A načo? Kvôli tým pár sekundám? Navyše, každému vodičovi stačí prejsť cez križovatku niekoľkokrát a už sa naučí cykly naspamäť. Dobre vie, kedy mu príde zelená, či červená...
"...tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke."
Tu je jadro celého vášho omylu - nesprávneho pohľadu na celý prípad. Vôbec nejde o nejakých smiešnych dvadsaťpäť sekúnd, ktoré "bus zbytočne stávi v križovatke", ale o napríklad desať minút, ktoré na zastávke zbytočne strávi cestujúci, ktorý pre bezohľadnosť vodiča bus nestihol.
Vy tu riešite dvadsaťpäť sekúnd, ako keby na nich stála a padala plynulosť VHD v Bratislave. Kvôli nim ste ochotní žiadať preprogramovanie celej rozsiahlej križovatky. Udivuje ma, že sa dokážete kvôli mizerným dvadsiatimpiatim sekundám stresovať: stihnem ju ešte? Nestihnem? Ako keby išlo o ktoviečo.
Cestujúci to má horšie. Ten sa stresuje na prechode, vidiac na zastávke bus, a na semafore nie a nie tá zelená naskočiť a keď konečne zelená naskočí, tak sa bus pohne a cestujúci pozerá na jeho zadok ešte pol minúty bez šance nastúpiť. Jemu ide o desať ďalších minút, ktoré si odstojí na zastávke len preto, že bus na nej nepočkal dvadsaťpäť sekúnd. Preto denne cestujúci riskujú a keď vidia, že na zastávke prišiel ich bus, tak prechádzajú cez cestu červená - nečervená, autá - neautá.
P.S.: Keby aj bola červená posunutá (o koľko - desať, dvadsať sekúnd?), vždy sa budete stresovať kvôli tým pár sekundám a naháňať cestujúcich, lebo vy ešte chcete stihnúť zelenú? To je podľa mňa zvrátené!
- *4508 skapala o 12:37 na zastávke Šintavská; či bola hradená, resp. či sa neskôr vrátila, nevieme
- Zájazdy Bratislava večer na 99/3 namiesto 3023
- 3547 na 54/1 bol poobede vystriedaný za 3524
snad by bwd-ho mohol presvedcit argument, ze keby sme si vybrali tvoje riesenie - uprava signalu, tak cestujucim skrati cestu o tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke. ?
... v princípe nám obom ide o to isté - plynulosť VHD. Akurát každý hľadáme riešenia z iného pohľadu.
Ja už ale pre dnešok končím, 7:15 mám nástup. Ak chceš, môžeme to dodebatovať zajtra naživo, nájdeš ma v niektorej z historických električiek behajúc v kravate po voze
Heh, v tomto s Tebou súhlasím, ALE:
Stále sa snažíš riešiť len následok (zlého nastavenia signálov), a nie príčinu. Je jasné, že aj to nejaký gényjus zle naprojektuje, a ešte horšie naprogramuje, tak je vhodné sa tomu prispôsobiť, ale toto jednoducho NIE JE riešenie. To máš presne o tom istom, ako keď Ťa bolí zub, a Ty namiesto toho, aby si išiel k zubárovi, sa budeš dopovať tabletkami na tíšenie bolesti.
Vyriešiť príčinu znamená upraviť signálny plán, a nie nútiť vodičov prispôsobovať sa tomu zlému. A JEDINE týmto spôsobom dosiahneme to, čo žiadaš aj ty - aby doprava bola plynulá. Už je jasné, ako to myslím?
P.S. - ak mi dá niekto racionálny a pádny argument proti môjmu tvrdeniu či presvedčeniu, tak nemám problém povedať, že som sa mýlil alebo že som niečo prehliadol Takže vyvracať pokojne môžeš, zatiaľ som však presvedčený, že nie je čím (okrem buldozéra)
Ťažko ti budem vyvracať niečo, o čom si skalopevne presvedčený. Ja som zase presvedčený o tom, že mestská doprava by nemala byť lotériou: "stihnem, alebo nestihnem" a následne naháňačkou zelenej na semaforoch, ale že by mala byť plynulá, teda keď mám na nasledujúcom semafore (samozrejme len v prípade, že je zastávka pred ním a nie tak, ako to nejakí "géniovia" robia v Bratislave, že zastávky umiesťnujú za semafory, takže vozidlá musia stáť dva krát) červenú, počkám na zastávke až do času, keď mi neskočí zelená.
