50 šafárikovo námestie a pešo. Alebo 202 Tesco-Kmart-Prior Cintorínska a odtiaľ pešo. Alebo nejaký iný trombelus Kollárovo alebo Hodžovo nám. a odtiaľ pešo.
I.
Ja mam z tych prevodoviek skor dojem, ze to nie je ani tak nastavenim, ako skor nejakou poruchou - hydromechanicka prevodovka totiz funguje zhruba tak, ze vacsinu casu je ten-ktory stupen zaradeny ako priamy mechanicky prevod, a len v case rozbehu z malych rychlosti a preradovania su v cinnosti hydrodynamicke menice (tie totiz nie su stavane na trvalu zataz), ktore zabezpecuju plynule rozbiehanie voza aj v tychto fazach. A ked som pocuval tieto prevodovky, zistil som, ze oni jednotlive stupne proste vobec nezaradia mechanicky, a celu dobu (vsetky 4 stupne) rozbiehaju na hydrodynamickych menicoch, takze motor nema dovod klesat s otackami pod uroven vyziadanu plynovym pedalom, a ten rozbeh na ZF-ackych hydrodynamikach citit (tu som porovnanim zistil, o com je Voith - ma okrem ineho podstatne ucinnejsiu hydrodynamiku nez ZF) - v malych rychlostiach to este ide (prevod do sily) ale na 4-ke uz na rovine nerozbehne na viac ako cca 80% otacok motora. A keby som nepocuval co robia menice v prevodovke, tak absolutne nemam sancu zistit, kedy to preradilo a na ktory stupen, jednoducho to rozbieha uplne plynule (preradenie ani necitit) pri konstatnych otackach (ak sa vodic nehra s plynom) a postupne mu so zvacsovanim rychlosti vyrazne slabne sila A ked pusti plyn, zas naprava cez menice kruti motor, takze ten ma potom podstatne nizsie otacky ako pri mechanicky zaradenom stupni. A ak by mal taky voz nebodaj ist do kopca, tak chudacik spomali na 60-70% otacok motora (podla zataze a stupania). Ak sa budete viezt tymi vozmi, vsimnite si to, presne takto sa spravaju Tuto poruchu mala kedysi davnejsie aj 4800-ka (pravidelne sa vtedy objavivsia na 92-kach) a aj vodic mi potvrdil, ze to je abnormalita a daval to na poruchu, len s tym akosi dost dlho nepohli
Dnes iba strucne:
- 2627 o 16.50 h. docasne odisiel z linky 34/5 na plnicku, nahradil ho ZV 2304 (ZV mi pozrel Stando ;-P )
83: 2820, 2830, 2629, 2944, 2938, 2818, 2809, 2515, S N 2810, 2408, 2811, 2512, 2403
504: 1818
Zdenko: Vsetko najlepsie k meninam vela papiera, vela pier (pisacieho materialu), vela toneru na tabulky a najma vela trpezlivosti pri robeni vyprav a samozrejme, nech sa ti splni vsetko co si budes zelat
Nie, 2 vozy z PETRZALKY 4828 a prave 4849 maju posahanu prevodovku tak je to nastavene na vysokeee obraaaatky:-)
Ani nepreslapuje, iba bezne drzi plyn a otacky vybiehaju na 2200:-)
6309 nikdy nejazdila ako linkovy voz s vlkmi. hned to bola skola aj ked cislo 8144 bolo dokepend neskor a par dni jazdila ako voz as s normalnym cislom. ma dodnes mechanicke oznacovace cl a sablonovane ak stojite... a ked zaznie... taktiez je tam mapa siete z roku razdva a neoznaceny... cela upraua na skolu spociva v demontazi kabinky a pridani sedacky instruktora a montazi dalsieho brzdica (paralelneho) vzduchovej brzdy. inak sa nicim nelisi.
Dnes som toho kydol viac Najprv MAN, potom trolejbusy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COLOR