Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Minko #169422:
Nevyhodou niektorych takychto 'pred-krizovatkovych' bus pruhov (vratane tohto konkretne) je, ze je zaroven odbocovaci doprava a chodci maju zelenu sucasne s autami. Pokial teda odbocuje auto doprava a chodci idu cez prechod, autobus za nim musi zbytocne stat aj keby mohol ist v strednom pruhu bez spomalenia.
Toto moze byt jeden z dovodov, preco ho vodici MHD nepouzivaju tak casto, ako by mohli (mali).
nejde o to či je to 50 100 alebo 200 metrov. proste je to značené ako buspruh a preto by ten buspruh mal používať. alebo to je na vodičovi kedy vyhodnotí, či potrebuje použiť buspruh? Potom sú nám nanič všetky pravidlá v cestnej premávke ak chceme všetko nechať na rozhodnutí účastníka cestnej premávky či to využije alebo nie. Potom napríklad neplačme že nám chodci prebiehajú cez cestu mimo priechodu pre chodcov a iné srandy. Ak bol niekde zriadený buspruh, očakávam že ho autobusy budú využívať. Keď je tá cesta rozdrbaná nech vodiči autobusov komandujú svoje vedenie alebo priamo mesto, že sa tadiaľ nedá jazdiť. Páčilo by sa autobusom keby IAD začala jazdiť v ich pruhu lebo pruh pre IAD je rozdrbaný?
Reakcia na: MatejBA #169413:
Mimo špičky, ale často tento jeden pruh navyše, ktorý by vznikol zrušením buspruhu, ani nepotrebuješ, príde mi to, ako zbytočná komplikácia a možno okrem času 10-14 (keď nie je ten buspruh v Prahe vyhradený) nemá zmysel rušiť tieto buspruhy. Komu by v realite pomohlo, keby bol zrušený buspruh napr. o 20:00 (a komu vadí, že tadiaľ nejde autobus)? Ak by sa to robilo len kvôli tomu, aby to nebolo pre autá nefér, tak sa to fakt neoplatí.
Reakcia na: Minko #169419:
https://www.google.com/maps/@48.1545581,17.1459452,3a,75y,167.03h,75.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV83Tk8fyMpuXyJ6NIzg6Yw!2e0!7i13312!8i6656

To tu? Tých 50 metrov pred stopčiarou sa nazýva bus-PRUH? Viem, že súčasná legislatíva nedáva moc na výber, že ktorý pruh použije, je to tam celkom jednoznačné. Ale mimo špičky, keď ide v tom priebežnom pruhu, blokuje nejako autá, že kvôli tomu je nižšia priepustnosť križovatky? Lebo ten betónový povrch zastávky je značne rozbitý, takže vodiči MHD preto jazdia radšej v tom priebežnom a do zastávky vojdu až tesne pred označníkom, aby sa zrovnali s hranou nástupišťa.
Reakcia na: Mike #169417:
na Bajkalskej do zastávky Mliekarenská zažívam pravidelne vodičov MHD odbočujúcich do zastávky priamo z bežného jazdného pruhu namiesto aby sa za nadjazdom pri Shellke (tam je prvýkrát zvislá značka označujúca buspruh) zaradili do buspruhu a pokračovali do zastávky v buspruhu.
Reakcia na: MatejBA #169413:
Pár rokov dozadu sa na tom zhodli aj policajti aj mesto, že toto by naši vodiči (a ani dopravní policajti kontrolujúci dodržiavanie predpisov) nepochopili.
Reakcia na: Minko #169411:
Kde konkrétne?
lenže ak sa obmedzuje IAD opatreniami v prospech MHD tak očakávam že ju MHD používať bude. lebo keď sedím v IAD, tak ja si tým buspruhom ísť nemôžem. A ako si môže byť ten vodič v MHD istý že nikoho neobmedzuje?

a to že niekto neprispôsobil trolejové vedenie "BUSpruhu" je skôr otázka napríklad na KDI ako uvažoval pri schvaľovaní BUSpruhu. BUSpruh si predsa nenamaľoval niekto len tak z dlhej chvíle.

myslím si, že BUSpruhy nie sú v o nič horšom stave aké iné úseky bratislavských ciest. IAD tiež musí jazdiť tými rozbitými cestami a nejazdia v buspruhoch len preto, že riadny pruh je rozbitý (snáď okrem niektorých exotov).
Veľa buspruhov je rozbitých.. tqkže rozumiem že radšej idú v normálnom pruhh
Reakcia na: Minko #169411:
Napriklad pri Vojenskej nemocnici je vyhodnejsie pouzivat pre trolejbusy lavy pruh ako pravy odbocovaci bus pruh, ktory tam zriadili dodatocne a ked nevytlacas auta v lavom pruhu, tak ti nedociahnu palice, lebo vedenie tomu nikto neprisposobil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #169412:
Tak naco mame potom 24/7 bus pruhy? Preco to nemame ako Praha na casti bus pruhov?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Bohdaleck%C3%A1%2C_vyhrazen%C3%BD_pruh%2C_zna%C4%8Dka.jpg
Reakcia na: Minko #169411:
Prečo by ich nimi mali nútiť chodiť, pokiaľ busy nikomu neprekážajú a ide sa im tam lepšie, tak nech si tadiaľ chodia. Viem, že povieš, že autá nemôžu do buspruhov, ale tie by tam tie autobusy spomaľovali a obmedzovali autá, ak tam tie autobusy nechodia v špičke (čo asi nie), tak to podľa mňa problém nie je.
Reakcia na: Ma178rek #169410:
busmi... všimol som si že na Bajkalskej v okolí Mliekarenskej s tým mávajú akosi pričasto problém.🤔
Reakcia na: Minko #169409:
Autami či busmi myslíš?
neviem čo všetko kontroluje dispečing ale občas by si možno mohol posvietiť na využívanie buspruhov mimo špičky 🤔
Reakcia na: Ma178rek #169407:
Ešte ich celkom často vidieť na odbočke od Vazovovej smerom do Rače.
Všimol som si, že pravidelne stojí dispečing na pumpe za zastávkou Košická smer Prievoz. Kontrolujú asi odchody, ale inde v meste s takou pravidelnosťou ich niet
Reakcia na: Max #169399:
Prejsť cez cestu môžeš samozrejme aj mimo priechod pre chodcov najmä, keď blízkosti žiadny nie je.
Reakcia na: Viliam22 #169404:
Vypadol mu palubák, ide na poruchu, je hradený.
1860 nefungujú oznacovace

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.