Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Aktuálne to vyzerá na nejakú dopravnú nehodu na Šancovej ul. pri Ymke, resp. križovatke s Karpatskou ul., dotknuté aj linky MHD smer stanica /pod stanicou (alebo pre pamätníkov SAV)
Reakcia na: si #175969:
Súhlasím, že to nie je len o rýchlosti, len bohužiaľ pretekárstvo na tachometri často ide ruka v ruke s inými nezmyselnými úkonmi pri obiehaní, zabáčaní atď atď. A budem tvrdý, ale ak niekoho znervózňuje sedenie za volantom v BA, tak predsa má možnosť za ním nesedieť 😀 Nie z nervov sa blbci vrhajú pod električky, prehliadajú STOPky (napr notorický výjazd z Jesenského) a ohrozujú chodcov.
Reakcia na: si #175969:
Dovolím si okomentovať križovatku DetvianskaXCachticka , od komisárok je v zákrute " mazaný oblúk " a aj z 15km/hod to len tak nezastavíš. V rannom intervale 2,5min je aj pár sekundové zdržanie začiatok nabalovania sa meškania vozu ...
Reakcia na: frenky #175967:
Plne súhlasím. Vodiči IAD sú čoraz väčšie dno.

Ale ja som narážal na situáciu, kde to má vodič autobusu 100 % pod kontrolou a povedzme najbližšie auto sa nenachádza ďalej ako 250 m. Tam som si všimol hlavne tie problémy s brzdením do zastávky, pričom subjektívne to vnímam ako nový problém (pred prázdninami som to neregistroval).

To zastavenie chápem. Viem, že tie prevodovky sú v takom stave, akom sú a keď spomalíš pod, ja neviem, 10 km/h tak to proste sekne a vozidlo zastaví.
Reakcia na: Viko #175965:
nuz, na druhej strane samotna rychlost (+- to co vacsina jazdi v meste) dovodom nehody nie je (jasne, na nasledky uz vzniknutej kolizie uz vplyva, kedze kineticka energia rastie s jej druhou mocninou), a pri vytvarani vseliakych kretenizmov po cestach ktore by mali podla niektorych dopravu skludnit si akosi zabudli uvedomit ze tym zaroven vyrazne zvysuju kolektivnu nervozitu medzi vodicmi a ze to moze mat akosi aj opacny efekt....

PS: cisto prakticky priklad, vozidla MHD vyliezajuce zo zastavok, vedlajsich ciest a pod. zvyknem pustat ked ich tam je dostatocne vopred vidiet.... avsak ked musim zbytocne takmer zastavit v stupani na krizovatke DetvianskaXCachticka, lebo sa niekto rozhodol zmenit hlavnu cestu v krizovatke kde elektricky ani v povodnom usporiadani nemali v zasade problem prejst (bolo zvykom ich tam pustat) a ani sucasna uprava ich nejak zasadne nezrychlila (na jednej strane krizovatky je zastavka a na druhej obluk s "15"kou), co myslis, budem mat chut pustit z vedlajsej autobus cakajuci v krizovatke DetvianskaXRustaveliho/Kubacova ?
Reakcia na: Viko #175965:
Najlepšie je vymáhať túto rýchlosť, že ty ako šofér ju dodržuješ. No čo, že sa na teba lepí nejaký, ktorému doma deti plačú. Na tých sa zabávam. Idem 50 alebo 30 v zóne a môže sa aj rozkrájať. Vôbec mi to žili netrhá. Po dvoch-troch minútach zopár pustených chodcov a nejakého trolejbusu/autobusu zo zastávky potom ho to prejde a už odrazu ide aj s odstupom od zadnej časti môjho auta. Oni na to prídu po chvíľke, že tá zelená skôr nebude na ďalšej križovatke ak pôjde 70-80.
Reakcia na: Ike #175954:
Podľa môjho názoru je to systémová chyba. Niekde je problém. Na druhej strane je pravda, že po BA jazdia niektoré kýble, ktoré by zrejme ani nemali opustiť vozovňu. A to má tiež obrovský vplyv na samotný komfort cestujúcich pri brzdení/ale aj rozjazde. So všetkým sa dá jazdiť aj brzdiť ľudsky, len to niekedy stojí naozaj enormné úsilie.
Reakcia na: Viko #175965:
Stačí si pozrieť 100% anarchiu na Vajnorskej pri odbočke do Škultétyho, tam autá jazdia po trati do zákazu, ako by to bolo normálne. Včera tam však prišla na chvíľu MsP a dávali pokuty. ❤️
Reakcia na: N/A #175961:
Hlavne mám dojem, že užívatelia bratislavských ciest veľmi zdiveli. Jasné, áut tu máme viac než kedykoľvek v histórii, ale aj tak by mohli jazdiť defenzívnejšie. Pripisujem to najmä tomu, že sa v meste omnoho menej meria rýchlosť, omnoho menej rozmiestňujú hliadky... A ľudia potom rezignujú na predpisovú jazdu, keď ju nikto nevymáha.
Reakcia na: Ike #175963:
Tiez mam pocit,ze styl jazdy je iny,taky divokejsi. Vacsinu idem elinou, dnes som mal stastie na 7795+96 na 4ke a prisiel mi menej citovy pre ten voz. Viac brzdenia prudsieho pred semaformi alebo zastavkou.. Ked si spomeniem na jazdy vo 7602+10 tak to bolo hladsie a uspavalo ma 🙂
Inak 3314 ma co s kolesom alebo nápravou vpredu? Tou som siel minuly tyzden na 78/x od Eurovei,ked to rozbehol, tak predne koleso slusne drnzalo..na pravej strane,sedel som vpredu pri vodicovi..
Reakcia na: N/A #175961:
Mne sa zdá že takto zle to nebolo ani pred pol rokom. Minimálne z hľadiska brzdenia a jazdy do zákrut.
Reakcia na: andy27 #175959:
Toto je neuveriteľná Urban legenda. Za modernú históriu DPB neexistuje vodič, ktorý by dostal sankciu za meškanie, samozrejme za predpokladu, že prišiel na čas do práce, alebo meškanie nebolo spôsobené jeho vinou (zabudol sa na WC na konečnej).

