Sci-fi: Nové vozidlá v Bratislave

Z dobre utajených kruhov pod očami sa nám podarilo zistiť, že Dopravný podnik Bratislava chce riešiť neutešenú situáciu vozového parku nákupom ešte nerealizovaných vozidiel.

SORASTRA: Jedná sa o spoluprácu českých výrobcov SOR Lechtavý a Škoda dopravních systémů.  

Tieto električky budú zaradené na linky 2 a 8, ale postupne začnú premávať aj na ostatných linkách, pretože prieskumy ukazujú, že kĺbové električky a súpravy električiek jazdia úplne prázdne.

K2 Plus: Oprášené a vylepšené vozidlo českej firmy Často Klamané Deti (ČKD)

Predbežne sa uvažuje o zakúpení len jednej električky tohto vylepšeného typu, ktorá by jazdila na novej linke 19: Rača, Račianske mýto, Hlavná stanica, tunel, Karlova Ves, Dúbravka, Karlova Ves, Nový most, Šafárikovo nám., Krížna, Ružinov, Krížna, Námestie SNP, Obchodná, Vazovova, Vajnorská, Zlaté piesky a späť. Ak sa táto linka dobre uplatní, v takom prípade nahradí všetky ostatné električkové linky a električky SORASTRA budú predané do Košíc.

6MT-K: Dočasné riešenie firmy Tatra Studená

Tento typ, ktorý konštrukčne vychádza z električiek 6MT bude dodávaný dočasne dovtedy, kým sa nerozbehne výroba električiek SORASTRA. Od pôvodných električiek z 50-tych rokov 20. storočia sa líši novými superžiarivými digitálnymi transparentami VKUSE, v interiéri sa pozdĺžne drevené lavice vymenili za matrace a dvere dostali nový kľukový pohon, ktorý ovláda asistent vozidla. Namiesto stlačenia dopytového tlačítka treba riadne zrevať na asistenta. Pre nedostatok miesta sú označovače cestovných lístkov nainštalované na strope. Osobám s menšou výškou cestovný lístok označí asistent vozidla. Na streche sa nachádza nový štvrťpantograf. Obsaditeľnosť týchto električiek je 286 miest a v čase rannej špičky 607 miest, z toho 408 na ležanie.

DPB 7431-K: Asi posledný vozeň vlastnej výroby

Vzhľadom na to, že v Jurajovom dvore boli objavené podvozky dvoch električiek zo sérií č. 31 až 45, rozhodlo sa o postavení poslednej električky vlastnej výroby. Medzi oba podvozky bol vložený nízkopodlažný diel s jednými trojdielnými skladacími dverami. Práce trvajú nepretržite od roku 1982 a ku koncu roka 2002 by mohol byť staronový vozeň na svete.

Soda 9TrMH25: Modernizácia typu 9Tr

Ani výrobca trolejbusov Soda Ostrov v Pacifiku nezaostáva za konkurenciou. Dôkazom je modernizácia trolejbusu č. 152, ktorý obhorel priamo vo vozovni počas požiaru vozu č. 6616. 9Tr-ka 152 bola odoslaná na Ostrov, kde dostala nové transparenty VKUSE, ale aj nové dvere, interiér a náter v Bratislavských farbách.

SOR B3.14: Ďalší nový výrobok firmy SOR Lechtavý

Autobusy SOR B3.14 by mali nahradiť nové Ikarusy 435.18, ktoré sa začínajú lámať v kĺbe a zrejme ich neminie osud trolejbusov Škoda - Sanos. Výhodou nových autobusov je to, že pri brznení im pískajú brzdy, takže cestujúci je takto hneď upozornený na blížiaci sa autobus a včas stihne uskočiť z cesty.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.