Možno by ste mohli do stránky doplniť viditeľnejší vstup do sekcie máp. Toľko je za nimi roboty a sú len v zozname odkazov v päte stránky.
Aj keď si záujemca o cestovanie MHD chce pozrieť mapy MHD a nie len použiť vyhľadávač, nemá na ne žiadny ľahko viditeľný odkaz – len tie 4 písmenká v päte stránky.
Napríklad v dlaždici "Kam chcete cestovať?" by mohlo do jej rohu pribudnúť "Mapy →".
Aj keď som v cudzom meste, nepoužijem len vyhľadávač, ale pre získanie prehľadu často nazriem aj do mapy. Vyhľadávač mi síce ponúkne najbližšiu zastávku alebo vhodnú linku, ale to často z rôznych dôvodov nestačí a treba pozrieť do mapy. Preto by som vstup do máp dal do dlaždice "Kam chcete cestovať?", lebo mapa pomáha pri plánovaní cesty spôsobmi, na ktoré vyhľadávač nestačí.
Súčasný stav je nevyvážený, lebo jedna pomôcka na plánovanie cesty je v strede stránky a druhá pomôcka je skrytá.
⯈ Vstup do sekcie máp je síce v ľavom čiernom stĺpci, ale častý návštevník webu trpí takzvanou bannerovou slepotou*, kedy mozog sa naučí preskakovať všetky úzke obdĺžniky kontrastnej farby, lebo sú v nich len reklamy. Preto napríklad pre mňa je ten čierny stĺpec úplne neviditeľný. Našiel som ho až po dopísaní príspevku. Vstup do máp by som z hľadiska ľahkej použiteľnosti (UX) čakal priamo pri vyhľadávaní, rovnako ako býva možnosť "rozšírené vyhľadávanie" umiestnená priamo pod vyhľadávacím riadkom a nie niekde na okraji monitora. (Protiotázka, ktorá mi ide v takomto prípade na myseľ: prečo admin rozhadzuje navzájom súvisiace informácie hore-dole po stránke? Človek dnes často nečíta celú stránku, ale hľadá iba malý zhluk v istej časti stránky a ďalej nevníma.)
* ) https://en.wikipedia.org/wiki/Banner_blindness – Je zaujímavé, že ten článok hneď v druhom odstavci hovorí to isté – prehliadané sú nielen reklamy v obdĺžnikoch, ale aj navigačné panely s rýchlymi odkazmi (quick links).
Aj keď si záujemca o cestovanie MHD chce pozrieť mapy MHD a nie len použiť vyhľadávač, nemá na ne žiadny ľahko viditeľný odkaz – len tie 4 písmenká v päte stránky.
Napríklad v dlaždici "Kam chcete cestovať?" by mohlo do jej rohu pribudnúť "Mapy →".
Aj keď som v cudzom meste, nepoužijem len vyhľadávač, ale pre získanie prehľadu často nazriem aj do mapy. Vyhľadávač mi síce ponúkne najbližšiu zastávku alebo vhodnú linku, ale to často z rôznych dôvodov nestačí a treba pozrieť do mapy. Preto by som vstup do máp dal do dlaždice "Kam chcete cestovať?", lebo mapa pomáha pri plánovaní cesty spôsobmi, na ktoré vyhľadávač nestačí.
Súčasný stav je nevyvážený, lebo jedna pomôcka na plánovanie cesty je v strede stránky a druhá pomôcka je skrytá.
⯈ Vstup do sekcie máp je síce v ľavom čiernom stĺpci, ale častý návštevník webu trpí takzvanou bannerovou slepotou*, kedy mozog sa naučí preskakovať všetky úzke obdĺžniky kontrastnej farby, lebo sú v nich len reklamy. Preto napríklad pre mňa je ten čierny stĺpec úplne neviditeľný. Našiel som ho až po dopísaní príspevku. Vstup do máp by som z hľadiska ľahkej použiteľnosti (UX) čakal priamo pri vyhľadávaní, rovnako ako býva možnosť "rozšírené vyhľadávanie" umiestnená priamo pod vyhľadávacím riadkom a nie niekde na okraji monitora. (Protiotázka, ktorá mi ide v takomto prípade na myseľ: prečo admin rozhadzuje navzájom súvisiace informácie hore-dole po stránke? Človek dnes často nečíta celú stránku, ale hľadá iba malý zhluk v istej časti stránky a ďalej nevníma.)
* ) https://en.wikipedia.org/wiki/Banner_blindness – Je zaujímavé, že ten článok hneď v druhom odstavci hovorí to isté – prehliadané sú nielen reklamy v obdĺžnikoch, ale aj navigačné panely s rýchlymi odkazmi (quick links).
mi.v