Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: flektor #44040:
Drahy kolega, nakolko mi to neda tak doplnim dost podstatnu vec, aspon z mojej skusenosti na linkach ktore jazdievam (5, 11).
Linka 5 je dlha trasa z velkym poctom vyrovnavacich casov. Osobne stiham z dodrziavanim vsetkych predpisov tuto linku hravo zvladat v 0 tolerancii ale pristasti sa aj to minutove meskanie na konecnu.
Pri ceste z Dubravky do CMO ti staci ist povolenou max. rych. 50km/h a stihas krasne vsetky semafori, nakolko maju vsetky pevny signal. Meskanie moze akurat sposobit semafor na Molecovej, ale to meskanie sa v centre hravo dobehne, pokial je vodic znaly svetelnych signalov. Horsi je usek Marianska - Racianske myto. Pri neprejdeni tohto kritickeho useku v tolerancii max. meskanie minuta a pol. Vznika meskanie, ktore pri dodrzani vsetkych predpisov nie je smerom do race mozne uz dobehnut. Dalsi kriticky usek je od ZST Vinohrady - Novy zahon, kde sa strieda 15km/h z 20km/h. Meskanie vznikne pri jazde na cas 0 maximale 1min, co je zanedbatelne a da sa to stiahnut semaforom Pekna cesta, ktory sem tam aj uprednostni elektricku.

Smer dubravka a nam. l. stura : je asi nasledovny, z dodrzanim 50km/h a 25km/h na Zahumeniciach sa da na zastavku detvianska presne na cas. Len treba byt spravne a uvazlivo dravy v krizovatke Cachticka - Detvianska. Pokial vodic v useku Hybesova - heckova dodrzi 40km/h a 50km/h stiha prist na zastavku v case xx:40 - 45 sekunda, semafor na Heckovej naskakuje v casovej urovni neakych 50 -57 sekund, co je bohate casu na odbavenie cestujucich v zastavke. Pri dodrzani 50km/h a 30km/h pred Cernockeho a 50 po peknu sa da lavou zadnou stihat semafor. Dolezita je aj znalost svetelnej preferencie na ZST Vinohrady a vojdenia do zastavky v spravny moment, tak aby krizovatka zaznamenala pritomnost elektricky. Dalej to je vsetko o 50km/h a na Vazke je tram bud +1 alebo 0. Od Americkeho namestia je Zona 30km/h, ktoru neprekrocim a vide mi signal az po chatam sofer bez zastavenia okrem zastavok. Pri tomto ideale som +2 uz na L.Stura. Do Dubravky sa uz nemam dovod plasit.
Dolezite je ale aby nechytil pred sebou vodicou stare pasty, ktory jazdia uz len preto aby dosli do dochodku, to znamena meskacov a zdrzovatelou dopravy. Prejavuju sa vetranim, vypustanim signalov, maximalne 35 km/h a sem tam im kontrolka zrychlovaca nezhasina. Deto iste aj Krabusti.

11ka : je skoro to iste ako 5ka, ale je tu dost dolezity faktor ktory ovplyvnuje chod linky v 0 tolerancii. A nou je linka 12, ktora povacsinou obehne 11tku na krizovatke pri propeleri. Tym padom na Safarikovom namesti sposobi svojim vyckavanim na signal smer jesenskeho 2 - 3 min, meskanie, ktore sa potom uz len zvacsuje, nakolko sa pred 11ku dostava este linka c. 9. Vysledok je 0 - -4 meskanie v Raci.

