V rámci novej zastávky prehradia priechod pre chodcov

Projekt "viedenskej zastávky" na Radlinského ul. má ďalšiu chybu.

Výstavba integrovanej zastávky električiek a autobusov na Radlinského ulici je pred dokončením. Betónový povrch takzvanej viedenskej zastávky je dokončený a práce pokračujú na chodníkoch. Počas nich sa momentálne inštaluje červeno-biele zábradlie krížom cez frekventovaný priechod pre chodcov na križovatke Radlinského – Vazovova, ktorým denne prejdú tisíce ľudí.

Chodci budú po finalizácii zastávky musieť doterajší široký priechod obchádzať buď so zachádzkou k novej zastávke alebo nelegálne priamo po ceste. To je obzvlášť povážlivé, keďže v blízkosti sa nachádza viacero škôl vrátane základnej školy a ohrozené tak budú predovšetkým deti.

V zahraničí sa už dlhšie upúšťa od umelého prehradzovania prirodzených peších ťahov nielen kvôli zvýhodňovaniu pešieho pohybu, ale aj preto, že chodci umelé obmedzenia odmietajú rešpektovať. Podobne sa chodci správajú aj v Bratislave. Napríklad na zastávke Molecova neváhajú pri prestupe medzi trolejbusom a električkou preliezať zábradlie.

Namiesto toho, aby nová zastávka chodcom pomohla, časti z nich uškodí. Na kontraproduktívnosť zábradlia upozornili mesto ešte pred realizáciou projektu občianski aktivisti z Lepšej dopravy. Ako je možné vidieť na fotografiách, mesto sa napriek upozorneniu rozhodlo postaviť zastávku po svojom.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: miguelito #43:
minule ho nasadili, nechali len 1 medzeru medzi 2ks červenými zábradliami, aby sa dalo prechádzať... 🙂
Reakcia na: miguelito #43:
Myslim, ze je to iba docasne odmontovane pokial nespravia novy prechod
Namiesto debát by ste sa na dané miesto mohli ísť pozrieť a zistili by ste, že časť toho zábradlia odmontovali, aby sa tadiaľ dalo prechádzať. Článok je neaktuálny.
je to troška OT ale keĎ už sa hovorí o vystrnadení áut s centra (s ktorým súhlasím) tak by aspoň mohli myslieť troška na zásobovanie lebo v tomto je centrum úplne katastrofálne..prepchaté ulice zaparkovanými autami,nezmyselné zákazy a obmedzenia....niekedy mám pocit že toto je choré mesto a to tu bývam od narodenia
Reakcia na: david1 #32:
Aky problem je presne v tom ze tam budu dva prechody vzdialene od seba 15 metrov? Spomalia sa auticka?
Reakcia na: kecho #38:
Súhlas no s tým sa asi /zatial/ nepočíta.
Reakcia na: 810zssk #37:
Ako ti môže znížiť zábradlie bezpečnosť?? Alebo myslíš na samovrahov,ktorý to preliezajú podobne ako na Molecovej. To však nie je problém zábradlia , ale ľudskej hlúposti.

Reakcia na: david1 #35:
pre bezpečnosť ľudí stačí vypratať z tej cesty IAD a nemusí tam byť ani zábradlie...či vlastne sme v KDIslave
Reakcia na: david1 #35:
Zabradlie naopak bezpecnost znizi.

Rad by som ti inak pripomenul ze slovenska legislativa umoznuje cez cestu prechadzat aj mimo prechodu pre chodcov.
Reakcia na: david1 #35:
Mozes nam prosim dat nejaky link na fotku zo zahranicia, kde na porovnatelne frekventovanej komunikacii (tzn. len pre MHD) urobili taketo zabradlie? Pokial mozno nie z Moskvy.

Ked uz chceme usmernovat chodcov tak to ma zmysel dat tam kde sa usmernit daju. Je veeelmi naivne si mysliet, ze niekto nepojde priamo mimo priechodu obidenim (nie podliezanim!) zabradlia, ked bude mat tu moznost. Tak sa potom pytam naco tam to zabradlie bude, ked sa da obist? Aby niekto alibisticky povedal, ze "ved isiel mimo priechod"? Ak ide o alibizmus, tak ano, zabradlie splni svoj ucel.
prečítaj si ešte raz diskusiu poriadne....

To zábradlie tam bude hlavne pre bezpečnosť ludí. Používajú sa bežne aj v iných metropolách.

Nadpis článku je ako z bulváru :

V rámci novej zastávky prehradia priechod pre chodcov

nič neprehradia ten prechod na tom mieste bude zrušený resp.posunutý o pár metrov na úroveň začiatku zastávky.
Reakcia na: david1 #32:
Neviem ci mas problem citat s porozumenim, ale nikto tu dva prechody nenavrhuje. Rec je o tom aby tam nebolo zabradlie.
Boli by tam dva priechody vzdialené od seba do 15 metrov.

Reakcia na #27 od david1:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.
Boli by tam dva priechody vzdialené od seba do 15 metrov.

Reakcia na #27 od david1:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.
Reakcia na: david1 #30:
A ono tu snad niekto tvrdi ze prechod nema byt na zaciatku zastavky?
Reakcia na: d3k0 #28:
Keby nebol na začiatku zastávky to by ti zase prebehovali ludia a v omnoho väčšej miere na druhú stranu mimo priechodu. Sami tu predsa preferujete mať vybudované priechody na začiatku aj konci zastávok.
Reakcia na: david1 #25:
Urobíme si prieskum, koľko ľudí v priebehu dňa bude obchádzať zábradlie po vozovke? ?
Reakcia na: david1 #27:
Nedavaj mi do ust nieco, co som nepovedal. Ja som nekazal projektantovi robit tam ten druhy priechod.

Zjavne mame ine vnimanie toho, co je to prehradnie. Podla mna ked tam niekto da krizom zabradlie, tak to prehradenie je. Ale ono napokon sam uvidis po spusteni finalnej verzie, kadial ti ludia budu chodit...
Podla teba tam mali ostať dva prechody v rozmedzi 15 metrov? Prehradený peší ťah máš pri starom rozhlase alebo na Bajkalskej ,ale tu určite nebude. Denne tade cestujem a využivaný bol hlavne pri prestupoch. Veď práve preto sa ten terminál buduje.
Reakcia na: david1 #25:
Existuje aj niečo také ako pešia doprava. Nie každý chodec je ten, čo ide na/z MHD alebo k zaparkovanému autu. Tu bude prehradený peší ťah od Justičáku po rozhlas.