do nového CP 52-ky treba doplniť spoj z konečnej Na pasekách o 07:31, ktorý má ísť po Čachtickú ul. a pokračovať ďalej ako školský spoj č. 14 k ZŠ Hubeného ... je to uvedené už aj v CP na stránkach dpb.sk
Len na margo toho vášho sneženia, v danej problematike pracujem. Takže len môžem potvrdiť, že väčšie priemyselné parky vytvárajú tzv. mikroklímu. V Bratislave to môžeme najviac vidieť počas zimných mesiacov pri inverznom počasí vďaka Slovnaftu, ktorý bežnou prevádzkou produkuje do ovzdušia paru, tá sa v prípade inverzie za špecifických podmienok vyzráža v nižších nadmorských výškach čoho následkom je tzv. priemyselné sneženie. Takéto sneženie je veľmi drobné ako prach, a je unášané vzduchom. Potom už záleží len od smeru vetra kde konkrétne posneží. Napr. pred Vianocami to bol vietor od JV a posnežilo v severnej časti Petržalky, v centre mesta ale aj v Karlovej Vsi. Na Nový rok bol vietor SV až V, snežilo na juhu Petržalky.
Háčik je v tom, že tieto zrážky sú v tak nízkych nadmorských výškach, že ich meteorologický radar ani nezachytí, preto o takomto snežení nemožno vedieť pokiaľ ho niekto nenahlási.
Toľko meteorologické okienko
?
Zaujímavé, že podľa teba 90 % Bratislavčanov nepočulo o jave, ktorý možno dlhodobo pozorovať napr. aj v Košiciach v okolí U. S. Steelu - vlastne okolo každého podniku, ktorý vypúšťa niečo teplejšie ako okolitý vzduch do ovzdušia...
V prípade, že to máš naštudované, tak sa za výpad proti Slovnaft snehu ospravedlňujem. Lenže vieš, ak prezentuješ nejaký zriedkavejší jav (nikoho som nepočul reagovať v zmysle, že sneh v Pe a nie v KV, to sa stáva), o ktorom 90% Bratislavčanov snáď nikdy nepočulo, v negatívnom kontexte a bez podporných faktov, tak sa ťažko buduje vzájomné porozumenie.
V každom prípade, so zvyškom stále nesúhlasím. Jasné, dispečer môže byť pricucnutý na shmú, radare a čomkoľvek možnom, ale manažovanie výjazdov bude vždy závislé od nejakých odhadov a modelov. Hádam mi ako odborník nechceš tvrdiť, že tam je stopercentná presnosť.
Preventívnemu posypu evidentne stále nerozumieš. Jeho podstatou je nie hasiť následok, ale predchádzať problémom. Preto sa posype aj suchá cesta, ak niekto vyhodnotí, že do najbližšieho možného času prejazdu by mohla navlhnúť a primrznúť. A holt nie vždy to vyhodnotia správne. A práve ty tu pindáš že niekedy to vyhodnotili zle a bolo neobsypané... (a pritom možno len nestíhali - pamätám časy, že na Romanovu pred 7:30 nedošli, takže to mohli akurát nahádzať ľuďom pod nohy a tá zamrznutá tiahla mláka pozdĺž takmer celej nástupištnej hrany, ktorá tam je dokedy si pamätám, robila radosť cestujúcim. Ono, ak zostaneme pri téme Zastávkovej služby, tak tu by som im nenechanie drobných mlák tak nevyčítal. Ono pri mele počas vystupovania je komplikácia navyše riešiť, kam vlastne sa dá bezpečne stúpiť.)
Škoda, že si prehliadol moju poznámku o tom, že som tiež proti nadmernému soleniu. Lenže nedá sa k tomu pristupovať militantne. Možno skús len nepindať a navrhni nejaké riešenie, ktoré nechá v tomto neudržiavanom meste rovnako málo bordelu ako soľ odtečená do kanála. Lebo nie je v ničom záujme, potkýnať sa do ďalšej zimy o štrk, piliny, škváru alebo čo si predstavuješ ako alternatívu. Odpoveď nič neakceptujem, zamrznuté mesto nie je bezpečné mesto. To potom ani nekosme trávu, neorezávajme stromy a upchajme kanálové vpusty, veď ľudia sa zaobídu.
Na Hrobonovej maju zajtra pracovny den, ci ako mam chapat tu 203/8 a 203/9?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max