Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: DuPe #25398:
Ale napriek tomuto vsetkemu by som bol neskutocne rad, keby mal vodic vo vozidle vacsiu autoritu. Ale nie vdaka mohutnejsej postave a zavalitejsiemu hlasu, ale kvoli tomu ze je zamestnanec dopravneho podniku. Ale tuto autoritu si ziska len vtedy ak sa bude slusne spravat k zakaznikom - cestujucim, bude mat oblecenu rovnosatu, s usmevom preda v doplnkovom predaji cestovny listok, bude riadit moderne a ciste vozidlo a ktore nebude natrieskane a pojde nacas.

Potom mu uz jeho cest nedovoli neinformovat cestujucich o vylukach na trase... ?
Reakcia na: Andy #25397:
Pochop, ze nie kazdy vodic ma chut vysvetlovat nechapavym cestujucim preco to takto ide a ze on za to nemoze.
A urcite ho takato iniciativa prejde v pripade ze sa cely den pecie v nejakom rozhrkanom plynaku s pistiacimi brzdami, strielajucim motorom a vyheklanou prevodovkou. Aj ked sa snazi neviem ako, nedosiahne s vozom plynuly rozbeh a jemne dobrzdenie. Vlky po nom zacnu vykrikovat ako hrozne jazdi a ze by mal radsej jazdit s hnojom, na dalsej zastavke mu vynada hrstka rakovin, ktorym nevysvetli ze on nemoze za to ze predosle dve 50-ky vynechali...

Mal by si potom chut cestujicim nieco o vyluke hovorit do vozu? Najma ked mas meskanie...
Ano, ty by si im to s usmevom povedal.
Ale vcit sa do koze vodica. Bol by si taky mily k cestujucim aj po rokoch jazdenia, ked dobre vies ze cestujuci to nielen ze nepochopia, ale castokrat ani nechcu pochopit...
Reakcia na: n #25395:
No ja stále nechápem, prečo sa práve vodič nesnaží upokojiť toho cestujúceho, ktorý sa do neho pustí. To je taký problém mu vysvetliť, prečo a kam to ide? Obvykle keď výjde pri výluke vodič, zahlási, že je konečná, zabuchne za sebou dvere, tak sa niekto síce začne rozčulovať, ale keď mu napríklad ja ako cestujúci poviem o čo ide a kam má ísť, tak je spokojný...
Reakcia na: J #25394:
Dispečeri sú za to platení a vodiči nie??? No ja moc dispečerov nevidím, že by niečo hovorili cestujúcim. A kde si vzal, že vodiči nie sú platení za informovanie? Za čo potom sú? Nechceš náhodou zvlášt zamestnávať niekoho kto bude iba točiť volantom a druhého, ktorý bude šlapať po pedáloch? A prípadne tretieho, čo bude otvárať dvere? Lebo jeho robota nie je otvárať nejaké sprosté dvere cestujúcim, ale iba jazdiť? 🙂 To jak keby ti predavačka v obchode odmietla povedať cenu výrobku, ktorý si chceš kúpiť a poslala ťa ku konkurencii so slovami "neviem, ani nechcem vám to povedať, opustite môj obchod."
Reakcia na: Darro #25387:
hello! suhlasim, ze je na mieste cestujucim oznamit aktualne dianie, ale keby si si to niekedy vyskusal tak pochopis, ze vzdy sa najde minimalne jeden ktory sa do teba pusti, niekolko ktori budu hundrat a nadavat na DPB, autobusy, soferov.. niekolko "rakovin" ktore nebudu chapat a mala hrstka tych ktori su spokojny, ze si im to povedal.. a ked sa ti to stane viac krat tak som si veeeeelmi isty, ze uz dalsi krat iniciativny blb nebudes a radsej si cestujucich prestanes vsimat.. ?

Re #25394 J: teoreticky to ide, ale 1. vela vozov nema RDST resp. je uplne nefunkcna, 2. vo vela vozoch sa RDST nepriahlasi resp. ked vypnes zapnes mot. tak ti to hodi chybu RDST a ostane sice zapnuta (svieti "Z"), ale nie na prijme ("P"), 3. predstav si dispecera, ktory by hlasil postupne do vsetkych vozov nejaku vyluku, vsak by sa urozpraval k smrti,
Andy: No neviem, to je dosť blbé nútiť vodičov do niečoho takého. Ako bolo by to super, ale vidím to skôr skepticky, aj keby na to bola vôla v DPB.
Skôr by som zaviedol do všetkých vozov hlásiče a prepojil ich s vysielačkou. Podľa grafikonu by vedel dispečer, kedy má čo zahlásiť. Len neviem či by šlo spraviť to, aby hláška išla len do určených vozov podľa toho ako by boli prihlásené na linku. (Dispečer je za informovanie cestujúcich platení, vodič nie.)

darro: No veď ja viem ako si to myslel a súhlasím s tebou, len som chcel podotknúť, že nie všetci dispečeri sú takí.

re #25382 COLOR: Presne tak. Jednoducho pri dotáciách a výnosoch na úrovni 2mld. musí byť MHD kvalitnejšia. Avšak to by sa nesmelo bačovať. Je to komplexný problém a rozoberať ho snáď ani nemá cenu.
Reakcia na: Darro #25385:
No a kto by 3619 chcel vidieť dnes, tak na L80 (poradie som zabudol pozrieť).

