Posledné aktivity DPMK ohladne propagácie trolejbusov a historických vozidiel sú chvályhodné, ale chcelo by to lepšiu a SYSTEMATICKÚ starostlivosť a údržbu historických vozidiel (hrdzavejúca T1 ...) Taktiež linková orientácia, vzhlad tabuliek by mal pripomínať dobový štandard na historických električkách. Dobrým príkladom sú tabulky na 15Tr 1000, ale aj to vyrobili mimo Košíc.
Bolo by dobré zachovať trolejbus 2020 ako historický. Ja viem, je v hroznom stave, ale jediný zachovatelný tohto typu /15TrM/. Aspon zatial zakonzervovať , prikryť plachtou, nelikvidovať a z ostatných 15Tr (a 2019 15TrM ?) vyťažiť náhradné diely. Tisícovka pred renováciou nevyzerala o moc lepšie. Väčšie vraky sa renovujú.
Dovolím si drobnú reklamu na aktuálnu aktivitu magistrátu, ktorá sa tak trochu okrajovo týka aj dopravy. Snáď neurazí.
Ak poznáte miesta, kde:
- je horúco?
- je sucho?
- je príjemne?
- sa pri väčších dažďoch hromadí voda?
- sa Vám zle dýcha?
Dajte vedieť svojmu magistrátu, kde takéto miesta sú a v rámci projektu Košice ±40 °C sa spolu s Karpatským rozvojovým inštitútom pokúsia nájsť pre ne riešenia: https://www.pocitovamapa.sk/klima-kosice-2019/
Známa cesta vedúca z Košíc do Košickej Polianky stále nemá žiadneho správcu. Trochu sa bavím pri pozorovaní názorových kontrastov, ktoré vznikli, keď štyri rôzne zainteresované strany napísali články/vyjadrenia o tomto probléme a ocitli sa pekne vedľa seba. Viď strany 4-5 v PDF https://kosicekrasna.sk/userfiles/1/krasnancan%202019%2002.pdf No aspoň vidieť, prečo je problém zložitý a stále sa ťahá. A SAD/Eurobus po tej ceste jazdí ešte od socíku.
Napríklad mne v tomto prípade o prírodu nejde, tá podľa niektorých analýz v budúcnosti dostane zabrať viac ako doteraz napriek všetkej snahe vyspelých štátov o jej ušetrenie. Skôr mi ide o to, ako mestské podniky vychádzajú/nevychádzajú obyvateľom mesta v ústrety. (Napr. Mestské lesy dávajú zľavy.) Postavím to opačne: tá hypotetická "strata" 30 € na jednej objednávke DPMK nepoloží. Podľa mňa skôr teraz DPMK prichádza o viac objednávok. No stále platí aj opak, že zisk z tých objednávok DPMK nezachráni. Tieto straty alebo zisky sú len kvapka do bazéna. Jediné, čo sa docielilo teraz je, že ľudí to povzbudzuje zavolať pre väčšiu skupinu tú Karosu C 734 od TJ Sokol Lemešany. (Možno toto je ten stav vecí aký chceme mať? ) A mnohí, čo sa psychicky boja ísť inak ako autom a idú takou objednávkou sa iba utvrdia v tom, že autobus je vec stará, smradľavá, roztrasená a že znovu sa im potvrdilo, že majú pri aute naďalej zostať a mať pred blokom 2 autá, lebo rodina ich potrebuje, veď iná obstojná doprava v súčasnosti neexistuje.
Presne tak. Stále sa dá ísť X autami alebo objednávkou možno od Eurobusu. Nie je v tom žiadny problém, vlastne je to blízke doterajším zvykom. No nedopatrením sa môže stať (;)), že ako prvá možnosť košičana napadne DPMK a na jeho minimálnu cenu objednávky tu reagujem. Tá cena nech pre právnické osoby a nekošičanov zostane na úrovni "neotravujte nás s malými objednávkami" a pre jednotlivcov nech sa dá použiť mestská karta, ktorá – citujem: "prináša zľavy na vybrané služby a tovary poskytované mestskými podnikmi a na vybrané komerčné produkty". Tam by stačilo znížiť minimálnu výšku objednávky o 30% (pri zachovaní nezmenených kilometrových a čakacích cien) a vybavené.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
romeo