia na: Rubber38 #2:
ak je podmienkou spustenia čerpanie Eurofondov z tohto programového obdobia, kľudne to mohli spustiť aj začiatkom decembra spolu s novým grafikonom autobusovej a železničnej dopravy. Aj tak sa má k tomuto dátumu pristúpiť k zreformovaniu prímestských autobusov na Záhorí.
Reakcia na: derik #1:
Lebo tlačí deadline s eurofondami. Otázku by som kládol inak: prečo sa to ZASE začalo naplno riešiť až týždeň a pol pred termínom
Načo to spúšťajú teraz, keď to nemajú celé pripravené, dostatočne odkomunikované z verejnsťou. Celé je to zlé.