Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #38680:
áno, električkové ZV je ešte ťažšie použiteľné ako trolejbusové. Ale električkové ZV nemáš ako inak vyriešiť, kdežto trolejbusové áno, takže nevidím dôvod to nespraviť. A potom by zálohy nemuseli byť rozdelené na autobusové a trolejbusové.
d3k0 informuje:
- 2611 vecer sa pokazil na linke 61; s najvacsou pravdepodobnostou 1307 taktiez (linku uz na transparente nemal, mozno dojazd, alebo 21) - obaja odstaveny na Sancovej ulici
- ZV 1815 (na stanicu prisiel bez cestujucich), aby o 1.15 h. isiel zo stanice hradit linku 510
Z nedele:
- linka 83/3 (podla struktury mal byt 2626) vynechala prichod do Dubravly o 9.45 h., od 10.24 h. isiel ZV 2811 a napokon 2513
- 2823 okolo 21.30 h. docasne vypadol na linke 83/5, neskor ho nahradil ZV nejaka plynakova Karosa B 741 (nestihol som prelustit)

26: 1817
27: 1004
35: 3172
83: 2814, 2816, 2513n, 2812, 2823, 2820, 2813, 2826, VN 2819, 2801
? M: ZV 2811/3; ZV - plynkarosa B 741/5
504: 1511

Zajazd - vcera 1031, dnes 1032
Reakcia na: Peon #38680:
Trolejbusový záložák má síce väčšiu využiteľnosť ako električkový, ale električku autobusom nie je možné nahradiť v plnom rozsahu. Jedine, ak by zastavoval na električkových zastávkach, prípadne by iba odviezol ľudí z centra a zastavoval by na zastávkach v blízkosti pôvodných. Ale trolejbus autobusom nahradíš bez akýchkoľvek problémov a nevidím žiaden dôvod, aby bol záložák trolejbusový.
Reakcia na: LUK #38679:
Tak teraz nechápem. Mám teda pravdu v tom, že električkové ZV sú ešte viac ťažie použitelnejšie než tie vami kritizované trolejbusové?
Reakcia na: Andy #38673:
presne si popísal, prečo trolejbusový záložák na h****. A preto som si myslel, že aspoň BA je v tomto uvedomelejšia...

Re #38677 Peon: s električkami to tak robiť nejde, veď môžu mať aj oddelenú dopravnú cestu. Jedine, že by si zostrojil nejaký obojživelný bus, ktorý je svojím pohonom podobný niektorým pracovným vozidlám.
Reakcia na: Peon #38677:
No u nás bohužial pri takej sieti električiek, akú máme, nie je možné len tak električky nahradzovať autobusmi, ale trolejbusy bez problémov áno. 🙂
Reakcia na: Andy #38673:
Hm, a čo poviete na električkové záložáky na Hlavnej stanici (aj v Karlovke počas výluky do Dúbravky bolo vídať linku č. 321 Záložné vozidlo)?
Reakcia na: hoppusmark #38670:
rozmyslam, predstavujem si to vystupisko 90 pod Novym mostom, ale nejako neviem prist na to, co je na nom zle.. ? Ved autobus tam zastavuje normalne pri patniku. To je totiz oficialne vystupisko. Je vsak pravda, ze malo vodicov tam zastavuje, povacsine zastavuju rovno na stojanke. ?
Reakcia na: LUK #38672:
Má jeden cez týždeň(Ul. 29. augusta), dva cez víkend(Hroboňova, Ul. 29. augusta). A vieš ako to v praxi vyzerá, keď sa niečo pokazí napríklad na Čiližskej a do odchodu je 15 minút? Trolejbus sa pekne vydá na Čiližskú, no pred seba chytí hneď na prvej križovatke 202ku, a tak o odchode z Čiližskej môže len snívať. Niekedy, keď je vpredu uvedomelejší vodič, aspoň ten záložák pustí, lenže záložak chytí na Miletičovej 201ku a tam už ten vodič nemusí byť uvedomelejší. A keby aj bol, tak už sme stratili pár minút.. Nechápem kto kedy takú blbosť ako trolejbusový záložák vymyslel.
Reakcia na: Andy #38671:
aj BA má záložáky trolejbusové??? ?
Reakcia na: hoppusmark #38665:
To sa nemá riešiť nasadzovaním duobusov, ale daním trolejového vedenia do normálneho stavu. Nikde v iných trolejbusových mestách, kde som zatiaľ bol, som ešte nevidel také otrasné vedenie ako je tu v BA. Najzaujímavejšie je, že tu zberače vypadávajú najčastejšie práve na nových, zrekonštruovaných križovatkách a výhybkách. 🙂 Ďalej by pomohlo všetkých dispečerov zavrieť na týždeň do nejakej klietky a púšťať im dookola vetu "Namiesto trolejbusu je možné ako náhradu poslať záložný autobus". A ešte by mali zrušiť trolejbusové záložné vozidlá, a nahradiť autobusmi.
Ešte taký malý postreh. neplánuje sa už konečne niekedy úprava výstupištia linky 90(budúcej 88) pod Novým Mostom?
Myslím vyvýšenie alebo vybudovanie chodníka lebo predsa len je to centrum mesta a ľudia tam musia vyskakovať ako kobylky ?

