Reakcia na: Ike #175982:
Furt mám pocit, že si odporuješ.Buď máš rôzne chroná a teda jedno z nich naladené na špičku, alebo máš chroná "viac nastavené na sedlo". Oboje naraz sa nedá. Načo je nám špičková chronometráž, ak nezohľadňuje špičku?

Ak je CP záväzný, potom zákonite niektorí vodiči budú jazdiť ostro, aby sa mu v zhustenej premávke priblížili, bez ohľadu na početnosť zrážok zo mzdy. Potebujú predsa nejaký obratový čas a pauzu. Lenže ty tvrdíš opak. Ak "meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov", tak im niekto mal oznámiť, že sa nemusia ponáhľať a prestoj si môžu spraviť po čase odchodu nadväzného spoja; že vlastne musia meškať ak chcú, aby sa zlepšili CP - ale v tom prípade CP už záväzné nie sú.
Za mňa - ak je mission impossible vysvetliť vodičom, kedy sa nemusia a kedy sa musia stresovať pre čas, a ak jedinou možnosťou zapracovania premávkových podnetov od vodičov je sledovanie ich meškania, tak sa na to radšej vykašlime a miesto presných časov riešme v špičke len interval. Ak sa chceme držať presných časov, tak nech tomu zodpovedá aj systém, nie že na špičku dáme sedlovejšie časy a kompenzáciou bude generálny pardon na porušenie interného pravidla o tolerovanej odchýlke.
Ike
Ale ja som narážal na situáciu, kde to má vodič autobusu 100 % pod kontrolou a povedzme najbližšie auto sa nenachádza ďalej ako 250 m. Tam som si všimol hlavne tie problémy s brzdením do zastávky, pričom subjektívne to vnímam ako nový problém (pred prázdninami som to neregistroval).
To zastavenie chápem. Viem, že tie prevodovky sú v takom stave, akom sú a keď spomalíš pod, ja neviem, 10 km/h tak to proste sekne a vozidlo zastaví.