Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #175982:
Furt mám pocit, že si odporuješ.

Buď máš rôzne chroná a teda jedno z nich naladené na špičku, alebo máš chroná "viac nastavené na sedlo". Oboje naraz sa nedá. Načo je nám špičková chronometráž, ak nezohľadňuje špičku? 😃 Chápem, že piatok poobede je iný ako streda poobede, ale to neznamená, že kvôli tomu máme naladiť sedlovitejšie časy a nechať to meškať dennodenne.

Ak je CP záväzný, potom zákonite niektorí vodiči budú jazdiť ostro, aby sa mu v zhustenej premávke priblížili, bez ohľadu na početnosť zrážok zo mzdy. Potebujú predsa nejaký obratový čas a pauzu. Lenže ty tvrdíš opak. Ak "meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov", tak im niekto mal oznámiť, že sa nemusia ponáhľať a prestoj si môžu spraviť po čase odchodu nadväzného spoja; že vlastne musia meškať ak chcú, aby sa zlepšili CP - ale v tom prípade CP už záväzné nie sú.

Za mňa - ak je mission impossible vysvetliť vodičom, kedy sa nemusia a kedy sa musia stresovať pre čas, a ak jedinou možnosťou zapracovania premávkových podnetov od vodičov je sledovanie ich meškania, tak sa na to radšej vykašlime a miesto presných časov riešme v špičke len interval. Ak sa chceme držať presných časov, tak nech tomu zodpovedá aj systém, nie že na špičku dáme sedlovejšie časy a kompenzáciou bude generálny pardon na porušenie interného pravidla o tolerovanej odchýlke.
Reakcia na: Viko #175980:
Máš rôzne chrona, ale v CP máš iba jedno, či máš pocit že na CP sú tri rôzne medzizastavkové časy? To by kompletne rozbilo celý takt.

A CP je samozrejme záväzné. Či máš pocit že pri piatkovej zápche na pražskej má vodič stlačiť špeciálne tlačidlo a na štýl labkovej patroly sa spod autobusu vysunú vrtule, zmení sa na dron a odletí na najbližšiu zastávku? Alebo ako si ti záväznosť predstavuješ?
Reakcia na: Viko #175980:
Kde si si v jeho odpovedi prečítal, že sa nemajú vodiči podľa CP orientovať?

Vodič má jazdiť podla CP počas celej služby, ale keď má meškanie nemôže a nesmie porušovať dopravné predpisy aby znížil meškanie lebo by sa ich porušením (prekračovaním rýchlosti, jazdou na červenú, nezastavením na stopke a podobne) dopustil priestupku a rovnako by mal aj keď má meškanie dodržiavať všetky ostatné interné predpisy.

Ak sa mu napriek všetkému podarí prísť skôr ako v čase odchodu (lebo cestujúcich mu pozbieral meškajúci kolega pred ním) aj v špičke musí (mal by lebo vieme aká je prax a vodiči často nesledujú časy odchodov) zastaviť a vyčkať do času odchodu.

Áno, aj v špičke sa dá odísť v predstihu z nácestnej zastávky napriek tomu ako sú jazdné doby nastavené. Na to by si mali vodiči dávať pozor, ale meškanie majú riešiť grafikonisti (zreálnením jazdných dôb), alebo DPB a mesto (preferencia, úprava trás a podobne aby mohla byť jazda jednotlivých spojov spolahlivejšia a rýchlejšia na ich trasách).
Reakcia na: Ike #175962:
"Chronometráže sú samozrejme viac nastavené na sedlo" - to naozaj takto funguje? Myslel som, že tri rôzne chroná sú presne preto, aby sa na rôzne hustoty premávky dala nastaviť plusmínus spoľahlivá doprava. Vedia vôbec vodiči, že v špičke sa nemajú podľa CP orientovať?
DPB: Linky 71 a 72: Gagarinova smer centrum - prerušená premávka.
Prave som videl dopravny dispecing prvy krat aj s majakmi a sirenou, cez dubovu isli smer Patronka. Kedy mozu pouzivat taketo full nasadenie ?
Reakcia na: Max #175973:
Jedno nabúrané vozidlo blokovalo spolu s policajtami oba ľavé pruhy na úrovni začiatku zast. Karpatksá smer stanica a druhé (otočené v protismere) blokovalo potom ešte aj pravý pruh zhruba pri vjazde do parkoviska.

Aj ja sa pridávam k názorom, že vodiči v Bratislave sú čoraz agresívnejší, jazdenie na červenú ešte dve sekundy po tom, ako zhasla oranžová, alebo do zákazov odbočenia (napr. na Račianskom mýte vo všetkých možných smeroch) je úplne bežné.

