Čo je to čárda? Podľa slovníku cudzích slov je to "krčma v maďarskej puste; pohostinský podnik na juž. Slovensku". To fakt je niekde pri Vodostave alebo Spaľovni pohostinstvo? To skôr na Povodí Dunaja sú...
Sommelier: áno pri tých starších sériach, ale už s tmavými sedadlami a čiernymi tyčami majú ešte autobusy spomínané "280" pripomínajúce aj mne "Z80" na čiernej mrežovanej maske. Ale zaujímavé je že šikmý nápis Ikarus, aj nápis plastový sa vyskytuje aj na starých i novších 280 a na 283 tiež, prirodzene tam je za nápisom Ikarus číslo 283/okrem šikmého kovového znaku/. Mám v tom ale zmätok, lebo DP mení plechy z voza a voz a je to poprehadzované, taktiež úpravy robia svoje. Mali by tu byť viac vyfotené detaily interiéru.Asi začnem počas jazdy fotiť aj ja ?
V tom predom znaku je to evidentne. Posledne serie dostavali rovnaky znak ako Ikarus 283 - ten isty tvar, velkost,... len ako Ikarus 280. Starsie serie ho maju polozeny nizsie a oznacenie skor pripomina Z80 ako 280 (aj som si jednu dobu myslel, ze je to Z 80). Sedadla boli najprv take svetle a tyce biele (svetlo sede), neskor sa to zmenilo na tmavohnedu a cierne tyce. Myslim ze sa menila aj farba interieru - kryty dveri a bocne kryty (ale nie som si isty ako).
Piatkove info:
- 2940 asi okolo 7. h. vypadol na linke 83/11, neskor ho az do konca rannej sluzby nahradil ZV 2016, popoludni sa vratil
- 1923 - z interieru vozidla bol pocas druhej jazdy na linke 504 v smere do Dubr. odcudzeny ten cierny kryt nad dverami (bud 3. alebo 4.), vodic ho nasiel o 3.46 h. na zastavke Damborskeho smer Dubravka a vzal si ho do kabinky.
26: 1818
83: 2816, 2801, 2819, 2620, 2630, 2814, 2812, 2829, S N 2810, 2820, 2940, 2408, snad 2825 (na tento som zabudol)
403: 3526
404: 4850
501: 2628
502: 2014
504: 1923
505: 1032
506: 4402, nemam
507: 2810, nemam
508, 509: 1022, 100? (mozno boli naopak)
511: 3640
512: 2607
513: 3612
514: 2006
Sommelier: tú šesťcípu nápravu poznám, ten rozdiel mi je jasný, myslel som hlavne konkrétne ten rozdiel v znaku na prednom kryte...ale díky. Myslím, že tam boli rozdiely ako svetlá a tmavá koženka. ?
rozdiely boli v sedadlach - ine farebne prevedenie, farba tyci, kabina vidica a podobne drobnosti. Najviac sa odllisovali prve serie od tych ostatnych typom napravy. V BA uz vsak taku 280 nenajdes. A je to uz pekne dlho. Naposledy (asi pred piatimi rokmi) som skoro na Nivach skolaboval co za veterana to doslo na L 510, to bolo naposledy co som ten typ videl. Obcas sa taka sestcipa naprava este objavi na medzimestskych - modrych Ikarusoch. Inak, aspon myslim sa tento typ uspesne vyrabal bez vacsich zmien a zasahov viac ako 30 rokov.
Neviete aký je rozdiel v prvých typoch Ikarusov 280? myslím tým napr. rozdiely v čelnom znaku Ikarus.-niektoré sú šíkmé vypuklé, iné obyč. "Ikarus 280" ?
Včera poobede som cestovala v trolejbuse 202/6620. Pri druhých dverách mu každú chvílu zaznel signál "nevystupujte" aj keď sme neboli na zastavke. Väčšinou vtedy, keď sme zabáčali doľava. Dnes som mala to šťastie ísť tiež s týmto trolejbusom a ešte stále to tak fungovalo aj keď nie tak často. Žeby zlé kontakty
ZV :: 1410 - popoludní 37, 21
ZV :: 3604 - popoludní 34
ZV :: Ikarus 415 z 2. DTPA - popoludní 34, hneď za 3604 (zrejme doplní Johny D nad ránom)
_________
Pred pár desiatkami minút som mal prvýkrát tu česť s obratiskom "Opletalova" a môj dojem: koniec sveta.
_________
Dnes som referoval na hodine "Dopravná sústava" o Karose B 741. Dostal som jednotku, potlesk od učiteľky a spolužiakov a ževraj budem odporučený do nejakého školského projektu. ☺
_________
Prajem príjemný víkend.
milannco
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.