Chronometráže sú samozrejme viac nastavené na sedlo, pretože v špičke meškanie vzhľadom na interval nikomu nevadí (pri hustejších intervaloch si cestujúci dokonca nič nevšimne, lebo mu príde predchádzajúci spoj) a v sedle sa jazdí načas. Opak by bol väčší prúser, lebo buď by sa vetralo alebo by sa jazdilo s predstihom, čo vzhľadom na redšie intervaly problém je.

Naopak, meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov, keďže hoci síce aktívne jazdia, celé mesto nepokryjú, majú výbornú spätnú väzbu a vedia sa hrať s chronometrážami.

Jazda silou mocou načas aj za cenu porušovania predpisov ale jazdy ako s dobytkom nie je k úžitku nikomu. Určite nie cestujúcim, určite nie grafikonistom (lebo mylne vyhodnotia chronometráže za bezchybné) a nakoniec ani vodičom, ktorí si sami vlastnou vinou spôsobujú stres.
Reakcia na: Ecomat #175957:
Všetko čo píšeš dáva hlavu a pätu, povedzme si však to, že dnes je premávka úplne iná ako kedysi, správanie a slušnosť ľudí tiež a celkový psychický tlak a stres v tomto všetkom môže vyvolať podráždenú reakciu. Od toho sú samozrejme psychotesty, ale sám viem, že jednoducho to čo sa v meste deje, je šialenstvo a anarchia. A nechcem nič konkrétne povedať, iba veľmi všeobecne, každý znalý si domyslí svoje, ale kedysi bol vodič Vodič a dnes je vodič 12345.. 🙂 a to platí obojstranne z pohľadu "zdola" aj "zhora". Myslím, že umnejší pochopia.
Reakcia na: andy27 #175959:
Áno, že vraj autobusárom zmenili zadelenie zo 4+2 na 5+1 (t.j. 5 dní jazdí a deň voľna). Dôvod je nedostatok vodičov a snaha vypraviť za každú cenu.
Reakcia na: Ecomat #175957:
Je tam zrejme viac dôvodov, noví ľudia, často z cudziny, snaha stíhať harmonogram, lebo potom sú sťažnosti kvôli zmeškaným prestupom. Okrem toho sa vraj skrátil oddychový čas medzi jazdami a vodiči sú systémom nútení robiť nadčasy na hranici predpisov a hygieny, kedže je stále zrejme podstav. Teda aspoň podľa inzerátu na profesii, ktorý tam visí už dlho.
Líščie nivy smer centrum to vyzerá na nejaký problém s električkami linky 9 - 7955 meškanie 9 minút.
Reakcia na: Ike #175954:
jednak štýl jazdy a jednak zbytočné nutkanie mnohých kolegov verbálne vzdelávať cestujúcich - napríklad tak ako si ty písal pár príspevkov nižšie .. na každej druhej zastávke niekoho poučujú lebo nemával, zle stál, dobehoval, zlý gombík stlačil atď., proste furt každému niečo vadí a väčšina šoférov nemá žiaden problém to cestujúcim dávať najavo lebo si myslia že oni sú tam od toho aby s každým narobili poriadky .. toto je tiež jav ktorý nikdy nepochopím, začnú sa hádať s cestujúcimi za každú xujovinu ale zároveň sa sťažujú že stále meškajú a skracuje sa im prestávka na konečnej.

