Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Risko1 #71960:
Ten jazdil aj na mne asi a aj na mojej sestre mame a vraj aj dedovi. ? ? ?
Reakcia na: Majo #71956:
Nie si vodic,ale jazdil si s nou??? ? ,ale ak si sa len viezol ako cestujuci,tak neviem neviem ci to ako vlk pocitis,ze naskakuju oneskorene EDB.

Re #71958 Beus: Re #71956 Majo: Tento fenomen,(oneskorena reakcia na EDB) ma 7106 od spominanej nehody,mozno to fakt mala aj pred DN,ale nebolo to take citelne a zjavne.
rubrika Prečo sme nenastúpili

- lebo vodič kĺbovej karosy na dojazdovom spoji linky 68 ignoroval zastávku Lúčanka
- lebo vodič TAMBUSu na dojazdovom spoji linky 59 ignoroval zastávku Antolská

❗
Re Riško1 & Majo a 7105+7106: Doplním + poopravím:
To, že sú vozy lenivšie za dňa a živšie skoro ráno, večer a v noci, je fenomén, pozorovateľný snáď u každej električky, len na niektorej viac, na inej menej. Neviem presne fyzikálnu podstatu tohoto fenoménu, ale domnievam sa, že to je jednak úrovňou a tvrdosťou napájacieho napätia (ktoré je skoro ráno a neskoro večer, keď sú malé odbery, tvrdšie a vyššie než cez deň), a možno aj zmenou charakteristík niektorých súčiastok, príp. motorov, vplyvom zahrievania, ktoré keď sa po zotmení schladí, zasa trocha "ožijú" 🙂
Na 7105 je tento fenomén extra vypuklý, pretože je extra lenivá. Mám pocit, ako keby ten voz vôbec neshuntoval, alebo len veľmi málo, pretože do dosiahnutia charakteristiky motorov má rozjazd ako žihadlo, a akonáhle prejde regulácia do otvoreného stavu a má začať shuntovať, tak začne prúd klesať veľmi rýchlo, akokeby výzbroj "zabudla" shuntovať. Ale je možné aj to, že sú slabé motory, a dosahujú charakteristiku skôr než by mali, a potom je samozrejme celý priebeh akcelerácie "scvrknutý" do nižších rýchlostí 🙂

7106 nikdy taká lenivá nebola, mala však iný fenomén (a to nielen od Riškom spomínanej nehody), ktorý ale neviem či pretrváva aj teraz po VP-čke, ešte som tú česť nemal: vozu veľmi dlho trvá, kým od zadania brzdy radičom aj naozaj začne brzdiť, rádovo okolo sekundy, možno ešte kúsok. Neviem či je to vina trakčného meniča, alebo čoho, ale dôsledok je ten, že iná časť výzbroje za ten čas, kým brzda nabehne, zhodnotí že EDB vynechala a pri vyššom zadanom stupni dá impulz na zatvorenie ČB (v trvaní rádovo pár stotín sekundy, zruší ho hneď ako EDB začne nabiehať). Čo v spojitosti s tým, že na tlačítka otvárania dverí a dopytu je pamäťové relé (a keď sa niekto namiesto diaľkových svetiel trafí do tlačítka otvárania dverí, ktoré je hneď vedľa), môže spôsobiť pri následnom zadaní plnej brzdy otvorenie dverí počas jazdy, keďže spúšťačom je impulz pre zatvorenie ČB. Svojho času sme tento problém analyzovali na DO, ale uzavreli sme to ako neopraviteľné, pretože prvotnou príčinou bolo neskoré nabudenie EDB, na ktorého dôvod sme neprišli, to chce totiž rozobrať pol výzbroje... ? 🙂
Paleta JUB5 pred cca 15 min. na nam. SNP, kolaj smer Hurbanovo nam; posadka aj s videokamerou a stativom umiestnenym priamo na palete ?
Reakcia na: zahradnik #71953:
nemyslim si, ze bavenim sa da ziskat 18-min. meskanie. ?

