Sci-fi: Keď nás miluješ, nie je čo riešiť

Nové vynálezy nepoznajú hranice. Sú to nielen cestovné lístky, ale aj reklamy a vozidlá.

SOR vyrába SER

Známa firma SOR Lechtavý sa podujala na výrobu nového produktového radu autobusov s prídavným záchodom v zadnej časti. Dopravcovia si môžu vybrať zo širokej ponuky zariadení - od luxusnej verzie s vyhrievaním a automatickým sklápaním dosky cez klasické WC až po najlacnejšiu verziu (latrínu), ktorú si (ako inak) objednal náš dopravný podnik. A ako sa nový typ autobusov značky SOR bude označovať? Jednoducho: SER WC9.5.

Ykarus PSX

Majstrom v Ykaruse sa pre zmenu podarilo vyrobiť novú multimediálnu verziu populárneho Ykarusu 2xx pod označením PSX. Štýlovo tvarované okná umocňujú (zlý) dojem z (rozpadnutého) autobusu. Výrobca plánuje vyrábať autobus v troch variantoch podľa počítačových hier - najmenej hrdzavá verzia je GTB (Grand Theft Bus), hrdzavšia je Fifia a najhrdzavšia Need of Slow.

Nové cestovné lístky

    

Na základe hlbokých analýz sa Opravný podnik rozhodol pre spravodlivejšie vyberanie cestovného. Náhle sa totiž zistilo, že úroveň interiéru v zadných vozňoch električiek je vďaka graffiťákom a vandalom výrazne nižšia ako v predných vozňoch a nejeden cestujúci si po dlhšom pobyte na fixkou popísanom sedadle v zadnom vozidle mohol iba povedať "Ó fľak, ó fľak, mňa trafí šľak!". Cestujúci v zadných vozňoch teda budú zvýhodnení a oproti klasickému 16-korunovému cestovnému budú mať 3 koruny zľavu, čiže zaplatia iba 13 Sk. Zľavnený lístok špeciálne pre zadný vozeň však v predaji nebude, nakoľko väčšine mladých (ktorí majú nárok na zľavu) je jedno v akom "bordeli" sa vezú a dôchodcovia (ktorí tiež majú zľavu) na graffiti aj tak už nevidia.

Opačným prípadom je drahší lístok na všetky štyri nízkopodlažné vozidlá, ktoré Opravný podnik vlastní. Keďže však jedno z týchto vozidiel permanentne jazdí na linke pre telesne postihnuté deti, ide vlastne len o dva autobusy a jeden trolejbus. Nevýhodou je však to, že nikto nevie, kde nízkopodlažné vozidlá jazdia, preto odporúčame mať pripravený vždy aspoň jeden takýto lístok. Jeho cena je o 3 Sk vyššia ako pri klasickom lístku. Zľavnený lístok taktiež nebude, lebo sa nikomu nechcelo hrať s jeho designom.

Nová reklama na Vrakosu

Odborníci z Vrakosy Véééľmi Vysoké mýto, a.s. sa nechali inšpirovať sloganom ich rodákov - "Keď ju miluješ, nie je čo riešiť" - a začali mohutnú reklamnú kampaň na propagáciu svojich produktov. Avšak hneď ako prišiel reklamný leták Vrakosy B 932 do Opravného podniku Bratislava, sa práce chopili naši inžinieri, ktorí sa rozhodli demonštrovať nevhodnosť zvoleného sloganu. Svoj výtvor - dokaličenú Vrakosu B 732 #3192 - odôvodnili tým, že už naozaj nebolo čo riešiť a zvolili radikálne riešenie. O vyjadrenie sme požiadali aj Vrakosu. Jej odborníci priznali svoju chybu a ospravedlnili sa. V liste uvádzajú, že odoslanie reklamy na produkt Vrakosy do bratislavského Opravného podniku bola poľutovaniahodná chyba, a prisľúbili, že podobný problém sa už opakovať nebude.

...a ďalšie reklamy...

Nápadná reklama Nešla my elektryčka si za cieľ kladie oboznámiť cestujúcich so skutočnosťou, že ak nejaké vozidlo nejde, stačí zavolať na dopravný dispečing a nie hneď písať vulgárne e-maily na dopravný podnik. Ako nás oboznámil šéf dispečingu, nahnevanému cestujúcemu sa prihovorí vľúdny hlas mladej dámy, ktorá ho upokojí a okamžite preňho pošle záložné vozidlo. Ako odškodnenie v ňom bude sexi stewardka podávať občerstvenie.

Ďalšia kampaň Nemám lýstok chce zbaviť cestujúcich negatívneho obrazu o revízoroch. Riaditeľka revízorského oddelenia vysvetľuje, že "to nie sú žiadni strašiaci, ale dobre oblečení milí slušní a inteligentní mladí páni, ktorí sa cestujúcim priateľsky prihovárajú vetami 'Príjemný dobrý deň, volám sa X Y, som revízorom dopravného podniku číslo X. Prepáčte, že Vás obťažujem, ale dovoľujem si Vás požiadať o cestovný lístok.' Ak dotyčný cestovný lístok nemá, bez nátlaku kontrolór všetko vymôže." Veríme, že obe kampane cestujúcim pomôžu a ešte viac zlepšia ich už beztak veľmi kladný vzťah ku MHD.