ku štýlu jazdy ... presne nad týmto som sa zamýšlal nedávno keď som sa bol niekde previezť že možno zo mňa hovorí len spomienkový optimizmus ale ešte tak pred desaťročím sa nestávalo aby človek natrafil na tolko vodičov MHD čo zjavne jazdia bez absolútneho citu k tomu vozu, k tým pedálom a k tým cestujúcim. Nechcem teraz znieť že "starí beusáci boli lepší", ale mám za to že pred rokmi bola profesia šoféra autobusu/trolejbusu prezentovaná schopnejšími jedincami ako dnes. Dobrzďovanie do zastávok ako píšeš je čistá katastrofa .. akože odstupom času som sa aj na naučil že dosť záleží na tom v akom je stave ten voz a ako velmi ti trhá prevodovka/retarder keď chceš brzdiť (proste nie vždy všetko sa dá vyčítať vodičovi), ale vo všeobecnosti čo niektorí stvárajú že behom jedného brzdenia osemkrát zmenia intenzitu našlapnutia brzdového pedála alebo naopak intenzívne pridávanie do zákrut, byť na mne tak toto posielam naspäť do autoškoly alebo radšej rovno na školu šmyku lebo evidentne si neuvedomuje že fyzikálne zákony platia aj na linkový autobus ..

rozbiehanie sa detto, šofér vidí/cíti že ho ešte drží zastávková brzda ale už má našlapnutý plný plyn (vodiči starých soriek zo série 18xx, 28xx) ... celé zle. Neviem no, keď som bol soplák tak mám pocit že sa vodiči celkom inak stavali k tej práci a bolo to na štýle jazdy väčšiny beusákov fakt že vidieť.
Reakcia na: BA2301 #175934:
Počas jazdy dole Karlovkou by som nechcel byť ani vodič skapatej súpravy, ani vodič toho Unimogu a vlastne ani nikde v okolí trate.
Reakcia na: trolejbus6207 #175953:
Fíha, to je pekný prúser.

Robili dačo s meniarnou nedávno? Tá tam je pomaly 4 roky ale nepočul som že by sa tieto poruchy vyskytovali aj v minulosti. Či?
Inak ja mám celkovo pocit, že hlavne kvalita vodičov autobusov (t-bus a električiek nie) išla dosť dole. Možno sa už prejavuje kríza na pracovnom trhu, kde ako štát ťaháme za výrazne krátky koniec.

Všimol som si, že nemalá množina autobusárov nevie brzdiť. Očakávam, že profesionálny vodič, keď prichádza do zastávky alebo k svetelnej križovatke a nemusí urobiť žiadny núdzový manéver, že spomaľuje tak, aby graf rýchlosti v čase pripomínal písmeno S. Teda najprv ľahká brzdná sila, potom podľa potreby výrazne silnejšia a ak je vozidlo tesne pred zastavením (povedzme 15-20 km/h) tak jemné uvoľnenie brzdnej sily na úroveň nevyhnutnú na zastavenie vozidla.

Prax je taká, že vodič úplne bez dôvodu dupne pri príchode do zastávky alebo svetelnej križovatky na brzdu, takže cestujúci letia dopredu, následne brzdu pustí, takže letia dozadu, potom dupne znova, letia dopredu, potom pustí, takže letia dozadu a potom zastaví pri postupnom zvyšovaní brzdného účinku (takto brzdí moja žena-začiatočník náš gumokol). Už som si to všimol viackrát.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.