Takisto výstupištia pre iné linky prichádzajúce z Petržalky sú o hubu, pretože vlastne prakticky neexistujú.
Nedalo by sa odstrániť to super vyvýšenie na ktoré sa musia autobusy "šplhať" a spraviť nejaké slušné ustrovčeky na výstup cestujúcich?

Možno sa toto bude niekomu zdať ako nepodstatné ale podľa mňa je to dosť podstatné dosť ?
Sommelier: Tak ak je to tak že t-busy majú akumulátory tak potom je to v pohode, stačí ak by pri výpadku prúdu došiel s cestujúcimi na konečnú..

Ten nápad s duobusmi som dostal preto, lebo dosť často výdavam koĺóny trolejbusov stojacich za sebou(väčšinou na Prievozskej). To musí byť potom vážne príjemné keď musia ľudia vystúpiť a ďalej ísť po svojich ?

Každopádne to čo si videl s tým točením trolejbusu je zaujímavé..Tak dúfam že o tom niekto znalý niečo napíše ?
Zo soboty len par ZV´s:
- ZV 6306 po 14.40 h. na linke 207/2
- ZV 3603 pred 17. h. na linke 29/1
- ZV 2816 stretnuty o 22.39 h. sinuc si to po Brnianskej do vozovne, ale aku linku predtym hradil, netusim

26: 1611
35: 3521
49: 3525
83: 2626, 2820, 2819, 2801, 2828, 2811, 2825, 2812, VN 2818, 2817
504: 1620
Reakcia na: hoppusmark #38665:
to by bol moc velky a drahy komfort. By the way, snazil som sa ziskat informacie o moznostiach tychto nasich skodoviek o jazde bez prudu. Niekto mi davnejsie povedal, ze v trolikoch su zalozne clanky (mozno su uz vybrate resp. sa nepouzivaju, lebo uz neraz som musel trolejbus tlacit do miest, kde uz stava bola). A ze vraj su schopne ujst niekolko km bez stavy. Viac by mozno vedel Andy a spol.
Nebude to uplna blbost, lebo ako decko som bol svedkom otacania sa trolejbusu z jednej strany cesty na druhu (usiel asi 150 m bez natiahnutych zberacov, co museli byt prave nejake akumulatory.
Reakcia na: hoppusmark #38665:
tolko penazi na zbytocne vyhadzovanie tu nebude ani o 100 rokov ?
Sommelier: Podľa môjho názoru by sa práve kvôli tomuto mali aj na linky 201, 202 a pod. nasadzovať duobusy. Aspoň na každý druhý spoj. Keď potom dôjde k výpadku vedenia, nenastane situácia že sa ľudia nemajú ako dostať domov...

Pri nákupe trolejbusov v budúcnosti by sa nad tým teda mohlo uvažovať a zvoliť radšej duobusy pre všetky trolejbusové linky.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.