Obnovenie električkovej dopravy na Hlavnú stanicu (od 11.11.2014)

Provizórne riešenie by malo vydržať do jari.

Dopravný podnik od utorka 11. novembra 2014 obnoví električkovú dopravu na Hlavnú stanicu. Zatiaľ čo dúbravská trať by mala byť zrekonštruovaná do finálneho stavu a otvorená 14.11., v prípade električkovej trate na Hlavnú stanicu bude opravený iba úsek Kýčerského (zastávka Žilinská) - Hlavná stanica. Na zvyšnom úseku po Radlinského ulicu budú električky jazdiť po pôvodnej trati. Električky budú na Hlavnú stanicu jazdiť len do začiatku opravy spodného úseku, ktorý je naplánovaný na jar 2015.

Zmeny sa dotknú nasledujúcich liniek:

Nová linka 1 bude premávať s polookružnou trasou Hlavná stanica - Imricha Karvaša - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Imricha Karvaša - Hlavná stanica. V úseku STU - centrum nahradí linku 2 s tým rozdielom, že cez centrum bude premávať protismerným okruhom.

Linka 2 bude presmerovaná od zastávky Blumentál na Hlavnú stanicu, zvyšok jej trasy nahradí linka 1. Pri ceste na Obchodnú ul. bude nutné prestúpiť na zastávke Blumentál na linku 5 alebo 8. Linku 2 bude zároveň možné použiť aj na spojenie Hlavnej stanice s inými električkovými linkami vo východnej Bratislave, a to na prestupných zastávkach Blumentál (linky 3 5 6) a Legionárska (linky 4 8 9).

Linka X13 zostane v prevádzke až do otvorenia električkovej trate na Štúrovej ulici, po otvorení trate na Hlavnú stanicu však bude mať horší interval.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V kazdom obratisku v Bratislave je najvyssia dovolena rychlost 10 km/h je to stanovene predpismi D1-1. Bez ohladu na to ze sa tam da jazdit aj rychlejsie.
Reakcia na: Petto #177:
Ja som očakával, že na rýchlostníku pred obratiskom bude po oprave vyššie číslo než 10... Celkovo jazda až po tunel rýchlosťou pripomína skôr balockú železničku, než moderný dopravný prostriedok.
Čo tam ja chodím tak od 80 rokov tak som v živote nevidel prejsť električku cez tú spojku . Podobná bola kedysi aj na Kapucínskej cca. v úrovni zastávky.
Reakcia na: david1 #189:
"Záložáky vždy do tej odstavnej koľaje cúvali." - od akého roku si to pamätáš? Od otovrenia trate na Hl. Stanicu resp. od postavenia tretej koľaje v 80tych rokoch?
Reakcia na: Trolley #190:
Tá pred obratiskom už hodne daaaaaavno.

Buď rád, že pri tej sockovej rekovza pár tisíc opravili vôbec dve koľaje a nie iba jednu. Čo tam potom po nejakom zvyšku odstavnej.
Myslím ,že teraz pri rekonštrukcii.
Ja len vravím, že ju mohli nejako estetickejšie ukončiť. Btw. tá koľajová spojka pred obrátiskom bola kedy zrušená?
Protismerná spojka sa určite nepoužívala. Záložáky vždy do tej odstavnej koľaje cúvali. Teraz nie je dôvod ju moc používať. Vnútorná kolaj je teraz k dispozícii pre záložné vozidlo.
Reakcia na: Trolley #187:
Podľa mňa je to v poriadku, pretože to ako bola predtým (spojená s protismerom) stratilo význam po odstránení spojky pred obratiskom.
Reakcia na: Valec #186:
Ja nehovorím o 3. koľaji, ktorú tiež mohli zrenovovať, ale o odstavnej koľaji. Ak ju už nechali, tak jej ukončenie mohli vyriešiť trošku lepšie.To je celé.
Reakcia na: Ttom #184:
Však hneď na hlavnej foto k článku na nej stojí K2G. Len to by dotyčný nemohol byť najmúdrejší.
Reakcia na: Trolley #183:
A odporúčam pozrieť si aj pôvodné protismerné napojenie z druhej strany, a trochu pouvažovať, či bola tá koľaj vtedy využívaná na prejazdy...
Reakcia na: Trolley #183:
zacuvat sa na nu da, nie?
Tú nefunkčnú odstavnú koľaj už mohli odstrániť celú keď už je napojená len z jednej strany a nepoužíva sa.
Tie hnile stlpy ktore drzia navesti + cam+skrine..nechali nenatrete resp. nevymenene ?
Reakcia na: mathre #180:
Nijako, lebo zacinaju az v piatok ?
Inak mňa by zaujímalo ako chcú zajtra začať jazdiť električky do Dúbravky. Včera večer som sa tam bol previesť a nerozumiem tomu vôbec vzhľadom na to v akom stave tá stavba je a v ako stave boli kolajnice.
Reakcia na: Petto #177:
Reko traťový úsek bez obzvlášť zložitých sklonových a smerových pomerov má byť bez obmedzenej rýchlosti. To či je niekde križovatka, alebo nie, by na to nemalo mať vplyv.
Reakcia na: AAA #175:
a kolko by si chcel na tom novom kratkom useku ? ved je to tam (smerom hore) od NBS : zast. Zilinska, rovinka 200-300 m , semafor, krizovatka, zastavka, rovinka 100-150m , vyhybka