Dnešným dňom začína rekonštrukcia chodníka a dláždenej parkovacej plochy presne oproti Starej sladovni na ul. 29. augusta, už pred 8 hod. ráno tam bolo množstvo ťažkej techniky, počítam že tam budú aj nejaké drobné obmedzenia MHD (?)
Vodiči 64 a 49 , v pripade dlhšej rady automobilov medzi Sokolskou a Stromovou prosím obiehajte stojace mot. vozidla v strednou a busovom pruhu po pravu točivú zákrutu k Stromovej aby ste nebrzdili svoje ostatne linky za vami a nedošlo k opakovanemu vytrubovaniu linky 42 pretože opakovane spôsobujete problém zadným ostatným linkam, aby mali problem sa zaradiť a tým sa nespôsobovali zbytočné meškania. Zaraďovať sa máte možnosť v
pravo točivej zákrute pri Stromovej, za výhybkou, kde je dostatok priestoru a vás ostatný motorovy učastníci v tom zaradení pred zakrutou z Bus pruhu musia tolerovať.
Už som zhruba pol roka nebol na Vinohradoch, ale vtedy sa poobede otáčali práve v smere hodinových ručičiek, čiže ľudia vystupovali v obratisku a nastupovali na priebežnej zastávke. Podľa CP tu na stránke to tak stále je, lebo nástupište smer Hlavná stanica je A (teda spolu s linkou 3) a výstupište je B/D (spoje do Rače stoja na B, končiace spoje na D v obratisku).
No Vinohrady sa používajú primárne tak ako som písal keďže ráno idú všetky spoje L7 smer Rača a poobede kvôli vlakom stoja na zastávke smer Rača
Teda pokiaľ sa nič nezmenilo...
Ale je to stále málo ... Vinohrady sa používajú taktiež protismeru hodinových ručičiek a detto Rača ...
Takže máme obratiská
Hlavná Stanica, Ružinov, Zlaté Piesky a Dúbravka kde sa ide proti smeru
Karlova Ves kde sa ide v smere hodinových ručičiek
Rača je obsluhovana výhradne vozidlami 30T takže tam sa to mení pravidelne a obratisko Vinohrady nie je pravidelne obsluhovane 29T
Takže stále je veľký nepomer
v pripade jednosmernych elektriciek premavajucich v tej istej trase sa na samotnej trase da predpokladat ze je pri celom kolecku rovnaky pocet lavych a pravych oblukov; akurat ze nam to kazia obratiska, ktoretuto rovnovahu rusia a na kazde kolo pripada jeden 360 stupnovy lavy obluk navyse (az na jednu drobnu vynimku su vsetky obratiska (do ktorych mozu v pravidelnej premavke jednosmerne elektricky) realizovane ako vyhradne lavotocive pri pravostrannej premavke)
takze nejake nerovnomerne stranove opotrebnie obruci sa teoreticky ocakavat da (ako to je v praxi netusim)
To by platilo na jednokoľajke, kde by nebola slučka ani na jednej strane (napr. Tatranská električka). Ale ak je na jednej strane slučka, ako na e3, situácia je zložitejšia. Nejde len o ľavo-pravo, ale aj o predo-zado.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si