Sci-fi: Svojské riešenia v Bratislave

Aj počas prázdnin sa dejú v Bratislave divy, a to nie hociaké.

Po náhlom vyradení Ikarusov 280 v júni sa rovnako náhle zistilo, že od septembra budú chýbať kĺbové vozidlá do premávky. Treba sa skloniť pred tým, kto na to prišiel, lebo po najnovšej veľkej rošáde, keď sa krížom-krážom preraďovali autobusy z vozovne do vozovne, už nikto ani len netuší, kde sa aký autobus nachádza. Vysvetľuje to napríklad vynechané spoje linky X12 v Dúbravke, keď ráno s hrôzou (a hrdzou) petržalská vozovňa zistila, že v noci im iná vozovňa ukradla zopár autobusov. Ako by to však nestačilo, aj tie vozidlá, ktoré zostali, sa začali kaziť. Tak napríklad Ikarus 283 #1513 sa už konečne rozpadol a obyvatelia Devínskej Novej Vsi sa už nemusia obávať o svoje životy pri jazde po diaľnici. V Ústredných dielňach však skrsol zaujímavý nápad - za rohom mali odložený vyradený, ale zato pojazdný Ikarus 280 #1915, a tak sa rozhodli z neho urobiť autobus #1513. Celá rekonštrukcia z Ikarusu 280 na typ 283 pozostávala z natretia inou farbou, výmeny dverí a prelepenia evidenčných čísiel. Jednoducho, postavili celkom nový autobus, z čoho má zaiste celá cestujúca verejnosť veľkú radosť. My sa pripájame, otvárame šampanské a tiež tipovaciu súťaž, kedy sa tento nový skvost tiež rozpadne.

Ikarus 280/283 #1513/II vznikol z Ikarusu 280 #1915

Po dokončení trate na Dlhé diely sa prišlo na prekvapivú vec - nakúpených trolejbusov s pomocným agregátom je naozaj len šesť (teda presne toľko, koľko podnik zaplatil) a vôbec sa vozidlá počas pobytu v Bratislave nerozmnožili na dvanásť kusov! Toľko je ich totiž treba na to, aby mohli jazdiť až pod Nový most pri dobrom intervale - tak ako to všetci sľubovali. Rovnako prekvapivé bolo zistenie, že na otočke Molecova naozaj nie je nainštalované trolejové vedenie, lebo nikto si nemyslel, že taká hlúposť sa stane realitou. A tak na novú trať nebolo možné presunúť ani len obyčajný trolejbus, aby jazdil dokola (kým sa jeho vodič nezblázni). Vozovňa Hroboňova sa rozhodla túto neradostnú situáciu využiť na rekonštrukciu historických trolejbusov Škoda - Sanos. A nejde len o obyčajnú opravu - zo Sanosov totiž urobili plnohodnotné duobusy, pričom do nich nainštalovali motory z vyradených Ikarusov. Je síce pravda, že motory zaberajú celú zadnú plošinu, strašne dymia a hučia, ale aspoň si predstavitelia mesta mohli odškrtnúť ďalší svoj sľub - zaviedli priame spojenie Dlhých dielov a Nového mostu.

Takto sme zastihli historický duobus Sanos na Dlhých dieloch.

Práce na novej petržalskej autobusovej vozovni sa už rozbehli a nás zaujímalo, ako bude táto vozovňa vyzerať po dokončení. Presunuli sme sa teda do budúcnosti a prinášame fotografiu výsledného stavu. Moderné architektonické dielo má všetky zariadenia, ktoré vozovňa potrebuje, teda nitovačku, výpravňu a budovu vedenia vozovne. Problém však nastal pri presune vozidiel. Nakoľko prirodzeným rozpadom prvkov bývalej vozovne vznikol už len šrot, do novej vozovne bol presunutý práve ten. Okrem vyradených Ikarusov 280 v nej zostali už len tri vozy schopné prevádzky nedávno odkúpené z Nitry, ktorá sa ich definitívne zbavila. Vozidlá #4988, #4992 a #4997 sa tak stali poslednými tromi Ikarusmi 280 prevádzkovanými na Slovensku.

Vozovňa Petržalka má vskutku originálny dizajn, rovnako ako vozidlá v nej parkujúce.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.