Vazovova od Mýtnej neprejazdná, praskol vodovod. Voda je aj na Radlinského a Račianskom mýte.
Autom sa to obchádza popod NBS, Imricha Karvaša a Blumentál.
"Práveže dopravné nároky sa rozložili."
ano, rozlozili v case, teda spickovy peak oproti sedlu je mensi, co je lepsie pre dopravcu (nepotrebuje v kratkom case spicky velmi vela vodicov a vozidiel aby potom v sedle nemali co robit), to ale neznamena ze poklesla poziadavka na mnozstvo *km.... akurat je lepsie rozlozena v case
"Takže niekto neurobí cestu autom alebo mhd za deň ani jednu."
v pracovne dni skolskeho vyucovania tych co nepotrebovali pouzit nejaky iny typ dopravy ako vlastne nohy bolo v minulosti viacej; deti zo ZS obvykle dochadzali do spadovych skol ktore boli obvykle kusok od bydliska....
taktiez obchody (aspon v 80tych rokoch) tovaru beznej spotreby (potraviny+drogeria) si mal pomaly v kazdom kute a nejake nakupne centrum si mal +- na kazdom sidlisku; a vzhladom na centralne stanovene ceny si nepotreboval cestovat za roznymi akciami. naopak problem bol len to ze co kde prave mali/dostali alebo kde si mal niekoho znameho a podpultovy tovar ti odlozil.....
s cim suhlasim a je to problem je ze velmi chybaju vo vhd pouzitelne rychle tangencialne spojenia a celkovo v meste chyba severne spojenie vychodu a zapadu co indukuje aj v centre nemale mnozstvo individualnej tranzitnej dopravy....
Práveže dopravné nároky sa rozložili. Vtedy celá robotnícka trieda nastupovala do práce na 6tu a končila po 14tej. A k tomu boli prispôsobené aj výkony a aj tak to nestačilo, lebo mhd bola dosť preplnená. V dnešnej dobe veľa pracovísk začína o 9 a to nehovorím, že po covide vzrástli násobne možnosti HO. Takže niekto neurobí cestu autom alebo mhd za deň ani jednu.
Rozšírila sa ponuka služieb a obchodov aj v iných štvrtiach, takže už netreba za každou prkotinou cestovať do centra. Aj to má za následok odliv zákazníkov a prázdne priestory.
Takže do centra cestuje menej ľudí či už za prácou alebo nákupmi a aj napriek tomu je autami plnšie ako pred 30 rokmi.
Lenže v centre sa stretávajú všetky radiály a chýbajú nám tangenciálne prepojenia na rýchlejšie cestovanie nosným dopravných prostriedkom, ktorým je v tomto meste električka. Preto je žiadúce aby sa čo najmenej obmedzovala a zdržiavala prejazdom centrom aj na úkor obmedzenia IAD.
Kde je tych 56M vozokm? Videl som videa zo socializmu a to bol jeden des a hroza ako sa ti ludia tlacili v tych haraburdach menom Ikarus. Totalny kolektivizmus. Dnes mame kvalitnu MHD s modernymi Sorkami.
v 1990tom bolo objednanych a +- odjazdenych viac ako 56M vozokm
2024tom bolo objednanych cca 42M vozokm
zda sa Ti to byt viacej ako to co sme zdedili po komunistoch ?
a mas dojem ze tych 480tis. (prihlasenych) obyvatelov ma aj rovnake dopravne naroky ? v 1990tom sa moj den skladal obvykle len z 2 dlhsiech ciest - rano do prace (alebo skoly) a po skonceni nazad domov, myslis ze s tym vystaci obyvatelstvo aj dnes ?
a plocha ktoru treba obsluhovat sa tiez zvacsila....
dopravne vykony sa od 1990 do 1995 dost dramaticky znizili a odvtedy su +- na stale rovnakej urovni....
stale nic ?
PS: prazdne priestory obvzlast v starom meste, co myslis, cim to je ?
volakedy si aj v centre mal obchody s lubovolnym sortimentom, siel by si si dnes na pesiu zonu kupit chladnicku ? televizor ? a ak by si to chcel nahodou aj s dopravou (co pred 35 rokmi nebolo), tak dodavky uz v centre nie su fuj fuj ?
a tak sa v centre viac-menej uz vedia uzivit len krcmy, suveniry a obcas nejake potraviny, zvysok uspesne vykapal.... prekvapenie ?
Vytvaranie podmienok na obmedzovanie IAD je krokom spat k totalite a socializmu. Potom to tu bude vyzerat ako v ZSSR, ze 1 auto za hodinu a totalne preplnene autobusy. A radsej mat 30 obchodnych centier s kvalitnymi obchodmi ako su Eurovea, Aupark, Nivy ako nekvalitne obchody na Obchodnej ako za socializmu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sim0n