Ak je tam zvisle tak to je nejaka novinka, kedysi tam nebola, potom beriem spat. Myslel som ze argumentujes tym napisom BUS. Kazdopadne, zakon uvadza ze vyhradeny pruh je mozne pouzit v pripade ak je to potrebne na odbocenie.
Odkedy ti napis BUS na ceste zakazuje pouzit dany pruh s osobnym autom? Opakujem, jazdit tam moze, nie je tam ziadna znacka (zvisla ani vodorovna), ktora by to zakazovala.
Dnes cez obed som sa tam šiel pozrieť osobne. Na začiatku tohto krátkeho úseku presne pri napojení privádzača na estakádu je zvislá značka C24a - vyhradený jazdný pruh a na vozovke je vodorovné značenie s nápisom BUS. Čiže tam legálne jazdiť nemôžem. Preto ten návrh na "prerušenie" busového pruhu.
Mimochodom, zákon asi nečítal pán s košickou Fabiou, ktorému tam dnes pomáhali a chránili ho dvaja páni s pokutovým bločkom.
"postihu vodiča má rozhodnúť zamestnávateľ" - Vsak ja som o nom nerozhodol. Napisal som ze adept.
Inak samozrejme nedostatok vodicov je problem lebo sposobuje prave to ze DPB "nemoze" vyhodit vodica co porusuje predpisy. Preto treba zatraktivnovat podmienky pre vodicov, odmenovat tych slusnych a schopnych, co jednak zvysi kvalitu ich prace a jednak zvysi zaujem o tu pracu. Ked DPB bude mat v rade zaujemcov o tu pracu, potom si bude moct vyberat kto tu pracu dostane a kto nie.
chyba nieje vo vodicoch ale vo vedeni zacalo sa oteplovat a tym aj prehrievat motory..teraz budu vypadky jedna radost a v dielny ti daju stempel ze opravene a vyjdes za branu a uz mas 105 stupnov...asi tak
Zdvojený odchod linky 80 z Kolárovho nám. smer Petržalka okolo 8 hod. (smer Kopčany) zdvojený odchod zmeškaných liniek 208 okolo 8.10 (má ísť 8.03 podľa CP) z Kolárovho nám. smer Cint. Vrakuňa - vozy 6643 a 6301 (ten bol prvý, doňho tlačenica ako hrom, našťastie kĺb to istil a bol prázdny). Včera odchod linky 99 od žst. Petržalka smer Hálova nevykonaný, nehradený o 17.05, neviem či nevypadli až dva spoje dokonca lebo išla 99 až okolo 17.20, do ďalšej došli revizori a mali tú drzosť odomňa pýtať si cestovný doklad....ďalšie vynechanie bolo na linke 99 zo zastávky Jungmannova o 17.37 smer žst. Petržalka, ešteže to zachránila 88 ale aj tak som musel ísť po svojich.
ešte malý návrat ku dnešnej téme postih za nezastavenie na zastávke - vôbec sa nezastávam vodiča, ktorý porušil predpisy, ale myslím, že reakcia 810zssk v štýle "ďalší adept na výpoveď" je neadekvátna. Je možné, že sa priestupku dopustil notorický porušovateľ povinností vodiča, ale o postihu vodiča má rozhodnúť zamestnávateľ, keď sa ho rozhodne prepustiť, tak ho prepustí. Teraz napíšem niečo, čo asi zasa vzbudí búrku emócií - dnes v DPB jazdí fúra vodičov, ktorí by sa v slušne fungujúcom podniku asi neudržali, ale sám sa divím, že za ten plat, ktorý DPB ponúka, je vôbec niekto ochotný túto prácu vykonávať pri tej zodpovednosti, ktorú vodič MHD má... Ja som to robil brigádne štyri a pol roka, pokiaľ som sa naučil jazdiť, bolo to dosť ťažké, ale potom som to bral skôr ako koníček, nie ako spôsob obživy. Bohužiaľ dnes je doba zlá - vodičov málo, vozový park v katastrofálnom stave, proste DPB je typickým obrazom dnešnej spoločnosti a ak sa s tým niečo urýchlene neurobí, o chvíľu sa nebude mať 810zssk na koho sťažovať ? Som zvedavý, ako budú na tom trolejbusáci, keď dorazí všetkých 120 nových vozov, či bude mať kto jazdiť...
je to jednoznačne zlá technika jazdy, vzduchové brzdy na trolejbusoch nie sú dimenzované na sústavné brzdenie, brzdiť sa má elektrickou brzdou a vzduchová sa má používať len na dobrzdenie na nulovú rýchlosť. Staré 9Tr so stykačovou odporovou výzbrojou mali samobudenú elektrickú brzdu nezávislú na napájaní z trolejovej siete(fungovala aj pri vypadnutých zberačoch), tyristorové vozy mali závislú elektrickú brzdu, ktorá potrebovala na brzdenie napájanie z troleja. Niektoré staré vozy mali tak kvalitnú elektrickú brzdu, že na konci dráhy brzdového pedála elektrickej brzdy voz zastavil a vzduchovou brzdou stačilo voz akurát udržať v kľude na nastúpenie a vystúpenie vlčákov na zastávke, pri dvojpedálových vozoch by to malo byť v hornej časti dráhy pedálu brzdenie trakčným motorom a v spodnej časti by malo byť brzdenie vzduchom, aj ako núdzové brzdenie(neviem, nikdy som to sám nevyskúšal)
Diik za info. Tipujem to na dementného polovodiča v osobáku alebo dodávke, ktorý preletel buspruhom smer Prístavný most tesne popred autobus, pričom vodič autobusu v snahe zabrániť zrážke vozidiel dupol na brzdu. Následky brzdenia si popísal.
-
Pár metrov ďalej...
Nedalo by sa vybaviť "prerušenie" buspruhu na estakáde medzi prípojom z Einsteinovej smer centrum a odvádzačom k Auparku? Daj prednosť by tam zostalo (inteligencia vodičov sa predvídať nedá ani teraz), akurát by klesol počet nehodových situácií na tých 30 metroch medzi pripájacím a odbočovacím pruhom vs stredným pruhom. Teraz sa treba zaradiť na tých 30 metrov do premávky aj keď odbočujeme z Einsteinovej od Incheby smerom k Auparku, čo neraz zbytočne zabrzdí premávku z Petržalky do centra. (slušní sa radia do stredného, ignoranti idú v busovom)
Neviem presne. Keď som prišiel do kancelárie, tak som videl už len vodiča dávať trojuholník a príjazd policajtov a dispečingu a vzápätí 2x112. Zranení cestujúcich, 1 asi niečo vážne, ležal na podlahe autobusu a prenášali ho zafixovaného na fixačnej podložke. Dosť dlho to riešili asi do 12.30, potom sa pobral otočkou SNP-Einsteinova asi do vozovne ale cieľ mal stále 94 STU.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Inak samozrejme nedostatok vodicov je problem lebo sposobuje prave to ze DPB "nemoze" vyhodit vodica co porusuje predpisy. Preto treba zatraktivnovat podmienky pre vodicov, odmenovat tych slusnych a schopnych, co jednak zvysi kvalitu ich prace a jednak zvysi zaujem o tu pracu. Ked DPB bude mat v rade zaujemcov o tu pracu, potom si bude moct vyberat kto tu pracu dostane a kto nie.