Okej, dostal si ma
Re #71044 bwd: Ak teda auto šlo na červenú, tak sa opravujem, a bola to nie polsekunda skôr, ale cca 2 sekundy skôr, o ktoré by musel zatvoriť dvere. A to by stále šlo.
Re #71050 bwd: Stále si nepochopil. Trvám na tom, že namiesto nezmyselnej predvesti to ide vyriešiť omnoho inteligentnejšie a jednoduchšie blbým posunutím signálu, čo si mi stále nevyvrátil. A bolo by to všestranne prínosnejšie než Tvoja predvesť.
"...A daj čo i len jediný argument, že by sa to takto nedalo."
A načo by som dával nejaký nezmyselný argument? Namiesto argumentu tam treba dať semafor pre vodičov, ktorí nemajú na to, aby odhadli, kedy im naskočí červená na semafóre, cez ktorý pravidelne jazdia niekoľkokrát denne. Tí inteligentnejší (takého som tam ešte nestretol) by to dokázali aj bez neho.
"Vodič veľmi dobre vie, že už tam tú zelenú nestihne, preto má zostať na zastávke."
S týmto zasa nemôžem súhlasiť ja. V tomto prípade sa totiž jedná o sekundy, a vodič predsa nebude počas státia v zastávke rátať, koľko mu ešte zostáva, ale bude sa snažiť čo najskôr vybaviť zastávku a stihnúť to. Keď si to pozrieš ešte raz, zistíš, že keby zavrel o pol sekundy skôr, ešte by prešiel.
"je nemožné odhadnúť, koľko sa vozidlo na zastávke zdrží," nie celkom pravda. Pre každú zastávku existuje typický pobytový čas (ktorý sa síce mení s dennou dobou, ale každý pracovný deň o napr. 9:30 to bude cca rovnako) a ten sa štatisticky vyhodnotiť dá. A zmenu dennej doby predsa zmena časového režimu križovatky. Ak časovanie nastavím niekde do okolia hornej hranice strednej odchýlky od priemeru, získam signál, ktorý stihne vyše 95% vozov. A daj čo i len jediný argument, že by sa to takto nedalo.
A práve preto, aby mestská doprava nebola lotériou, treba v nej urobiť poriadok. Napríklad aj tou jednoduchou predzvesťou na zastávke na Hodžovom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
klasIK
? shandon, Jento, martin15 ?
- *4508 skapala o 12:37 na zastávke Šintavská; či bola hradená, resp. či sa neskôr vrátila, nevieme
- Zájazdy Bratislava večer na 99/3 namiesto 3023
- 3547 na 54/1 bol poobede vystriedaný za 3524
podľa poradia:
39: R: ...; 1803, 1617, 1612, 1809; V: ...; PV: 1610, 1616
53: 2709, 2703, 2701; VN: 2707; 2004
54: 3547
? M: 3524/1
56: 3518, 3515; R: 3504; PV: 3549; VN: ...
61: 2644, 2620, 2601, ..., 2638, 2645
63: 1219, 1202, 1203; R: 1210; 1206; PV: ...; V: 1204
65: 2704, 2712, 2713; R: ...; PVN: ...; V: 2718, 2007, 2702; VN: ..., ...
68: 4837, 4813, 4842, 4824, 4854; R: 4851; P: ...
74: 2706, 2708
91: 4821, 4812, 4811; VN: 4101; 4810, 4809; VN: ...
95: DN: 4847; 4850, 4841, 4857, 4814, 4832, 4508*
98: 4846, 4817, 4828, 1623, 1807, 1619; VN: ...
99: 3038, 3639, 3023, 4102, 4122, 3635; VN: 4103
? M: Zájazdy BA/3
630: 3525
204: 6304, 6266, 6310, 6281, 6298; R: ...; PV: 6296; RP: ...
N91: 4101, 3639, ...