Jedno nabúrané vozidlo blokovalo spolu s policajtami oba ľavé pruhy na úrovni začiatku zast. Karpatksá smer stanica a druhé (otočené v protismere) blokovalo potom ešte aj pravý pruh zhruba pri vjazde do parkoviska.
Aj ja sa pridávam k názorom, že vodiči v Bratislave sú čoraz agresívnejší, jazdenie na červenú ešte dve sekundy po tom, ako zhasla oranžová, alebo do zákazov odbočenia (napr. na Račianskom mýte vo všetkých možných smeroch) je úplne bežné.
Bohužiaľ k súčasnému stavu prispievajú aj CSS, najmä tie s preferenciou, ktoré príliš zvýhodňujú niektoré smery a v tých znevýhodnených sa čaká a čaká a čaká (ako autá, tak chodci), niekedy aj pri prázdnej križovatke.
Aktuálne to vyzerá na nejakú dopravnú nehodu na Šancovej ul. pri Ymke, resp. križovatke s Karpatskou ul., dotknuté aj linky MHD smer stanica /pod stanicou (alebo pre pamätníkov SAV)
Súhlasím, že to nie je len o rýchlosti, len bohužiaľ pretekárstvo na tachometri často ide ruka v ruke s inými nezmyselnými úkonmi pri obiehaní, zabáčaní atď atď. A budem tvrdý, ale ak niekoho znervózňuje sedenie za volantom v BA, tak predsa má možnosť za ním nesedieť Nie z nervov sa blbci vrhajú pod električky, prehliadajú STOPky (napr notorický výjazd z Jesenského) a ohrozujú chodcov.
Dovolím si okomentovať križovatku DetvianskaXCachticka , od komisárok je v zákrute " mazaný oblúk " a aj z 15km/hod to len tak nezastavíš. V rannom intervale 2,5min je aj pár sekundové zdržanie začiatok nabalovania sa meškania vozu ...
Ale ja som narážal na situáciu, kde to má vodič autobusu 100 % pod kontrolou a povedzme najbližšie auto sa nenachádza ďalej ako 250 m. Tam som si všimol hlavne tie problémy s brzdením do zastávky, pričom subjektívne to vnímam ako nový problém (pred prázdninami som to neregistroval).
To zastavenie chápem. Viem, že tie prevodovky sú v takom stave, akom sú a keď spomalíš pod, ja neviem, 10 km/h tak to proste sekne a vozidlo zastaví.
nuz, na druhej strane samotna rychlost (+- to co vacsina jazdi v meste) dovodom nehody nie je (jasne, na nasledky uz vzniknutej kolizie uz vplyva, kedze kineticka energia rastie s jej druhou mocninou), a pri vytvarani vseliakych kretenizmov po cestach ktore by mali podla niektorych dopravu skludnit si akosi zabudli uvedomit ze tym zaroven vyrazne zvysuju kolektivnu nervozitu medzi vodicmi a ze to moze mat akosi aj opacny efekt....
PS: cisto prakticky priklad, vozidla MHD vyliezajuce zo zastavok, vedlajsich ciest a pod. zvyknem pustat ked ich tam je dostatocne vopred vidiet.... avsak ked musim zbytocne takmer zastavit v stupani na krizovatke DetvianskaXCachticka, lebo sa niekto rozhodol zmenit hlavnu cestu v krizovatke kde elektricky ani v povodnom usporiadani nemali v zasade problem prejst (bolo zvykom ich tam pustat) a ani sucasna uprava ich nejak zasadne nezrychlila (na jednej strane krizovatky je zastavka a na druhej obluk s "15"kou), co myslis, budem mat chut pustit z vedlajsej autobus cakajuci v krizovatke DetvianskaXRustaveliho/Kubacova ?
Najlepšie je vymáhať túto rýchlosť, že ty ako šofér ju dodržuješ. No čo, že sa na teba lepí nejaký, ktorému doma deti plačú. Na tých sa zabávam. Idem 50 alebo 30 v zóne a môže sa aj rozkrájať. Vôbec mi to žili netrhá. Po dvoch-troch minútach zopár pustených chodcov a nejakého trolejbusu/autobusu zo zastávky potom ho to prejde a už odrazu ide aj s odstupom od zadnej časti môjho auta. Oni na to prídu po chvíľke, že tá zelená skôr nebude na ďalšej križovatke ak pôjde 70-80.
