Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #71971:
pozor, to je Majo - ten moze vsetko! ?
,dnes:

ZV 1661 man pod mostom s tabulami linky 91 co hradil neviem

91:4106,2729 ? ,4101,VN ...,4117, S 4114,R 4120,P 4116,neexistuje,VN ...
191:4812 ? ,1711 ? ,4837 ? ,4107,P 4120
ZV 318 hradilo odchod L 21 o 15.46h zo Štefana Králika v smere do mesta.
Reakcia na: Author #71954:
Na 38 je zas 3625.
Re #71968 Majo: Pokiaľ nie si žiak električkovej autoškoly je to protiprávne.
1631 o5 jazdí, videná 5 minút dozadu na 21 smer WV na Š. K.
Reakcia na: Risko1 #71960:
Jazdit s niečim neznamená viezť sa. ? Samozrejme bez ľudí a nie mimo areálu vozovne. To tuším ani nie je zákonom zakázané, pokiaľ si vo vozovni. Ale je mi jasné, že vozidlo sa správa úplne ináč s ľuďmi a v Krasňanoch aj tak viac ako 40 km/h nemáš kde ísť...
3705 má pokazený čelný transparent BUSE, ostatné fungujú. Má na ňom zaseknutý cieľ "33 KUKLOVSKÁ" číslo linky a začiatok textu je prekrytá letákmi. Je na linke 23, jazdí s prednou tabuľkou.
Vyzva pre vsetkych vodicov: Prestante uz kurit!
(Hlavne nemenovane poradie L11 minimalne druhy vagon)
poobede :33/4 zatial nic ( ZV DD spi dalej ), 33/5 - 4204 ?
Reakcia na: Risko1 #71962:
So 7105 som mal tú česť si niekoľko celodeniek odjazdiť, takže viem...ale normálne ako normálne...bez výkyvov áno, ale extrémne lenivo. To čo som spomínal so shuntovaním, sa týka celkovej lenivosti voza, aj pod mrakom a v noci, nie toho, že cez deň je ešte lenivší 🙂 Takže keď nie napätím v troleji, tak zahriatím súčiastok, len sa mi až nechce veriť, že by tých pár stupňov vonkajšej teploty malo až taký vplyv...:-)
Reakcia na: Sati #71937:
Ja som s nim išiel prvý deň keď bol v Petržalke vtedy bol ešte v pohode, teraz je z neho obyčajný rozhejganý šrot ?
Reakcia na: Beus #71958:
Co sa tyka 7105,nie je to len napajacim napatim rano,cez den,vecer alebo v noci. Najlepsie si to odskusas s vozom na celu sluzbu. A sam uvidis aj pocitis,hlavne cez den..

svieti slnko - voz netaha,
slnko je pod mrakom - voz ide ako sip..

takze shuntami to nebude,aspon nie podla mna,skorej by som povedal,ze voz je alergicky na slnko. Pretoze ci je skore rano,alebo je den,vecer,noc a dajme tomu prsi,tak voz ide normalne a bez vykyvov.
Reakcia na: Risko1 #71960:
Ten jazdil aj na mne asi a aj na mojej sestre mame a vraj aj dedovi. ? ? ?
Reakcia na: Majo #71956:
Nie si vodic,ale jazdil si s nou??? ? ,ale ak si sa len viezol ako cestujuci,tak neviem neviem ci to ako vlk pocitis,ze naskakuju oneskorene EDB.

Re #71958 Beus: Re #71956 Majo: Tento fenomen,(oneskorena reakcia na EDB) ma 7106 od spominanej nehody,mozno to fakt mala aj pred DN,ale nebolo to take citelne a zjavne.
rubrika Prečo sme nenastúpili

- lebo vodič kĺbovej karosy na dojazdovom spoji linky 68 ignoroval zastávku Lúčanka
- lebo vodič TAMBUSu na dojazdovom spoji linky 59 ignoroval zastávku Antolská

❗
Re Riško1 & Majo a 7105+7106: Doplním + poopravím:
To, že sú vozy lenivšie za dňa a živšie skoro ráno, večer a v noci, je fenomén, pozorovateľný snáď u každej električky, len na niektorej viac, na inej menej. Neviem presne fyzikálnu podstatu tohoto fenoménu, ale domnievam sa, že to je jednak úrovňou a tvrdosťou napájacieho napätia (ktoré je skoro ráno a neskoro večer, keď sú malé odbery, tvrdšie a vyššie než cez deň), a možno aj zmenou charakteristík niektorých súčiastok, príp. motorov, vplyvom zahrievania, ktoré keď sa po zotmení schladí, zasa trocha "ožijú" 🙂
Na 7105 je tento fenomén extra vypuklý, pretože je extra lenivá. Mám pocit, ako keby ten voz vôbec neshuntoval, alebo len veľmi málo, pretože do dosiahnutia charakteristiky motorov má rozjazd ako žihadlo, a akonáhle prejde regulácia do otvoreného stavu a má začať shuntovať, tak začne prúd klesať veľmi rýchlo, akokeby výzbroj "zabudla" shuntovať. Ale je možné aj to, že sú slabé motory, a dosahujú charakteristiku skôr než by mali, a potom je samozrejme celý priebeh akcelerácie "scvrknutý" do nižších rýchlostí 🙂

7106 nikdy taká lenivá nebola, mala však iný fenomén (a to nielen od Riškom spomínanej nehody), ktorý ale neviem či pretrváva aj teraz po VP-čke, ešte som tú česť nemal: vozu veľmi dlho trvá, kým od zadania brzdy radičom aj naozaj začne brzdiť, rádovo okolo sekundy, možno ešte kúsok. Neviem či je to vina trakčného meniča, alebo čoho, ale dôsledok je ten, že iná časť výzbroje za ten čas, kým brzda nabehne, zhodnotí že EDB vynechala a pri vyššom zadanom stupni dá impulz na zatvorenie ČB (v trvaní rádovo pár stotín sekundy, zruší ho hneď ako EDB začne nabiehať). Čo v spojitosti s tým, že na tlačítka otvárania dverí a dopytu je pamäťové relé (a keď sa niekto namiesto diaľkových svetiel trafí do tlačítka otvárania dverí, ktoré je hneď vedľa), môže spôsobiť pri následnom zadaní plnej brzdy otvorenie dverí počas jazdy, keďže spúšťačom je impulz pre zatvorenie ČB. Svojho času sme tento problém analyzovali na DO, ale uzavreli sme to ako neopraviteľné, pretože prvotnou príčinou bolo neskoré nabudenie EDB, na ktorého dôvod sme neprišli, to chce totiž rozobrať pol výzbroje... ? 🙂
Paleta JUB5 pred cca 15 min. na nam. SNP, kolaj smer Hurbanovo nam; posadka aj s videokamerou a stativom umiestnenym priamo na palete ?
Reakcia na: zahradnik #71953:
nemyslim si, ze bavenim sa da ziskat 18-min. meskanie. ?

Re #71944 Risko1: Ale ja (zatial) nie som (oficialne) vodic. ? Takze si sluzbu asi nevybavim. ? Ked som naposledy jazdil so 7106, nevsimol som si, ze by take nieco robila... Ale to bolo este mozno pred tou nehodou... Tym samozrejme nechcem povedat, ze by som Ti neveril.
Reakcia na: zahradnik #71953:
e-e, to uz bolo smer Petrzalka. nejake su tam zle jazdne doby, lebo az prilis casto odchadzaju busy o 2 min. skor. a 4812 je na /11.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.