Výstižnejšie povedané, sú to tri menšie guľe na spoločnej reťazi. Reálne by som bol rád, ak by sa to opravilo do vystavovateľného stavu a zároveň schopné "vliecť" za 1. EMUčkou, takže na fotografie by mali "súpravu", ale ľudí by nevozila. Teda ak predpisy na TEŽ dovoľujú ťahanie "zdochliny", ktorá ani nemá funkčné brzdy. Nech si tú trojičku opravia do nepojazdného vystavovateľného stavu s tým, že v budúcnosti, ak náhodou budú peniaze, si ju môžu spojazdniť. Ja viem, som zlý. Ja viem, budú ma nenávidieť. Ale je to realita. V otázke historičákov na TEŽ sa angažovať nemienim. Stačí mi, to, čo je v Bratislave. Mám ešte stále "sny", čo by sa dalo a hlavne MALO spraviť (kým je, aspoň teoreticky, z ČOHO). A aj niečo pre to robím. V pozadí. Byť v DPB bolo paradoxne iba na obtiaž.
No dobre, ale povedzme si, ze za tento stav si DPB moze sam. Ako som uz asi 100x na tejto stranke apeloval (o chvilu ma odtialto vyhodia ), keby urobili nejaku verejnu zbierku na vystavby odstavnej haly pre historicaky, tak by mohli vsetky byt pekne zakonzervovane pod strechou a nemuseli by vonka hnit 20 rokov predtym co na nich zacne renovacia.
Na satelitnom zabere vozovne Jurajov dvor vidim dost miesta na vystavbu dalsej haly pre 34 vozidiel (sucasny pocet historicakov), aj ked odratam ten priestor ktory zabera nova odstavna plocha trolejbusov. Napriklad na mieste ohrady. Pri najhorsom by mohli nejake sklady alebo parkoviska posunut alebo kombinovat, a na uvolnenej ploche postavit daco. Alebo by mohli veterany zaparkovat v garazi a prevadzkove vozy nechat vonka; ak sa voz nici na cestach 18-20 hodin denne, 4 hodiny pod strechou v noci ho nezachrani.
Ja som za to, aby sa zachránila a dala do stavu pri ukončení premávky na TEŽ a samozrejme vrátila na TEŽ. Ale realita je aká? Koľko práce bolo na nej za tie roky urobenej? Nie sú peniaze, nie sú ľudia. Je to tragédia. Ale pre DPB je to "guľa na reťazi na nohe".
Buďme realisti, dve historické 15Tr/TrM mať nemôžeme. Ak iba jednu, tak TrM. Boli to typickejšie trolejbusy, bolo ich viacej. Navyše Bratislava nemala žiadnu 14TrM od výroby. "Podomácky" poskladané trolejbusy nerátam, najmä ak ich "kvalita" bola ešte nižšia než to, čo prišlo do Škody Ostrov.
Je tam nejaka dalsia trojicka, alebo pises o tej krasavici co uz beha v Tatrach? Nechapem s cim mas problem? Ved skus pisat ako nomalny, nech aj laici vedia. Nie kazdy tu beha po kanaloch na Juraku.
Ja osobne vnimam vyhotovenie ako sucast nateru, ale uz sa chytavame za slovicka Kazdopadne som rad, ze sa nad stavom po 2002 zhodneme.
Co sa tyka 6607, ja na nu nemam moc nazor, len som bol v tom, ze stale existuje u DPB, tak s nou este pocitaju. Ak mam vybrat medzi 6607 a 6617 tak jednoznacne 6617, takze moc stazovat sa nemozem.
Nech si ju dotyčný odtiahne z arelálu DPB a urobí s ním čo chce. Nie je to perspektívny historičák, zavadzia. Vytiahnuť pred areál DPB, oznámiť dotyčnému aby si "svoj" vrak odtiahol. Umyť si ruky a dovi-dopo. To bol tiež "vlastný gól" zo strany DPB, že vôbec na to pristúpil. Podobne ako s trojičkou TEŽ. Ja by som zmluvu podmienil konkrétnym dátumom, dokedy vozidlo zmizne, resp. dokedy sa na ňom objavia nejaké známky rekonštrukcie. Takto si DPB priviazal k svojej nohe iba o guľu viac. Gratulujem! V tom čase som v DPB už nebol, nemal som možnosť sa k tomu vyjadriť z úplne zbytočnej pozície vedúceho historického strediska. Osobne som zlyhal. Priznávam, prosím, nech to niekto iný preberie. Pokiaľ viem, tak už vyše 5 rokov sa to nikto neodvážil.
Správne, odlišné logo. Ale náter ostal rovnaký. Odtiene ani rozloženie na karosérii sa nezmenili. Som za to, aby bola v stave po roku 2002. Bude reprezentovať typický vzhľad trolejbusov 15TrM, ktorých bolo viacej, než 15Tr (ktoré sa navyše odlišovali náterom podľa sérií).
Druhy pokus zamenil tabulku s napisom Skoda za logo na prednej maske, a este obdrzala dalsie male loga Skodovky pod oknom kabiny, pod prvym oknom na pravej strane, a na zadnom cele.
Dost maly rozdiel, ale podla mna 2 verzia vyzerala lepsie. Kedze to bol najtypickejsi vzhlad na 6617, tak preto dufam ze takto bude vyzerat aj po renovacii. Ta verzia bola aj natypickejsia pre 15 TrM vseobecne, nosili ju aj 6627-6638. Potom bola este tretia verzia, ktora sa objavila na vozoch 6622-6626, ktore z neznamych dovodov nemali vobec ziadne loga vyrobca
Za povsimnutie este stoji to, ze na 6617 pred opravou bol stitok "15 Tr", po oprave uz "15 TrM".
Rozpáliť autogénom. Je to plesnivý, hnilý vrak. Ak niekto chcel pôvodnú 15Tr, mal lobovať za zachovanie 6604. Tá bola, na rozdiel od 6607, po GO a najazdila iba pár desiatok tisíc km než bola odstavená. Bola v TOP stave.:
Aký rozdiel v laku má pôvodné vyhotovenie a "2. pokus" z roku 2002 s novou vlečkou?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej
https://imhd.sk/ba/galeria-media/6631/Trolejbus-15-TrM-6617-po-hav%C3%A1rii-kr%C3%A1tko-pred-odvozom-na-opravu?ghv=1019&ref=ba%2Fvozidlo%2F1019%2F%25C5%25A0koda-15-Tr-6617
https://imhd.sk/ba/galeria-media/48501/6617-linka-208-Mlynsk%C3%A9-nivy?ghv=1019&ref=ba%2Fvozidlo%2F1019%2F%25C5%25A0koda-15-Tr-6617
Dost maly rozdiel, ale podla mna 2 verzia vyzerala lepsie. Kedze to bol najtypickejsi vzhlad na 6617, tak preto dufam ze takto bude vyzerat aj po renovacii. Ta verzia bola aj natypickejsia pre 15 TrM vseobecne, nosili ju aj 6627-6638. Potom bola este tretia verzia, ktora sa objavila na vozoch 6622-6626, ktore z neznamych dovodov nemali vobec ziadne loga vyrobca
Za povsimnutie este stoji to, ze na 6617 pred opravou bol stitok "15 Tr", po oprave uz "15 TrM".