Sumar na koniec : Predtym som jazdieval 58 - 59km/h a bol som v naskokoch +2. Jazdim na cas a presne pri 50km/h. Vacsina protestujucich vodicov jazdila predtym striktne predpisovo a nestazovali sa. Vsetko to je najma o tom, ze vodici nie su znaly svetelnych signalov, vsetko maju na haku a namiesto 50 jazdia spominanych 35 - 40km/h. V zastavkach po nastupe a vystupe cestujucich stoja a vetraju, lebo on(a) si cita knihu, hraje sa z mobilom sak je v praci.
Takze ak by sa zaviedol pristup k tejto praci ako je v prahe, kto zdrzuje a vecne meska, tak nema tu co robit. Prvoradou povinostou je dodrziavat predpisi, grafikon a slusne spravanie k cestujucim.
Reakcia na: Emo #44051:
Neútočím na každého, iba na "vyvolených". Všimol som si, že veľa ľudí si tu myslí, že spolu s registráciou na iMHD získalo zároveň aj "patent na rozum". A týka sa to hlavne tých, čo ešte nikde nikdy nepracovali, dokonca ešte ani neopustili základnú školu. Takých je tu kopec a mne kypí žlč, keď to vidím. Ja už mám nejaký ten rôčik nad dvadsať, chodím denno-denne MHD a viem tak málo ... ale nehanbím sa spýtať. Určite nerobím zo seba mudrca a nesnažím sa poučovať odborníkov, ktorých je tu chvalabohu dosť. Prajem príjemný víkend.
Reakcia na: rugger #44052:
Uz aj take bolo 😉 Kedysi dost bezne - ked este neboli palubaky, tak na Sturovej vraj stal dispecer, a ked sla posledna 11-ka s velkym naskokom, tak ju poslal este raz dookola, aby cestujucim neusiel prestup 🙂
Reakcia na: Matej Balog #44025:
Nebolo to náhodou kvôli Flóre? Netvrdím, že hej, iba sa pýtam.
Reakcia na: Darro #44046:
´´..ešte jedno kolečko Jesenského Šafko´´ ? Neboj vlčákom povieš,že sa pokazila výhybka,otočíš to ešte raz cez Šafko a všetko bude O.K. ?
Reakcia na: Maxon #44020:
Ja len že nemuíš hneď na každého útočiť.
Reakcia na: Beus #44047:
Toto bol fakt dobre... ? ? tiez suhlasim. ?
Reakcia na: Beus #44047:
UPLNE SUHLASIM!!!
Reakcia na: BMEŽ #44042:
Neplet si pojmy z dojmami. Nijaky zakon neupravuje najvyssiu dovolenu rychlost na elektrickovych tratiach, ani prejazdove rychlosti cez konkretne tratove useky. Takze o ziadne dodrziavanie zakonov sa tu nejedna.
Najvyssiu rychlost a rychlosti cez vyhybky a pod. upravuje interny podnikovy predpis D1/1, a rychlosti cez rozne tratove artefakty bratislavskeho elektrickoveho tankodromu upravuju vyvesene terciky nad tratou.

K max. rychlosti len jedna poznamka:
V Ceskej republike maju vyhlaskou o premavke na pozemnych komunikaciach stanovenu max. rychlost v uzavretej obci 50 km/h. Napriek tomu interny podnikovy predpis prazskeho DP stanovuje max. premavkovu rychlost elektriciek na oddelenom tratovom telese (cize tam, kde nie su sucastou cestnej premavky) na 60 km/h, cize vyssiu nez je na ceste. A to maju popri elektrickach este aj metro.
V SR je max. rychlost v obci 60 km/h, a napriek tomu akysi interny podnikovy predpis stanovuje pre elektricky max. 50 km/h. A to by sme tu z nich chceli mat rychlodrazny nosny system MHD.
Kazdy nech si sam utvori nazor, ci a ako to je logicke.

K rychlostiam cez tratove artefakty bratislavskeho typu:
Nase trate su maximalne zmrzacene, a je to najma vdaka neschopnosti strediska, ktore sa o ne stara. No nielen to. Nasi tratovaci, ked sa objavi niekde na trati nejake nebezpecne miesto (lom, uvolnena kolaj, cokolvek), tak namiesto toho, aby s tym nieco zacali robit, len pokrcia plecami a vyvesia nad dane miesto zlty tercik s cislom 10, 15, prinajlepsom 20. Pripadne bez cisla (co znamena 10), ako je napr. uz niekolko rokov v celej dlzke obluka pri Riviere smerom do KV.
V Bratislave sa trate "opravuju" tak, ze sa nad ne vyvesi obmedzena rychlost. Toto je cisty alibizmus tratovakov, pretoze ked sa cokolvek stane, na vine je takmer vzdy vodic, pretoze dodrziavat vsetky tieto obmedzenosti je prakticky nemyslitelne, a vodic (a jeho cestujuci) musi mat velmi pevne nervy, aby to prezil bez psychickej ujmy. Tratovaci na vine nie su, napriek tomu, ze ich jedinou povinnostou bolo trat opravit, a tu si nesplnili.
Doteraz sa grafikon dodrziaval tym, ze sa jazdilo tolko, kolko bolo zdrave voci stavu trate a prijemne cestujucemu a vozidlu. Ten grafikon totiz bol postaveny rozumne, a pri slusnej jazde sa dodrziavat dal. Cize ZIADNE porusovanie zakona ako pises, len interneho predpisu, a to len tym, ze sa zdravy usudok vodica, ktory pozna trat a vozidlo, postavil nad tupost a alibizmus tratovakov. Ze na vela miestach je vyvesena nizsia rychlost, nez by bolo zdrave, cestujuci doteraz nevedeli. Teraz sa to postupne dozvedaju vdaka svedomitym vodicom, ktori si nenechaju strhnut par stovak z premii kvoli takej blbosti akou je prekrocenie rychlosti o par km/h. Navyse ked o realnej rychlosti vozidla nemaju ani potuchy, pretoze v drvivej vacsine vozov ukazuje tachometer nieco ine, nez sa zapisuje na kartu, podla ktorej sa potom strhavaju premie.

