Tak isto sa to robí aj v DPB, vozidlá odchádzajú na pokyn dispečingu operatívne neskôr, aby sa získal čas do spustenia náhradnej dopravy. V tomto konkrétnom prípade prejazd po príchode sanitky smerom do centra nebol možný čo bolo asi desať minút po nehode.
"tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom"
ked pouzivas mnozne cislo, kto tu okrem teba mudroval na zaklade jednej fotky a hovoril cosi o odoberani vodicaku?
Mne to pride ze trcal tym lavym prednym rohom na zaciatku prechodu, ze to tam otoci a T6 ho nabrala a odsotila (asi nie velkou rychlostou). Ale tak hej - je to divne. Zas ak stal na priecesti, alebo vchadzal, tak ho lizla na prednej casti, z coho by mi mechanika hovorila, ze by spravil mozno aj hodiny a skoncil niekde na ceste. Ale takto je posunuty o dobrych 20m na ceste. No neviem si predstavit ako to prebehlo. Ale tak zjavne nejak ano.
Kazdopadne ak je tak ako pise Cancer, ze elektrickar siel na "cervenu", tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom.
DPB samozrejme nenesie zodpovednosť za to, že nejaký macek dostal vodičák asi za fľašu kyslého vína a sud ešte kyslejšieho zelá, išiel do mesta a spôsobil vážnu dopravnú nehodu. Nikto ani nečaká, že DPB bude mať k dispozícii 20 autobusových ZV na každom obratisku pripravených kedykoľvek okamžite vykonať NAD. Ale toto sa dalo vyriešiť oveľa elegantnejšie. Koľaj do mesta, ktorá je v rannej špičke tá dôležitejšia, bola totiž prejazdná, len sa "minuli" električky, ktoré by po nej mohli ísť. V takom prípade sa dá uplatniť "postup MTA" (nazvaný podľa newyorského dopravného podniku, keďže ho začali ako prví používať dispečeri v newyorskom metre) - zdržovať vozidlá pred "postihnutým" miestom. Každej električke nariadiť napr. 3-minútový pobyt na najbližšej zastávke a z obratisko púšťať električky do centra napr. v 2-násobných intervaloch. Tým sa docieli, že električky, ktoré sú ešte k dispozícii, odvezú oveľa viac ľudí (síce za zníženého komfortu, ale určite vyššieho ako pri NAD) a v mnohých prípadoch sa mimoriadnosť zvládne aj bez NAD.
Dávno tvrdím, že je treba vybudovať pokračovanie električky z Hlavnej stanice tunelom popod stanicu s vyústením niekde za kopcom na Pražskej (tam už je miesta dosť), potom mimoúrovňovo podísť X na Patrónke a po starej Dúbravskej ceste popod diaľnicu cez Záluhy na Schn.-Trnavského. To by bola doprava z Dúbravky (a neskôr z Borov či DNV), ktorá by plnohodnotne nahradila autobusy.
Aj ja som takými plnými autobusmi v minulosti bežne cestoval (a v porovnaní s tými časmi oceňujem, že sa aspoň nemusia ľudia báť o život ako keď boli natlačení na dvere Vrakosy radu 700, ktoré sa občas zvykli otvoriť), ale na fotke je stav, v akom prišiel na 3. zastávku na trase pred tým, než doň začali nastupovať cestujúci.
Narážal som na to, že na Riviére, kde čakali asi najväčšie davy, stojí 29 inde ako X4 a väčšinu ľudí samých od seba nenapadne ísť na nástupište linky 29. Borská bola posledná zastávka, kde sa ešte asi všetci cestujúci zmestili do autobusov. A ani z Piazze San Francisco to nie je na Rivieru čo by kameňom (alebo chlebom) dohodil.
Je tam priecestie ja by nie. Z Mlynskej doliny do mesta.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Fanda