Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #169199:
Vytrína je vibrané slovo!
Reakcia na: Mhr1 #169205:
Tukam bez diakritiky, a zdalo sa mi rozumnejsie napisat "e" ako "a", ale ked len to je problem, tak v pohode.
Belehrad, to by si chcel? Nie, staci sa ist pozriet do Osaky na metro, kde ti vlak zastavi tak, ze dvere sa presne otvoria na znacke na nastupisti na cm presne, pravou polovicou sa nastupuje dovnutra, lavou sa vystupuje . . . Co som tym chcel povedat? Ze ma nezaujima Belehrad, tak ako Osaka . . . ked zijem v BA . . . Apropo, bus pruhy formalita aj v BA, stacilo pozriet na Gagarinovej pod dialnicou . . .
Neviem, kto to je Solídny, ale už použitie výrazu "nadveznosť" o čomsi svedčí...
Mať cestovné poriadky s trasou, minutážou a plánovanými odchodmi je normálnym štandardom v civilizovaných krajinách. Ak som na zastávke včas, spoj mi neušiel pred nosom, tak ten odchod, ktorý sa mal dajme tomu uskutočniť pred 7 minútami, je mi informáciou, že to príde i keď s meškaním. Najmä, keď vidím, že meškajú aj ostatné spoje (bavíme sa o cestujúcich, ktorí nevedia používať alebo nemajú mobily s reálnymi odchodmi). Okrem toho sú to zásadné informácie ohľadne začiatku resp. ukončenia premávky. Napr. prídem na zastávku o štvrť na sedem večer a vidím, že na špičkovej linke išiel posledný spoj o 17:50. Tak je to pre cestujúceho dôležitá informácia. O posledných večerných spojoch ani nehovoriac. A o časovej platnosti cestovných lístkov, ako to tu už bolo uvedené.
Solídny nech sa presťahuje do Belehradu. Bol som tam na jeseň - proste hrôza. Okrem niektorých konečných (kde ale boli len odchody, žiadne zastávky či náznak trasy, len druhá konečná, Forgáč-takt, bez akéhokoľvek prekladania súbežných liniek), som NIKDE na zastávkach nevidel cestovné poriadky! Len číslo linky. Nič viac! Občas mapky - ale nie mapa siete, len mapa najbližšieho okolia, takže, ktorá linka ide napr. za rohom sa už z mapky nedalo vyčítať. V čase mojej návštevy bola viacmesačná výluka a nejazdila obľúbená okružná električková linka č.2. Vy si myslíte, že bol niekde nejaký oznam o výluke? Ani to číslo 2 na zastávke nezatreli. Z centra mesta až ku mne do hotela išla e-11. Večer bolo na zastávke v centre mesta len pár ľudí (2-3). Cestovné poriadky, samozrejme, nikde, len čísla 2 a 11 na označníku. Už som vedel, že e-2 sa nedočkám, ale neistota, či jazdí takto večer aspoň e-11 bola veľká. Opýtal som sa celkom peknej slečny, či tá 11-ka jazdí (bolo 20:45). "Ale hej, poslala som SMS do DP" (takú "vymoženosť" tam majú) a prišla jej odpoveď, že o 10 minút príde. Vtedy sa zarazila, pozrela do mobilu a zistila, že odpoveď jej prišla o 20:22. Skrátim to. Okolo 21. hod. išla e-11 opačným smerom, zapamätal som číslo. No a potom, čo sa otočila na konečnej, tá istá električka mi niečo po 21:15 prišla. Ja som čakal viac ako pol hodinu, slečna 55 minút. Takže, Solídny - toto by si chcel? A to nehovorím o tom, že sa nedodržiavajú prakticky žiadne dopravné predpisy, bus-pruhy (v ktorých tu jazdí aj električka) sú čistou formalitou, rovnako ako zakázaný vjazd. A jednosmerka? Keďže je plná, v protismere sa nedá ísť, tak čo, zoberme to po chodníku! Áno aj to som zažil. Po pár dňoch by si v takom meste nechcel žiť...
Reakcia na: solidny #169201:
PREPRAVNÝ PORIADOK INTEGROVANÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU V BRATISLAVSKOM KRAJI, bod B.3.27 hovorí:

„Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu platnosť cestovného lístka skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok. Zároveň má nárok podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.“