Čo dodať na záver týchto pozitívnych reklám? Snáď len ospravedlnenie, nakoľko sa nejedná o kampane v Bratislave, ale v nemenovanom meste v Českej republike...

Ja milujem nedeľu

Keď už sme sa prehupli zo sna do reality, prinášame aj takto zameranú reklamu. Vopred totiž varuje cestujúcich pred situáciou, ktorá môže nastať v nedeľu - a to, že vypadne toľko spojov, že sa na zastávkach bude čakať pekne dlho. Ďalšou možnosťou je to, že dopravný podnik v nedeľu odstaví všetky posprejované vozy, na ktorých sa vyzúrili "umelci", ktorí túžia prezentovať svoju čerstvo nadobudnutú gramotnosť. A zatiaľ čo budú vozidlá odstavené vo vozovni (a ak niekto nevypije acetón, budú sa aj čistiť), cestujúci môžu detailne preštudovať okolie zastávky, na ktorej práve stoja. Čakať budú až do pondelka.

Nový typ SORu v Bratislave!

Pred niekoľkými dňami sa v uliciach Bratislavy celkom nenápadne objavil nový typ midibusu od firmy SOR Lechtavý. Vozidlo vychádza konštrukčne z radu B9.5, pričom ide o jeho modernizovanú verziu. Až pri dôkladnom skúmaní vozidla zistíte, čo všetko je nové: Predovšetkým superrýchle a supervýkonné otváranie dverí, veľké vetráky, kvalitnejšie celodrevené sedadlá, moderný motor značky Moundfield M80, spĺňajúci emisnú normu EURO>26. Predné čelo bolo zmenené po vzore Solarisu a vozidlo sa testovalo na tajnej linke 44 s trasou Vazovova - Müllerova - Šrámkova - Rybanova - Juríčkova - Formánkova - Rumanova. Nakoľko však nikto, vrátane vodiča, spomínanú trasu nepozná, vodič sa vynašiel a jazdil jednoducho linku 41.

TroliSOR T9.5

Česká spoločnosť na výrobu autobusov, kosačiek na trávu a iných užitočných prostriedkov záhradnej techniky zapožičala dopravnému podniku svoj najnovší výtvor. Ako už z názvu vyplýva, tentoraz ide o starú dobrú SORku B9.5 s palicami na streche, teda trolejbus. Vozidlo jazdilo hneď v deň dodania na linke 203. Nakoľko však ide o SOR, umiestnený bol vo vozovni Krasňany. Hneď na druhý deň bol na voze zistený problém, pretože žiaden vodič nevedel vozidlo vo vozovni naštartovať. Snaživí dielenskí pracovníci nelenili a ihneď sa pustili do opravy motoru. Ani po 50-tich ranách výhybkovým železom sa nepodarilo motor naštartovať. Napokon zostal TroliSOR stáť vo vozovni celé dva týždne, a keď sa poň zamestnanci SORu vrátili, našli z neho už iba kostru, pretože 2 týždne je dosť dlhá doba na to, aby ho vodiči použili ako zdroj náhradných dielov pre svoje vlastné SORky.

A poučenie: V blízkosti objektu vozovne si radšej nenechávajte stáť ani len bicykel...

Škoda 14.5Tr

Po neúspechu vozidla TroliSOR nám poslala svoj najnovší hit aj Škoda Oslov. Aby sa predišlo jeho postupnému miznutiu, bolo radšej umiestnené do vozovne Hroboňova, ktorá je strážená lepšie ako väzenie. Na rozdiel od svojho predchodcu tento prototyp funguje tak ako má, teda jazdí, trúbi, stierače stierajú, dvere sa otvárajú, zatvárajú a znova otvárajú, a zase zatvárajú, a zase otvárajú... kua, nehrajte sa s tým! Nový typ trolejbusu patrí do kategórie midi, teda je určený pre menej vyťažené linky. Vozidlo dostalo evidenčné číslo 6007 a testovalo sa na linkách 203 203 203 a 203. Nám sa ho podarilo zachytiť počas služobnej jazdy pred zastávkou Hrad, ale po tom, ako vodič zbadal, že ho ideme fotiť, v okamihu zastal a rýchlo utiekol preč od vozidla, pričom ho vôbec nezabezpečil klinom proti pohybu. Fotografiu preto zasielame na dopravný dispečing. Pôsobením gravitácie sa vozidlo samočinne pohlo dole kopcom a naposledy bolo videné, ako sa rúti dole Palisádmi. Ďalšie informácie o ňom známe nie sú. Takže jediné, čo po ňom zostalo, je táto hyperexkluzívna fotografia.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.