Ja nasim cestujucim k tomu dozvedaniu sa prajem vela zabavy, trpezlivosti a pevnych nervov zo slimacej jazdy rychlodraznou elektrickou, a pripajam sa k 100% predpisovym vodicom. A ti zvedavejsi sa mozu pri cestovani pozerat oknami na lavej strane elektricky smerom hore medzi troleje, a sledovat zlte terciky s cislami. Budu zdeseni.
Reakcia na: BMEŽ #44042:
Za meskanie strhnutie penazi? O tom som este ani nepocul, napisem dovod do vlakopisu a viac ma nezaujima samozrejme je ine keby som to robil umyselne... priklad: No a dame si este jedno kolecko Jesenskeho Safko... ? to by som si zobral celu vyplatu. heh...
Reakcia na: eripmav #44039:
Taketo veci tu nebudem rozoberat... to naozaj nejde, sorry. ?
Reakcia na: rugger #44037:
No jasneeee... pytal som sa aj starych nebudem rozpisovat koho ale tiez hovorili ze uplne je to teraz v prdeli. Mam sa na co tesit cez tyzden kua... ? ale treba brat do uvahy aj to ze to bolo pocas tej nahlej vyluky na Americkom (strhnute vedienie), to sme stali na Spitalskej jak na stojanke vo vozovni hehehehe ?
Reakcia na: Tester #44028:
Je pravda, že tam doteraz každý druhý voz bol ZV, lebo Karosy sa kazili pomerne často, ale teraz už sú tam klbáky permenentne a jediná tabuľka pri vodičovi ja tá, čo hovorí, že ide cez Petržalku. ?

Re #44025 hoppusmak: No nie, že by mi to nejako veľmi vadilo, nakoľko ju celkom často používam, avšak sa mi to zdá trochu zbytočné (osobne som ešte veľmi preplnený krátky voz nevidel a to mi chodia pod oknom). ?
No podla mojho nazoru je rozhodujucejsie, ci dodrzujes zakony a tie ked hovoria o nejakej rychlosti, mali by sa jednoznacne dodrziavat. To ze grafikony nie su v sulade so zakonmi, kedze predpokladaju prekrocenie rychlosti v zaujme ich dodrzania, tak to uz nie je v poriadku. Ak ti vsak za dodrzanie rychlosti a teda meskanie strhne niekto zo mzdy prachy, urobi tak neopravnene a mozes ziadat spat tie prachy. Ved zakony su predsa prednejsie aj s ohladom na to,ze pri ich poruseni sa mozu stat aj horsie nasledky, kdezto pri poruseni grafikonu akurat tak cestujuci musi cakat o dve minutky dlhsie na zastavke,co je neporovnatelne.
Reakcia na: eripmav #44039:
Zacali sa vyhrazat financnymi postihmi a postupne aj vyhadzovom.
Reakcia na: Maxon #44012:
V podstate ide o tichy protest vodicov elektriciek. Grafikon a rychlosti, ktore je mozne dosahovat na trati su v rozpore. Bud stihas grafikon a prekracujes rychlosti, alebo dodrzujes rychlosti a nestihas grafikon. Kedze DP po urcitej nemenovanej nehode sprisnil kontrolu rychlosti a vyhrazal sa vyhadzovom, tak sa niektori uvedomeli vodici rozhodli jazdit predpisovo, samozrejme ze maju meskanie, na ktore nie su cestujuci zvyknuti.

Spoliehaju sa, ze cestujuci sa budu stazovat, ze elektricky nejazdia podla grafikonov. Zatial mozem potvrdit, ze uz znacne znervoznili, co vsak davaju najavo zatial iba vodicovi.
Reakcia na: Darro #44032:
Ako sa obuvaju do vodicov? Znizili povolene rychlosti alebo zacali sledovat dodrziavanie povolenych rychlosti alebo nieco ine (napriklad postihy pri nehode aj ked vodic nie je navine - napriklad s autom... a tak vodici jazdia opatrnejsie)? Naozaj nechcem vyryvat, zaujima ma to ?
Reakcia na: Darro #44032:
Tak to chápem. Držím Vám palce. Len taká poznámka, keď meškáš min 12 minút, tak ma nevytočíš, lebo z pohľadu cestujúceho ideš presne. ?
Reakcia na: Darro #44032:
uf...to je teraz taký brutus???...to aby som ešte ostal na PN-ke ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.