No, ja som bol u električiek do 1992, ešte chvíľu som potom jazdil brigádnicky. Technický stav električiek v Cíferi sa začal mierne nastupovať po nástupe toho pána, čo išiel potom na autobusy a ku skokovému zlepšeniu došlo až po menovaním ing. Vingálika vedúcim prevádzky.
O tých výhybkách viem z toho istého zdroja ale môj informátor hovoril len o výhybke "Elegancia".
Kačice budú jazdiť ešte tak sto rokov, takže problém nezmizne:-)).
A o búračkách voz do voza (sám som jednu mal a nikdy som sa nesnažil vyhovoriť sa na tech. stav - proste som myslel, že ten voz odíde a on neodišiel...) si myslím ,že naozaj boli z väčšej časti zavinené vodičmi.
Rano som o 8:32 dostal echo o nehode, vyrazil som z domu. Na zastavke Postova sme v protismere stretli akusi T6 na L11 s cielom TUNEL a o par metrov vyssie pri Sibyle sme zastali, pretoze nas vodic (L5) radil oprotiiducemu vodicovi Luckasupravy (L4), preco nejde prehodit vyhybka (klin, debil...) -> zrejme to bola prva L4 ktoru poslali obchadzkou... Tipujem ze tam stal dost dlho Na Kapucinskej som vystupil a po Zidovskej isiel obzriet kde sa co stalo. Pod mostom nic, no potom som zbadal kolonu elektriciek (posledna sa este hybala, myslim). Na mieste nehody som videl, ze 7106 je uz nakuplovana akousi L12. Na transparente 7106 svietila L14, vraj ale bola na L12/12. V pravom jazdnom pruhu bol odstaveny akysi zajazdak (tusim Vrakosa), za celnym sklom mal "logo" vozickara Nevenoval som mu prilis pozornost lebo uz odchadzali so supravou tak som radsej fotil (coskoro budu fotky spracovane). Musela to byt pekna supa... Na buse som nevidel ziadne poskodenie spredu, sprava ani zozadu, zlava som sa zabudol pozriet (radsej som tam nekluckoval medzi autami, zase by som bol zd*bany dopravakmi). Doprava bola obnovena okolo 9:05, 7106 odisla v sprievode trabustroveru a dispofeldy (za nasledujucich 10 minut som videl asi dalsie styri rozne po meste). V kolone bolo odhadom 8-10 vozov. Trochu som (podobne ako dalsich 20 ludi) bol prekvapeny, preco dalsia 14-ka nezastala a ficala dalej, az po chvili mi trklo ze to bola 12X.
Nechcem sa hadat, ale hovorim o vlastnych skusenostiach. (Ne)pindanim som myslel vypravcov, dispecerov a ludi zodpovenych za vypravu. Nie dielenskych; ti pi...vali za kazde vyrusenie pri piti.... (Nechcem nikoho urazit, nasli sa i slusni a pracoviti ☺ - ba dokonca mi raz "na pockanie" vymenili a preskusali celustove brzdy!) Samozrejme viem, ze sa to krizovo riesilo preradenim voza na inu linku - vsak som to i napisal. Ale pokial si pamatas, bolo obdobie castych buraciek typu "voz do voza" - niektore celkom pekne masakre ? . Aj ked oficialne prevladala snaha zvalit vinu na vodica, jedneho dna sa na brzdach zacalo makat! Hlavne u "kacic". Vravim o obdobi 85-91. Odvtedy mam uz informacie len od byvalych kolegov a z IMHD ?. A tych typov buraciek objetivne ubudlo. Cely problem "rozbehov" v kopci by mal ukoncenim prevadzky starych K2 patrit minulosti... Ak sa nieco podobne vyskytlo na 2xT3 bolo z toho "halo" po celom Beuse aspon na 3 tyzdne ?.
Co sa vsak tyka tych vyhybiek, za tym si stojim (zle odvodnene boli obidve), aspon v tom duchu, ze som sa tie informacie dozvedel nie "suskandou" ale priamo z technickeho a z vedenia vtedajsieho Zavodu elektrickej trakcie, kde som mal zopar kamaratov. Dokonca bol vraj vypracovany projekt zrusenia tej nestastnej "SNP" vyhybky - jednosmernym prejazdom Postovej v useku SNP - Obchodna. Padlo to myslim na polomere krizovatky Postova - Obchodna....
Do prcic, ked sa tak nad tym zamyslam co som napisal, uz som tusim v kategorii pamatnikov... Brrr.
