Obmedzenie dopravy na trolejbusových linkách 201 202 206 208 (zrušené)

Nepojazdné trolejbusy dopravný podnik nahradí rezervnými autobusmi.

Od pondelka 11. marca 2013 plánoval dopravný podnik predĺžiť intervaly medzi spojmi (prázdninové cestovné poriadky) na trolejbusových linkách 201 202 206 a 208. Dôvodom je náhle vyradenie 8 trolejbusov Škoda 15 Tr, resp. Škoda 14 Tr a odstavenie ďalších vozidiel z dôvodu zlomených a skorodovaných nosných častí vozidiel.

Po vlne kritiky, ktorá nastala po zverejnení uvedenej informácie, dopravný podnik našiel rezervu kĺbových autobusov, ktorými sa nepojazdné trolejbusy pokúsi nahradiť. "DPB vyvinul maximálne úsilie na nahradenie poškodených kĺbových trolejbusov. Prvé riešenie formou prenájmu vozidiel sa nepodarilo zrealizovať, preto od pondelka 11. marca nasadí do premávky namiesto trolejbusov niekoľko plynových autobusov Karosa", uvádza sa v oficiálnom stanovisku Dopravného podniku Bratislava.

Problémy s vypravovaním trolejbusov sú dlhodobé

Dopravný podnik už dlhodobo nevypravuje niektoré spoje trolejbusových liniek z dôvodu nedostatku pojazdných vozidiel a po vyradení väčšieho počtu trolejbusov sa tento nedostatok ešte zvýrazní. Dlhšími intervalmi medzi spojmi na uvedených linkách dopravný podnik zníži počet potrebných trolejbusov do každodennej výpravy. Za ostatných 10 rokov zakúpil len 7 nových trolejbusov, z nich 6 pre novú trať na Dlhé diely a posledný dlhodobo pre poruchu nepremáva. Ďalších 12 vozidiel vzniklo ako novostavby starších typov. Pri bežnej obnove vozidlového parku by malo byť za 10 rokov obnovených približne 90 trolejbusov.

O problémoch s vozidlovým parkom trolejbusov sme písali vlani v súvislosti s výstavbou nových trolejbusových tratí, na ktorých ale nemá čo jazdiť. Nové trate však teraz už situáciu v doprave nepriamo budú komplikovať. Vlani sprevádzkovaná trať na Hroboňovej ul. bola financovaná z eurofondov, a preto na nej musí byť zachovaná prevádzka v podobe linky 64, aj keď tá jazdí len slabo využitá. Namiesto toho sa malo škrtať na trojici najvyťaženejších liniek.

K vyradeniu prispeli výtlky

"V dôsledku vysokého veku vozidiel, dlhotrvajúcej tuhej zimy a zlého stavu komunikácií v hlavnom meste sa vo februári zlomili rámy až na štyroch kĺbových trolejbusoch," píše v oficiálnom stanovisku DPB. Mesto sa teda zlou údržbou ciest a zastávok samo pričinilo o poškodenie vozidiel. "Defektoskopiou sa zistilo, že DPB musí vyradiť z prevádzky ďalšie 4 kĺbové vozidlá. Celkovo tak vozidlový park v uplynulých dňoch prišiel až o 8 kĺbových trolejbusov, ktorých je už aj tak v súčasnosti akútny nedostatok. Už pred vznikom tejto mimoriadnej situácie koncom februára a začiatkom marca chýbali do potrebnej dennej výpravy 2 kĺbové vozidlá, dnes ich je tak spolu až 10. Ide pritom o najstaršie vozidlá vo vozidlovom parku DPB s vekom až 24 rokov, ktorých nosná konštrukcia je už opotrebovaná. Za životnosť trolejbusov sa pritom podľa ich výrobcu považuje hranica 12 rokov," uvádza DPB.

Otázkou zostáva, prečo namiesto chýbajúcich trolejbusov nebudú nasadené kĺbové autobusy, ktorých napríklad vozovňa Jurajov dvor má ešte niekoľko v rezerve, prípadne dočasné riešenie v podobe nákupu či prenájmu ojazdených vozidiel. "Pri krátkodobých poruchách trolejbusov v menšom počte vozidiel rieši DPB situáciu záložnými autobusmi. Výpadok v takomto rozsahu, žiaľ, nie sme schopní nahradiť záložnou dopravou, nakoľko aj tam je situácia u starších vozidiel obdobne kritická," uvádza DPB. Dopravný podnik má 20-percentnú rezervu autobusov.

Ďalšie oslabenie dopravy na Hlavnú stanicu

Obmedzenie trolejbusovej dopravy by malo negatívny efekt nielen na Dolné hony, Ružinov či Kramáre, ale aj na dopravu na Hlavnú stanicu. Po zastavení prevádzky električiek z dôvodu schátrania električkovej trate časť záťaže prebrala aj trolejbusová linka 201, a to bez jej posilnenia.

