Tak si pamätám že pred chvíľou tu boli na pretrase Ikarusy 283. Konkretne vozy pred generálkou. Hmm, mne dnes ráno na 198/5 išiel 1509 (r.v. 1991, reko v r. 1999). Páni, môžem vám povedať - to je voz! Perfektný interiér, tichý motor, iba nápravy hučali. Ale sedel som priamo nad Rábou, tak čo mám čakať, že? Dokonca aj kúril, síce slabo, ale dobre kúriaci gumokol som ešte nezažil (možno drátokol). Keď tu popisujete aký je ten či onen voz desný, tak si uvedomte, že už má 10 alebo 11 rokov bez generálky. Ikarusy majú hrdzavé plechy, diery na blatníkoch a pod, ale nerozsýpajú sa! Keď si pozrem rovnako starú Karosu tak verte, že má oveľa viac rozbitý interiér (hlavne podlaha, tyče a sedadlá) a keď ide cez jamy tak sa ide rozpadnúť. Netvrdím že by nepomohla generálka, ale čo som sa presvedčil, jej účinok je na vozoch Karosa naozaj krátkodobý. Kým Ikarusu č. 1509 tri roky po generálke nič nie je, niektoré CNG vraky sú na tom horšie - znovu tie isté problémy z dverami, podlahou, sedadlami a rachotiacimi časťami. A samozrejme prevodovka a iné veci. Nemožem sa zbaviť pocitu, že Karosa je "sezónny" autobus - kúpiť, použiť iba na jednu zimnú sezónu - vyhodiť.