Ja som to tušil, že sestričky majú nižšie IQ než je priemer. Čo takto dôjsť z tej Patrónky k Vojenskej 212? To nejde? Len 49? A ak je pre Teba z Patrónky do Vojenskej "dlá cesta peši" a absolvuješ ju s vyplazeným jazykom, tak si tesne pred smrťou a nemá vôbec cenu sa Tebou zaoberať, daj sa preložiť na oddelenie paliatívnej starostlivosti, ale ako pacientka! ?
Áááále, Emil, veď vieš, že to nie je pravda. Prevádzkovo nespoľahlivá bola len výhybka "Elegancia", pretože bola zle odvodnená. A káčery so slabými ČB sa dávali práve na sedmičku, ktorá vtedy chodila ešte cez tunel. ako keby to bolo riešenie...a kaby si prišiel s káčerom zo sedmičky na slabé ČB do vozovne, tak by veru pindali a to tak, že hrozne.
Ked som jazdil v Beuse, ako dovod zamknutia tejto vyhybky a vyhybky na Obchodnej bola ich prevadzkova nespolahlivost, sposobena tym, ze boli v kopci. Laicky: Pri dazdi sa v zliabkoch valila voda s blatom a zanasala jazyky. Na Obchodnej sa to vyriesilo prestavbou na rozradovačku. Na SNP sa to malo urobit v ramci prestavby celeho SNP. Preto aj ta trat vyzera tak cudne (dole rekonstruovana hore nie). Diskusie o brzdach v kopci mi pripadaju blbe. Neviem ako teraz, ale za mojich cias sa po zisteni takejto zavady vyhodili ludia a slo sa do vozovne! A nikto nepindal. Dokonca sa robili kontroly vozov aby najlepsie brzdy chodili na SNP a Dubravku......
Zájazdový nemecký autobus sa dnes krátko pred deviatou hodinou v Bratislave na Vajanského nábreží v Bratislave zrazil s električkou, pričom našťastie nikto nebol zranený.
Číslo vozu 7815/4 ? ? ?
To ja som raz videl ako dosla elina z Race zastala na zastavke v Gastanovom a vodic si odskocil ,alebo co..a elina mu zacala cuvat aj s ludmi, potom utekal a naskakoval aby ju zabrzdil..a to tam nieje ziadny kopec ?
Prosim Vas, nekopte do autobusu, ten za to nemoze. Rad by som Vas upozornil, ze stranky iMHD.sk su nezavislymi strankami, nie sme ani prevadzkovatelia MHD v Bratislave a nemame moznost Vami popisany problem zmenit. Preto by som Vas poprosil, obratte sa na DPB. Dakujem.
Každé ráno ma dostáva do depresie autobusová linka č.49 hlavne zástavka Patrónka.Odkedy sa ZASE zmenil harmonogram mi chudáci zdravoťáci chodíme z Patrónky do Vojenskej peši a milá zlatá 49 si chodí úplne prázdna.Myslím že ju môžete s kľudným svedomím zrušiť pretože nieje vôbec využitá.A keď ju s vyplazenám jazykom stíhame tak nám zdrhne rovno pred nosom.Ide hlavne o tú, ktorá má odchod z Patrónky o 5.55.Radím Vám zrušte ju!Dostávam infarkt keď sa po dlhej ceste peši do Vojenskej ledva dotrepem a vodič si tam s vyloženými nohami číta noviny.Nabudúce mu kopnem do dverí!!!!!!
Aj zazraky sa obcas deju Ono drviva vacsina vozov s tym problem nema, ale stale sa pocita s tym, ze sa moze vyskytnut voz, ktory by to tam eventualne neustal. A kym budeme stale pocitat s tym, ze si niekto mohol odflaknut robotu, tak sa daleko nedostaneme
Co ja viem, urcite sa to zistit da. Viem si predstavit viacero sposobov, niektore velmi primitivne, ine sofistikovanejsie. Ty sa ma to pytas, vsak to by si mal vediet, vsak vies vsetko.
Uplne s Tebou suhlasim - taky voz nema co hladat na trati, to iste povedal aj Fobust a to iste si myslim aj ja Len vies - sme v BA, a nikdy sa to...a tak dalej
A je mi jasne ze ani prestavnik to nevyriesi, okrem toho, podla poslednych pozorovani je ta vyhybka v takom zufalom stave (volaco prilis sadnute), ze sa tam ten prestavnik domontovat uz ani neda, lebo by to nechodilo, takze nielen kable, ale aj vyhybku by bolo treba menit A vobec, rovno zrekonstruovat celu trat na SNP, a urobit predlzenie na Mierko a Hl.stanicu (konecne by sme mali v BA krizovatku 4 trati (aj ked asi nie odvsadial vsade) )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.