Bohužiaľ k súčasnému stavu prispievajú aj CSS, najmä tie s preferenciou, ktoré príliš zvýhodňujú niektoré smery a v tých znevýhodnených sa čaká a čaká a čaká (ako autá, tak chodci), niekedy aj pri prázdnej križovatke.
Reakcia na: Max #175975:
Už by to tam malo byť prejazdné, avšak stále s meškaním.
Reakcia na: Max #175973:
Aktuálne je tam už meškanie liniek vyše 10 minút
Neviete, prečo sú dnes na t60 samé degeše?
Aktuálne to vyzerá na nejakú dopravnú nehodu na Šancovej ul. pri Ymke, resp. križovatke s Karpatskou ul., dotknuté aj linky MHD smer stanica /pod stanicou (alebo pre pamätníkov SAV)
Reakcia na: si #175969:
Súhlasím, že to nie je len o rýchlosti, len bohužiaľ pretekárstvo na tachometri často ide ruka v ruke s inými nezmyselnými úkonmi pri obiehaní, zabáčaní atď atď. A budem tvrdý, ale ak niekoho znervózňuje sedenie za volantom v BA, tak predsa má možnosť za ním nesedieť 😀 Nie z nervov sa blbci vrhajú pod električky, prehliadajú STOPky (napr notorický výjazd z Jesenského) a ohrozujú chodcov.
Reakcia na: si #175969:
Dovolím si okomentovať križovatku DetvianskaXCachticka , od komisárok je v zákrute " mazaný oblúk " a aj z 15km/hod to len tak nezastavíš. V rannom intervale 2,5min je aj pár sekundové zdržanie začiatok nabalovania sa meškania vozu ...
Reakcia na: frenky #175967:
Plne súhlasím. Vodiči IAD sú čoraz väčšie dno.

Ale ja som narážal na situáciu, kde to má vodič autobusu 100 % pod kontrolou a povedzme najbližšie auto sa nenachádza ďalej ako 250 m. Tam som si všimol hlavne tie problémy s brzdením do zastávky, pričom subjektívne to vnímam ako nový problém (pred prázdninami som to neregistroval).

To zastavenie chápem. Viem, že tie prevodovky sú v takom stave, akom sú a keď spomalíš pod, ja neviem, 10 km/h tak to proste sekne a vozidlo zastaví.
Reakcia na: Viko #175965:
nuz, na druhej strane samotna rychlost (+- to co vacsina jazdi v meste) dovodom nehody nie je (jasne, na nasledky uz vzniknutej kolizie uz vplyva, kedze kineticka energia rastie s jej druhou mocninou), a pri vytvarani vseliakych kretenizmov po cestach ktore by mali podla niektorych dopravu skludnit si akosi zabudli uvedomit ze tym zaroven vyrazne zvysuju kolektivnu nervozitu medzi vodicmi a ze to moze mat akosi aj opacny efekt....

PS: cisto prakticky priklad, vozidla MHD vyliezajuce zo zastavok, vedlajsich ciest a pod. zvyknem pustat ked ich tam je dostatocne vopred vidiet.... avsak ked musim zbytocne takmer zastavit v stupani na krizovatke DetvianskaXCachticka, lebo sa niekto rozhodol zmenit hlavnu cestu v krizovatke kde elektricky ani v povodnom usporiadani nemali v zasade problem prejst (bolo zvykom ich tam pustat) a ani sucasna uprava ich nejak zasadne nezrychlila (na jednej strane krizovatky je zastavka a na druhej obluk s "15"kou), co myslis, budem mat chut pustit z vedlajsej autobus cakajuci v krizovatke DetvianskaXRustaveliho/Kubacova ?
Reakcia na: Viko #175965:
Najlepšie je vymáhať túto rýchlosť, že ty ako šofér ju dodržuješ. No čo, že sa na teba lepí nejaký, ktorému doma deti plačú. Na tých sa zabávam. Idem 50 alebo 30 v zóne a môže sa aj rozkrájať. Vôbec mi to žili netrhá. Po dvoch-troch minútach zopár pustených chodcov a nejakého trolejbusu/autobusu zo zastávky potom ho to prejde a už odrazu ide aj s odstupom od zadnej časti môjho auta. Oni na to prídu po chvíľke, že tá zelená skôr nebude na ďalšej križovatke ak pôjde 70-80.
Reakcia na: Ike #175954:
Podľa môjho názoru je to systémová chyba. Niekde je problém. Na druhej strane je pravda, že po BA jazdia niektoré kýble, ktoré by zrejme ani nemali opustiť vozovňu. A to má tiež obrovský vplyv na samotný komfort cestujúcich pri brzdení/ale aj rozjazde. So všetkým sa dá jazdiť aj brzdiť ľudsky, len to niekedy stojí naozaj enormné úsilie.
Reakcia na: Viko #175965:
Stačí si pozrieť 100% anarchiu na Vajnorskej pri odbočke do Škultétyho, tam autá jazdia po trati do zákazu, ako by to bolo normálne. Včera tam však prišla na chvíľu MsP a dávali pokuty. ❤️
Reakcia na: N/A #175961:
Hlavne mám dojem, že užívatelia bratislavských ciest veľmi zdiveli. Jasné, áut tu máme viac než kedykoľvek v histórii, ale aj tak by mohli jazdiť defenzívnejšie. Pripisujem to najmä tomu, že sa v meste omnoho menej meria rýchlosť, omnoho menej rozmiestňujú hliadky... A ľudia potom rezignujú na predpisovú jazdu, keď ju nikto nevymáha.
Reakcia na: Ike #175963:
Tiez mam pocit,ze styl jazdy je iny,taky divokejsi. Vacsinu idem elinou, dnes som mal stastie na 7795+96 na 4ke a prisiel mi menej citovy pre ten voz. Viac brzdenia prudsieho pred semaformi alebo zastavkou.. Ked si spomeniem na jazdy vo 7602+10 tak to bolo hladsie a uspavalo ma 🙂
Inak 3314 ma co s kolesom alebo nápravou vpredu? Tou som siel minuly tyzden na 78/x od Eurovei,ked to rozbehol, tak predne koleso slusne drnzalo..na pravej strane,sedel som vpredu pri vodicovi..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.