Pochvala pre vodiča 1406 na L86/1 - nejazdí ani rýchlo, ani pomaly, proste tak akurát. ? ?
Reakcia na: Darro #25389:
No inac tam v MCD platia hrozne malo. Aj taki brigadnici vraj maju len 50 sk na hodinu, to mi hovorila spoluziacka. A vraj je tam vysoky stupen buzeracie.
A v takom DPB su vzhladom na potrebnu kvalifikaciu platy celkom dobre. Tak neviem co by sa im stalo, keby im nariadili povinnost oznamovat cestujucim vyluky. Na vypravni by rano mohol byt pri dopravnom prikaze nejaky text, ktory by si pozreli, aby vedeli detaily. Nejake najblizsie nahradne spojenia, dovody vyluky, a podobne.
Reakcia na: Darro #25389:
Presne tak, obzvlast ked DPB naschval nechce, aby transparenty a hlasice podavali prislusne informacie.
Reakcia na: Andy #25388:
? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Andy #25388:
? ? ? Hehehe... v McDonalde by som nerobil aj keby mi ponukli na hodinu 200sk. ? ? ? ked som zistil co to tam melu do toho masa az som sa skoro ? ? ? ? . No ale vodic by mohol byt ochotny a urobit to ved to nieje tak vela aby informoval ako pojde dalej... ach jaj co uz musime si zvyknut. ?
Reakcia na: Darro #25387:
No to vies, v takom MCDonalde zamestnanci pisu testy z toho, ako maju drzat hamburger ked ho podavaju zakaznikovi a v DPB vodici nevedia ani kam ide linka, ktoru jazdia a nieto este hovorit vlkom, ze preco to je a co maju robit...
Reakcia na: galiyosha #25372:
Za to vodic neni plateny.. toto ti povie 90% vodicov co jazdili na linkach ktore boli odklonene... pre nich je to velky problem zdvyhnut sa zo sedacky a otvorit dvere... ?
Reakcia na: Darro #25385:
Uz som si vsimol.Ale medzi novinkami to este nebolo... Tak to aspon potvrdim.
Reakcia na: matoa #25384:
3619 je uz niekolko dni vonku myslim ze okolo 14dni... niekto to uz pisal... pozri si "3619" cez vyhladadac. ?
Eh, to ma este nikto nepredbehol?!!!?
VCERA 89/1. 3619!!! pekne zrekonstruovana s povodnou reklamou(t.j. drak)!!!!!!(podrobnosti nemam, cestoval som s nou az za tmy, odchod 21.09 z Niv).

Zo vcera(PP):
89: 3619, 3629, 3612 N., 3183.
210: 6238, 6279, 6299.
41: 3634
38: 3516
X50: 3521
Starsie vypravy a drobnosti zo vcera, kto chce, poslem mailom.

frenky: Ohladom 1405 v piatok: Nemam kredit, tak som sa neozval, ale 1821 nehradila urcite tieto odchody z Niv:
19.15(1807), 19.30(1204), 19.45(1213), 20.00(1908). Mozno Ti pomoze aspon to.
Reakcia na: COLOR #25382:
Treba čítať celé! ? ? X29 boli dva posilové kĺbáky 2.dopravnej, ktoré dopĺňali sobotnú výpravu dvoch devínskych "petržalských" poradí. X29 vypravoval dispečing. ?

Pre detailistov: 4839, 4850, 2812, 2628
?
Rozdiel je v efektivite, az na druhom mieste su dotacie... Btw. co za X29???
Reakcia na: Z #25380:
Špecifiskosť Bratislavskej dopravy vidím najmä v tom, aký vzťah k MHD majú zamestnanci DPB a magistrát. No a aj v tom, koľko peňazí ide do MHD v Bratislave.
Reakcia na: TeBeCe #25379:
Nebolo by so mnou to hádam až také zlé! ? Mala som možnosť vidieť fungovanie MHD v Budapešti, Viedni, Lyone či Paríži - je to ale iné, s našimi podmienkami sa to nedá zrovnávať. Funguje to tam v inom prostredí, než máme my tu-podmienky Bratislavy sú inak špecifické - z mnohých pohľadov. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.