Prvá etapa modernizácie údržbovej základne DPB bola ukončená

Nové moderné technológie umožnia efektívnejšiu a kvalitnejšiu údržbu nových vozidiel a zvýši sa aj kvalita pracovného prostredia.

Dopravný podnik Bratislava ukončil v priebehu augusta prvú etapu rozsiahlej modernizácie údržbového zázemia pre nové vozidlá MHD vo vozovniach na Trnávke a na Hroboňovej ulici. Dňa 2. septembra 2015 predstavili zástupcovia Dopravného podniku Bratislava modernizované dielne vo vozovni na Trnávke zástupcom médií a bratislavským poslancom.

Vo vozovni Trnávka - Jurajov dvor boli zmodernizované, resp. vybudované tieto pracoviská:

Ľahká údržba električiek - pôvodná hala prešla kompletnou rekonštrukciou, vrátane vybudovania nových revíznych kanálov. Vybudované boli nové pracoviská pre vnútorné čistenie električiek, denné ošetrenie, kontrolné prehliadky a nárazové opravy (spolu 8 pracovísk). Polovica haly disponuje pracoviskom s podlahou zníženou o 1 m, tzv. montážnym bazénom pre pohodlnejšiu prácu zamestnancov. Pre nové električky boli vybudované lávky pre bezpečnú prácu na strechách vozidiel, kde sa nachádzajú jednotlivé komponenty elektrickej výzbroje vozidiel. Vybudované bolo aj špičkové pracovisko na rýchlu bezdemontážnu diagnostiku profilov električkových kolies.

Blok údržby nových električiek - novovybudované pracoviská, ktoré zahŕňajú podúrovňový sústruh umožňujúci bezdemontážnu obnovu profilu električkových kolies. „Dopravný podnik Bratislava disponuje prvýkrát v histórii podúrovňovým sústruhom, ktorý zabezpečí rýchlejšie a komfortnejšie opravy električiek, ktoré v minulosti trvali aj niekoľko týždňov. Dnes to vieme urobiť v priebehu jednej pracovnej zmeny, čím sa výrazne zlepšia aj podmienky pre našich zamestnancov a zároveň bude k dispozícii aj viac električiek pre cestujúcu verejnosť,“ vyjadril sa predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ing. Ľubomír Belfi. Druhým pracoviskom tohto nového bloku je moderná umývacia linka pre električky.

Ľahká údržba trolejbusov - vznikla prestavbou a modernizáciou pôvodnej haly opráv autobusov. Vybudované a moderne zariadené boli všetky potrebné pracoviská pre ľahkú údržbu trolejbusov, ako napr. sušiareň elektrickej výzbroje, vnútorné čistenie trolejbusov, denné ošetrenie na piatich stojiskách, mimoriadne opravy na troch stojiskách, vybavenie mechanickej dielne, vybavenie elektromechanickej dielne, elektronická dielňa, pneuservis, akumulátorové hospodárstvo, umývacia linka a čistiareň odpadových vôd.

Hala opráv autobusov - vznikla prestavbou a modernizáciou haly ľahkej údržby trolejbusov. Vybudované boli štyri nové pracoviská s revíznymi kanálmi, ktoré budú slúžiť na bežnú údržbu a revíziu autobusov a denné čistenie vozidiel. Pracoviská budú ešte dovybavené zdvíhacími zariadeniami, pre ktoré bola v časti haly zriadená špeciálna protišmyková podlaha.

O rozsahu modernizácie ľahkej údržby trolejbusov vo vozovni na Hroboňovej ulici sme už informovali.

Počas modernizácie dielní bola údržba vozidiel vykonávaná čiastočne v provizórnych podmienkach. Na opravy midibusov SOR bola opäť využitá vozovňa Krasňany, v ktorej bola autobusová prevádzka zrušená v roku 2011. Denné ošetrovanie električiek z vozovne Jurajov dvor bolo vykonávané taktiež vo vozovni Krasňany.

Zhotoviteľom prvej etapy modernizácie údržbovej základne bola spoločnosť Strabag Pozemné a inžinierske staviteľstvo, s.r.o., Bratislava. Celkové investičné náklady na prvú etapu projektu dosiahli 12,6 mil. € bez DPH, pričom prevažná časť bola financovaná z kohézneho fondu EÚ. Nové pracoviská by mali byť uvedené do prevádzky po vybavení potrebných administratívnych záležitostí v priebehu októbra tohto roka.

Dňa 31. augusta 2015 bola vyhlásená opakovaná verejná súťaž na zhotoviteľa druhej etapy modernizácie vozovní, ktorá by mala byť realizovaná v budúcom roku. Odhadované náklady na druhú etapu sú približne 8 mil. € bez DPH. Dopravný podnik na druhú etapu plánuje získať nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak prečo vlastne spravili tú rošádu s halami? Teda, že ľahká údržba trolejbusov vznikla v pôvodnej hale opráv autobusov a oprava autobusov vznikla v pôvodnej hale ľahkej údržby trolejbusov?
Reakcia na: Mike #4:
Ale jasne ze sa budu aj Kraksnany. Male Krasnany dostavaju, zacnu sa ludia stazovat na hluk a do 5 rokov bude uz aj protihlukova stena stat ?
Reakcia na: TeBeCe #3:
kolajove trate - to znamena aj stojanky?
Reakcia na: Ibiza #1:
Môžeš sa modliť ?
V II. etape sa co bude robit? Vie niekto?
Snáď príde aj na Krasňany.