Re #71944 Risko1: Ale ja (zatial) nie som (oficialne) vodic. ? Takze si sluzbu asi nevybavim. ? Ked som naposledy jazdil so 7106, nevsimol som si, ze by take nieco robila... Ale to bolo este mozno pred tou nehodou... Tym samozrejme nechcem povedat, ze by som Ti neveril.
Reakcia na: zahradnik #71953:
e-e, to uz bolo smer Petrzalka. nejake su tam zle jazdne doby, lebo az prilis casto odchadzaju busy o 2 min. skor. a 4812 je na /11.
Reakcia na: Beus #71934:
Zial, je to dalsie z "logickych" rozhodnuti noveho sefstva DA.. Kedze 3.kolona je asi "od macochy" a aj ked ma objektivne najvacsi nedostatok vodicov, novych ludi nadostava. Zjavne je lahsie presunut vypravu linky na 2.dp, ako ludi na 3.dp a samozrejme, suvisi to s tym, ze pribudne Wolfsthal.. Myslis, ze niekto este rozlisuje 9,5metrovy, 12m, 15m a 18-metrovy autobus? Naco, kus ako kus..

Re #71941 Mike: presne, ako pises.. len doplnim, ze dnes na 57: 3634 a 3640

Re #71947 Martin Fundarek: kapacita soriek rano na 630 nestacila, avsak celodenku by CNG nevyjazdil pre kilometre a navyse, odpoludnia su tam sorky kapacitne idealne. A zasa na 55 odpoludnia (min. spoj cca 14:10) by sa aj klbak uzivil, preto takto do kriza.. a tusim 3635 sa tam objavuje pravidelne
Reakcia na: TeBeCe #71949:
Az to bol naozaj 4837 a 92/13,tak mal potom velke meskanie. Ja som ho videl na nam.Hraniciarov o 11:29 a to uz mal minus dva. Na Slavicom mal byt 11:38,takze podla Tvojho casoveho udaju mal uz -18. Zrejme preto,ze sa bavil pocas jazdy
Albus zaradil na tesco linku najnovsie graf&steyr R1504
V noci pre napäťovú výluku bol na N 44 a N 47 bol 2712. Zaujímavosťou boli kriedové x-kové tabuľky.
92/191 11 ci 12 je 4812.
4837 na 92/13/191. Slavicie udolie odchod o 2 min skor, 11.56.
Reakcia na: Author #71915:
Všeobecne platí, že len niektoré stanice majú oprávnenie vydávať všetky druhy CL do zahraničia. Lamač to oprávnenie asi nemá, ale rozhodne počas výluky by mal predávať aspoň priame lístky do Rakúska na vlaky, ktoré odtiaľ vychádzajú.
To, samozrejme, nie je možné, pokiaľ aj v Lamači nahradili počítač POPkou, ako sa stalo napr. v Báhoni a Cíferi. Zmysel tohto genitálneho opatrenia mi uniká.
Reakcia na: Author #71871:
Prečo je tam potreba prejazdov?
Reakcia na: Petto #71906:
Mas pravdu,zrejme som pozeral na hodinky,ked som pisal to poradie ? . Je to 32/6 a nie 32/10
Reakcia na: Author #71920:
? na zamyslenie je tu viac veci v otazke obsadenia vozov... mna napriklad dokaze prekvapit ked na 99/10 a ostatne co jazdia do polnoci daju 17?? alebo 27?? dalej nekomentujem... poviem len tak, zbytocny chaoticky prestoj... ktory si odnesie len a len cestujuci. ?
Reakcia na: Majo #71932:
Nuz,ak tomu neveris,tak si vybav sluzbu,vypytaj si voz 7105 a zistis sam. Potvrdia ti to aj iny vodici (rugger...) a dalsia vec,ten voz uz mal nie jednu KP,SP alebo VP a robi to dodnes. 7106 mala iny detail,po nehode na Vajanskom s A-busom mala radic taky,ze brzda v 1 stupni nereagovala,ak si dal zase plny vykon brzdy,tak brzda zareagovala az po 2-3 sek. ?
4207 bola videná na linke 133 o 7:15 na Molecovej smerom na Botanickú záhradu.
Rano na 21 videny aj serbel 1706.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.