Náhle vyradenie kĺbových trolejbusov sa v Bratislave udialo aj pred 15 rokmi, kedy po zlomení nápravy trolejbusu Škoda - Sanos bola úplne zastavená premávka týchto veľkokapacitných trolejbusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #134:
Tak záleží od času, kedy ju vídavate a od toho, koľko minút pred ňou išla 204/209. Minule som bol sám prekvapený, koľko ľudí sa v sedle viezlo k vozovni (a následne 41-kou hore) - cca 15, čo je podľa mňa na daný čas dosť. Samozrejme v úseku Jelačičova - TrMy a Vozovňa - Lovinského sme išli dvaja.
No a voz potom pokračoval ďalej na Valašskú. Viem, že tam chodia na socíálku, len by ma zaujímalo, či majú nejako určené časy, kedy tam môžu ísť alebo je to na vodičovi.
Reakcia na: Andreas.Papak #133:
Ja tú linku vídavám zväčša skôr prázdnu v úseku Sokolská - Lovinského.
Reakcia na: Peter6607 #132:
Náhodou dolu Pražskou ju vídavam tak akurát plnú, všetci sedia, a na Šancovej sa už naplní ?
Reakcia na: samkoh #131:
Už som tade cestoval aj sám ?
a ešte jedna vec: odkedy 64 chodí slabo využitá?podľa článku áno. Je síce pravda, že ľudia, ktorí majú čas chodiť inou kombináciou, 64-kou nechodia, ale ešte som nevidel 64 polo- alebo prázdnu okrem úseku Račko- Jelačičova, ktorým nechodím(podľa mňa možno na Jelačičovu z trnavského chodí prázdna, ale neviem) a Vozovňa Hroboňova- lovinského, ktorý je prázdny skoro vždy.
Reakcia na: gejza #110:
ano, odpoja telefon ?
Reakcia na: titomi #92:
Ja len hovorím o tom, že výmena JEDNÉHO človeka v celom tom skorumpovanom systéme nič nerieši. Tu je potrebná výmena celého okruhu ľudí, ktorý si ulieva z verejných financií. Alebo zmena systému riadenia podniku.
Reakcia na: 810zssk #126:
Nemyslím si, že pomocný pohon je vhodný na pravidelnú premávku do tých stúpaní.
Reakcia na: 810zssk #126:
geniálny nápad, skákal by som od radosti.
Reakcia na: Andreas.Papak #114:
Nepojdu, cestujuci mozu vyuzit inu formu dopravy.

Ad. 64 a zmena trasy: Co tak ju po dodavke trolejbusov s pomocnym pohonom predlzit cez Drotarsku?
a 201 by nemusela byť až taká plná, ak by najlepšie 654 mala hustejší interval, apoň po Hroboňovu- myslím si, že nie som jediný, kto využíva 201 ako dobrúspojku medzi prestupnými uzlami na šancovej. Alebo zaviesť skrátenú verziu 64 z jelačičovej na Hlavnú stanicu.
Reakcia na: juice #99:
zase by tam vozila vzduch- ľudia, čo potrebujú ísť na drotársku, by z nej prestúpili pri vozovni na 41. Jedine, ak by 41 nadväzovala na 64 na búdkovej. A s tým obratiskom je to pravda. Ale keby aj sa teda presunula konečná 64 na Búdkovú a tam ju čakala 41, v tom prípade by mohla byť rovno skrátená 207 po búdkovú a 204 predĺžená ku vozovni Hroboňova, aby obslúžila lovinského. V zásade by to nebol zlý nápad, len by si na to ľudia museli zvyknúť.
Zrazu praskli na tolkych vozoch ramy? Ake neocakavane. Ale ono, az na posledne Zlineracke vozy....By podla tejto metody mali byt vyradene veskere trolejbusy.

Ten text na konci trosku vtipny. Nahle vyradenie klbovych trolejbusov (znie akoby naraz vypadli opat desiatky vozidiel) pricom jazdili resp dojazdievali posledny 3 mohykani, 1 sa zalomi naprava, a zvysne dva stiahnu. 🙂 A tam uz dovody myslim neboli ani tak koli tej naprave toho jedneho, ako skor uz strach z vseobewcneho ohrozenia vzhladom na katastrofalny stav vozidiel ktore sa doslova za cesty rozpadali.

A preco mam taky divny pocit, ze tento krok akoby mal umlcat vsetkych ktori protestovali a napadali tender na JeTi trolejbusy? Ze jednoducho nepaci sa vam? Vyradime dalsie a nebudete mat cim jazdit!
Reakcia na: PETER_1976 #119:
Presne ako hovoríš a žiaľ je to veľmi smutné lebo pri takomto zmýšlaní sa Slovensko nikdy nepohne dopredu a preto aj stagnuje rozvoj verejnej dopravy nielen v Bratislave ale na celom Slovensku.
Reakcia na: Peter6607 #120:
Ba dokonca 6255, ja už neverím vlastným očiam ?
Aj 6302 je vyradená? ?
Reakcia na: derik #115:
no ale rekonštrukciu môžeš začať až vtedy, ak máš vopred z nej tri domy a štyri A8, potom ti To EÚ nepreplatí a doc. JUDr. to zatiahne akože z toho slovenského rastúceho dlhu... podobne ako pri trofloch, nemám províziu? nevyšli protekčné podmienky? odstavím vóze a potom sa budete ľudia čudovať... keby som bral ich logiku, tak musí byť polovica vozov DPB odstavená, zrazu vyradenie hrá do províznych kariet...
Reakcia na: gejza #110:
zly napad
Reakcia na: TARKAN #111:
Si sa zbláznil SOR je to jedine a to najlepsie pre Bratisalavu iný autobus a trolejbus už neexistuje. Taktiež je len 4 dverový a také trolejbusy už nie su dobre- su nemoderne. ?
Reakcia na: Andreas.Papak #114:
Potom pôjdu na prázdninový grafikon všetky autobusy a trolejbusy celoročne ?