Andrej: To sme na tom asi podobne - mna tiez hrozne bavi jazdenie, ale robit to ako povolanie, a este cely zivot, by sa mi asi nechcelo, preto som tam isiel len ako brigadnik. Sprvoti som si myslel ze tak 1-2 sluzby do tyzdna, ako budem mat naladu, a ze budem mat problem naplnit ten 50-hod. mesacny uvazok, co mam ;)) Nakoniec to dopadlo tak, ze ma to zacalo bavit az moc, a teraz mam problem NEprekrocit 100hod mesacne ;)) Ale viac-menej jazdim podla nalady (a podla toho, kedy su volne sluzby), takze nejak tak, ako som si to predstavoval, takze aj sa Tvoja predstava zase az taka nerealna nie je, len treba vyckat lepsie casy, ked budu znova brat aj brigadnikov (teraz je atmosfera dost nepriazniva, najma u elektriciek). Inac to s tym dlhsim brzdenim plati pre elektricky - tie totiz silnejsie ako plnou prevadzkovou (elektrodynamickou) brzdou nezabrzdia, pokial nechcu pouzivat brzdy nudzove (magnetky), co ja nerobim - nechcem si tam tu sardinkaren za mojim chrbtom este aj pozabijat
Takze ked je voz tazsi, brzdi slabsie. Busaci a trolici to maju o cosi jednoduchsie - tlak v brzdach mozu regulovat (na rozdiel od elin) plynule az do nehoraznej brzdnej sily, takze tam staci (aspon si myslim) viac pritlacit brzdu (u trolikov mechanicku, cize bud lavy pedal, alebo stredny (prevadzk. brzda) pod polovicou zdvihu), a brzdi to rovnako ako pri prazdnom voze a mensej sile
Tie zhorsene dynamicke vlastnosti mozes zbadat najma na Kaciciach, ked su pretazene - skus sledovat ampermeter a realnu brzdnu silu ked je prazdna a plna, a porovnaj si to :))



tbc