Teda ako už povedal Trammat, v prípade meškania bez prestupovania nieje potrebné nič riešiť, platí čas čo bol uvedený v CP; označiť nový lístok je potrebné iba v prípade ak pôvodnému lístku vypršala platnosť a je neplatný v čase prestupu do druhého vozidla – ale cestujúci môže toto reklamovať u dopravcu.
Reakcia na: solidny #169201:
Keď neprestupuješ, tak ti doba platností automaticky zodpovedá dĺžke uvedenej v CP, nemusíš zasielať žiadnu stažnosť ani keby si úsek, ktorý podľa CP trvá 14 minút išiel na 15 minútový lístok 40 minút a v čase, kedy ti už lístok neplatí by nastúpil revízor.
Reakcia na: yellowcaptcha #169200:
A este doplnim, "Lebo aj títo všetci cestujú cestujú s MHD. A podľa toho koľko cestujúcich bežne vídavam pozerať si cestovné poriadky na zastávkach by som povedal, že ich nieje málo." - v realnom zivote mimo koronavirus tito vsetci bez mobilu, mobilnych dat, tabule akurat tak nadavaju na DP, ked v CP si precitaju odchod o 3, 5 7 minut, a realne pride spoj kvoli meskaniu o 20, 30, 40 minut . . . .
"aj zabezpečenie vyvesenia platných cestovných poriadkov." - ja by som radsej vyvesil realne CP, ako platne CP . . .
Reakcia na: yellowcaptcha #169200:
"Navyše na cestovných poriadkoch sa nenachádzajú len časy odchodov, ale aj zastávky/trasy jednotlivých liniek a cestovné časy na zastávky (ktoré sú dôležité pre cestujúcich s jednorázovými CL, aby si vedeli označiť lístok so správnou časovou platnosťou)." - tak na toto mam len jednu odpoved - este by som ju mozno niekde nasiel, oficialnu z DP. Ak cestujuci prekroci cas cesty na ktory ma zakupeny CL, je povinny oznacit si dalsi. Ak sa jedna o zdrzanie vozidla a predlzenie casu cesty voci CP napr. vinou zapchy, havarie a pod., moze zaslat staznost na presetrenie DP, ktory situaciu posudi a pripadne vrati cestovne. (mozno to nieje doslova, ale pointa zostala). Tolko na tvoje tvrdenie, aby si vedeli oznacit so spravnou casovou platnostou. Takze v realnom zivote (mimo koronavirus) ti je casova platnost (v nadveznosti na odpoved DP) uvedena na CP asi na dve veci.
Reakcia na: solidny #169198:
Mne môžu byť nejaké cestovné poriadky na zastávkach ukradnuté, ja si pozriem reálne odchody aj s meškaním (ktoré je v posledných dňoch minimálne v časoch v ktorých cestujem) na virtuálnej zastávkovej tabuli.

Ale to ako pristupuje mesto/dopravný podnik k výlepu náhradných cestovných poriadkov v prípade demontáže sklenených výplní prístreškov a vitrín (ktoré sú pripevnené na výplniach) či dočasnom presune zastávok mi jedno nieje.

Nieje mi to jedno kvôli ostatným cestujúcim, ktorí nemajú internet v mobile, netušia, že nejaká virtuálna zastávková tabuľa existuje, či dokonca majú mobil na ktorom si ju nepozrú aj keby chceli.

Lebo aj títo všetci cestujú cestujú s MHD. A podľa toho koľko cestujúcich bežne vídavam pozerať si cestovné poriadky na zastávkach by som povedal, že ich nieje málo.

Navyše na cestovných poriadkoch sa nenachádzajú len časy odchodov, ale aj zastávky/trasy jednotlivých liniek a cestovné časy na zastávky (ktoré sú dôležité pre cestujúcich s jednorázovými CL, aby si vedeli označiť lístok so správnou časovou platnosťou).

Súhlasím, že keby sa netlačili cestovné poriadky určite by sa dalo čo to ušetriť. A to ešte keby mesto neprevádzkovalo žiadnu hromadnú dopravu. To by boli úspory! Len za akú cenu... Nieje nič jednoduchšie ako odradiť cestujúcich (príležitostných či pravidelných) od jej využívania.

Ak však che mesto aby ju využívalo čo najväčšie množstvo cestujúcich malo by dodržiavať isté štandardy. A ku tým patrí (malo by patriť) aj zabezpečenie vyvesenia platných cestovných poriadkov. Nielen za bežných okolností, ale aj pri tých mimoriadnych – pri demontáži vitrín, ale aj pri presune zastávok.



#169199 – myslel som samozrejme vitrínu, ďakujem za upozornenie na chybu.
Reakcia na: yellowcaptcha #169194:
Čo je to vytrína?
Reakcia na: yellowcaptcha #169194:
A naco su ti v BA cestovne poriadky? Ty si zazil niekedy, zeby nejaky spoj siel podla CP ? Mozno prvy, na prvych par zastavkach, aj to nie vzdy . . . Keby to netlacili, tak by usetrili urcite zopar sto tisic . . . Druha vec je , ci je mozno povazovat zverejneny CP za verejny prislub . . . .
Na zastávke autobusových liniek na Hodžovom námestí v smere jazdy na Hlavnú stanicu sa na zastávkovej tabuli zobrazujú aj autobusové nočáky, ktoré zastavujú na trolejbusovej zastávke Hodžovo námestie (smer Hrad). Tam tabuľa tieto nočáky nezobrazuje.

Na označníku Zátišie pre busy v smere do mesta som si nevšimol tabuľku N53.
Reakcia na: marek1978 #169195:
91/3-4251, odklon 91 po Schengenskej.
Na bratislavskej voz L91 mimo vozovky, tazky odtah. Cesta uzavreta
Na Šustekovej v oboch smeroch boli demontované sklenené výplne prístreškov aj s vytrínami, a po cestovných poriadkoch ani chýru ani slychu.
Obratisko na autobusovej stanici je neprejazdne, všetko stojí, hasiči sa snažia dostať do nejakého bytu.
2209 z 59 to vzdal pod hradbami na Staromestskej smer Rača, stoji na blikackach a s trojuholnikom vzadu
4907 po necelom roku opat v premavke na 83/6
Reakcia na: volod #169188:
Hej a ešte 1 z nich stojí vždy pri Kríži, druhá netuším.
Reakcia na: volod #169188:
Sú to vozidlá dezinfekčných čiat, vozia výbavu - a čaty.
Čo je to dnes vo výprave "dezinfekcia" a "dezinfekčné vozidlo"? To sú vozy odstavené preto, že sú dnes striekané zvnútra dezinfekciou? Či ako mám tomu rozumieť?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.