hej, take kosicky depresivne, ked pridem na modernu zastavku a na odchodovej tabuli svieti cez pracovny den dopoludnia najblizsi odchod spoja o 16 minut
Pred nejakým časom som na chodníku pozdĺž Čermeľskej cesty v úseku pri štadióne (ale na strane pri rodinných domoch) objavil tento kus kovu vytŕčajúceho z neho. Myslíte, že by mohlo ísť o nejaký pozostatok po električkovej trati? (Napríklad pozostatok po trakčnom stĺpe?)
Spravidla postačuje a používa sa jedno až trojciferné. Stretol som sa však už aj so štvor a päťcifernými číslami - u SAD Prešov, v čase keď jazdili navážky do Kysaku k vlakom Regiojet a spoje boli očíslované podľa čísel vlakom, ku ktorým a od ktorých tvorili prípoj. Používajú sa výhradne čísla.
Systém číslovania spojov v tej-ktorej linke spravidla nemá svoj hlbší význam. Častokrát sa číslovanie kontinuálne vyvíja už od čias vzniku linky (aj v súčasnosti existujú linky, v ktorých by sa našli spoje v podobnej alebo dokonca rovnakej časovej polohe pod rovnakým číslom, ako v CP tej linky spred 30-40 rokov). Ako sa vyvíjal čas a zmeny cestovného poriadku linky, spoje sa rušili, vznikali nové spoje a číslo, ktoré im bolo pridelené záviselo od dopravného technológa / tvorcu cestovného poriadku - či využil medzeru v číslovaní, alebo pokračovalo v najbližšom vyššom čísle. Dodržiava sa len zásada číslovania nepárnymi číslami v smere tam a párnymi v smere späť - vychádza to ešte zo smerníc na tvorbu cestovných poriadkov ČSAD z čias socializmu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023