Podľa môjho názoru je to systémová chyba. Niekde je problém. Na druhej strane je pravda, že po BA jazdia niektoré kýble, ktoré by zrejme ani nemali opustiť vozovňu. A to má tiež obrovský vplyv na samotný komfort cestujúcich pri brzdení/ale aj rozjazde. So všetkým sa dá jazdiť aj brzdiť ľudsky, len to niekedy stojí naozaj enormné úsilie.
Stačí si pozrieť 100% anarchiu na Vajnorskej pri odbočke do Škultétyho, tam autá jazdia po trati do zákazu, ako by to bolo normálne. Včera tam však prišla na chvíľu MsP a dávali pokuty.
Hlavne mám dojem, že užívatelia bratislavských ciest veľmi zdiveli. Jasné, áut tu máme viac než kedykoľvek v histórii, ale aj tak by mohli jazdiť defenzívnejšie. Pripisujem to najmä tomu, že sa v meste omnoho menej meria rýchlosť, omnoho menej rozmiestňujú hliadky... A ľudia potom rezignujú na predpisovú jazdu, keď ju nikto nevymáha.
Tiez mam pocit,ze styl jazdy je iny,taky divokejsi. Vacsinu idem elinou, dnes som mal stastie na 7795+96 na 4ke a prisiel mi menej citovy pre ten voz. Viac brzdenia prudsieho pred semaformi alebo zastavkou.. Ked si spomeniem na jazdy vo 7602+10 tak to bolo hladsie a uspavalo ma
Inak 3314 ma co s kolesom alebo nápravou vpredu? Tou som siel minuly tyzden na 78/x od Eurovei,ked to rozbehol, tak predne koleso slusne drnzalo..na pravej strane,sedel som vpredu pri vodicovi..
Toto je neuveriteľná Urban legenda. Za modernú históriu DPB neexistuje vodič, ktorý by dostal sankciu za meškanie, samozrejme za predpokladu, že prišiel na čas do práce, alebo meškanie nebolo spôsobené jeho vinou (zabudol sa na WC na konečnej).
Chronometráže sú samozrejme viac nastavené na sedlo, pretože v špičke meškanie vzhľadom na interval nikomu nevadí (pri hustejších intervaloch si cestujúci dokonca nič nevšimne, lebo mu príde predchádzajúci spoj) a v sedle sa jazdí načas. Opak by bol väčší prúser, lebo buď by sa vetralo alebo by sa jazdilo s predstihom, čo vzhľadom na redšie intervaly problém je.
Naopak, meškajúce spoje sú výborný materiál pre grafikonistov, keďže hoci síce aktívne jazdia, celé mesto nepokryjú, majú výbornú spätnú väzbu a vedia sa hrať s chronometrážami.
Jazda silou mocou načas aj za cenu porušovania predpisov ale jazdy ako s dobytkom nie je k úžitku nikomu. Určite nie cestujúcim, určite nie grafikonistom (lebo mylne vyhodnotia chronometráže za bezchybné) a nakoniec ani vodičom, ktorí si sami vlastnou vinou spôsobujú stres.
Všetko čo píšeš dáva hlavu a pätu, povedzme si však to, že dnes je premávka úplne iná ako kedysi, správanie a slušnosť ľudí tiež a celkový psychický tlak a stres v tomto všetkom môže vyvolať podráždenú reakciu. Od toho sú samozrejme psychotesty, ale sám viem, že jednoducho to čo sa v meste deje, je šialenstvo a anarchia. A nechcem nič konkrétne povedať, iba veľmi všeobecne, každý znalý si domyslí svoje, ale kedysi bol vodič Vodič a dnes je vodič 12345.. a to platí obojstranne z pohľadu "zdola" aj "zhora". Myslím, že umnejší pochopia.
Je tam zrejme viac dôvodov, noví ľudia, často z cudziny, snaha stíhať harmonogram, lebo potom sú sťažnosti kvôli zmeškaným prestupom. Okrem toho sa vraj skrátil oddychový čas medzi jazdami a vodiči sú systémom nútení robiť nadčasy na hranici predpisov a hygieny, kedže je stále zrejme podstav. Teda aspoň podľa inzerátu na profesii, ktorý tam visí už dlho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.