Nájsť Ik 435T v BP na linke cez víkend naozaj nie je bežné a aj cez pracovné dni je ich zvyčajne len niekoľko (podľa mojich pozorovaní tak 3-4 ks). Bol som tiež svedkom toho, keď z tejto linky pre poruchu vypadli hneď dva kusy Ik 435T súčasne. Hlavným problémom týchto vozidiel bude zjavne menšia spoľahlivosť a poruchovosť elektrickej výbroje (obdobne ako v BA vozidlá 6401 alebo spočiatku aj 7303, 7304 a pod.). Ich nenasadzovanie na linky teda s poškodením mechanickej časti príliš nesúvisí. Naopak, na Ik 435T aj napriek ich neobľúbenosti vykonali v posledných rokoch aj niekoľko generálnych opráv. Vo vozovni preto bolo často vidieť zgenerálkovanú mechanickú časť po dodávateľskej oprave (Szekesfehervár a pod.) čakajúcu na montáž opravených agregátov výzbroje, ktorých opravu BKV zabezpečovalo vo svojej réžii.
Jedným z dôvodov, prečo sú nasadzované výhradne na 80/80A je ich horšia manévrovateľnosť v úzkych uličkách, kde s nimi vodiči nevedia / nechcú jazdiť. Tam majú veľkú výhodu 280-tky kvôli zadnej náprave.
Na linke 98 je 5 celodeniek, takze na delene ich netreba. Vsak ked nahodou pride este nieco z tych poslednych sorov do Pe, tak potom by sa uz dali urobit niektore linky komplet nizkopodlazne a tym padom to aj uviest v CP.
na L93 asi iba kvôli batožinovému priestoru, ale podľa mňa je cesta L98 horšia a preto by som dal ten autobus tam keď už ľudia trčia v zápchach nech majú aspoň komfort, okrem toho, že L98 využitá tiež riadne. Ale nech je jak chce, zbytočné predražená záležitosť MBCC, normálny autobus od Mercedesu, MAN, Van Hool, Solaris vysúťažený v počte 150ks alebo 240ks by padol vhod a myslím, že by to bolo za prijateľnú cenu nie zas tak vyššiu od tej SORkovej aby sme ich museli kupovať.
K tej prvej výluke sa radšej ani nevyjadrujem, nechať komplet celú Hradskú (aj sídlisko) bez obsluhy, to je snáď možné len v BA.
Re #112878 Mike: Ja som tadiaľ prechádzal električkou o 19:00 a tiež nikde nič.
Re #112884 Majo: Áno, hľadal som ich najmä tam. Ale že by sa pri čakaní na diely na výzbroj bolo treba demontovať tykadlá a mech kĺbu, to sa mi veriť veľmi nechce. Tým ale netvrdím, že sú vyradené, akurát že čosi s nimi určite je.
a aký tam má význam? Kvitujem, že sú povinne MBCC na L95 ale mohlo by sa zabezpečiť aby behali potom iba na L68,83,93 a 98. Na L84 a 94 to sú fakt tie posledné linky kde by to malo premávať.
A hľadal si ich na linkách 80 a 80A? To, že niektoré sú rozobraté ešte neznamená, že pôjdu do šrotu. Môžu čakať na GO. Zatiaľ sa nepočíta s ich vyradením. Dôvodom ich odstavovania je predovšetkým elektrická výzbroj Kiepe, na ktorú majú zrejme problém zohnať náhradné diely (alebo sú možno príliš drahé, určite drahšie, než diely na výzbroj Ganz). Každopádne stav rámu dôvodom ich odstavenia nie je.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jajcaj
Jedným z dôvodov, prečo sú nasadzované výhradne na 80/80A je ich horšia manévrovateľnosť v úzkych uličkách, kde s nimi vodiči nevedia / nechcú jazdiť. Tam majú veľkú výhodu 280-tky kvôli zadnej náprave.