Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslím, že to priecestie je v zákrute a mnohých to potom oklame, pri odhadovaní po ktorej koľaji vlak ide. Samozrejme, že sa tam nemajú vôbec motať, keď je priecestie zatvorené. Problém asi väčšiny našej populácie. Nepomôže nič, len poctivo rozdávať pokuty.
Reakcia na: 3pa3ck3 #170334:
Nie, nestačia, železničné priecestia sa zabezpečujú na úplne iných princípoch.
Reakcia na: samkoh #170333:
Ty si evidentne nepochopil, čo som písal. Venuj sa najprv intenzívne problematike priecestných zabezpečovacích zariadení, aby si nepísal o "detektore, vzdialenom 25 s jazdy vlaku od priecestia". To je zatiaľ všetko, čo som chcel povedať.
Reakcia na: MatejBA #170298:
Prečo podjazd nie? A keď nie tam, tak o kúsok ďalej i s električkou!
Reakcia na: 3pa3ck3 #170334:
asi áno-kvôli chodcom.
Reakcia na: samkoh #170333:
Taká otázka: Je v zmysle platnosti nového zákona a vyhlášky vôbec potrebné mať na priecestí samostatnú signalizáciu a nestačia správne zapojené križovatkové semafory?
Reakcia na: johnnyjanko #170312:
Ale aj pre ostatných:
Za normálnych okolností(t.j. mimo výstrahy) tam semafor treba. Tesne pred výstrahou zelená pre smer z/na ivanskú kvôli tomu, aby sa smer z Ivanskej vypratal a nezostal na priecestí. Prípadne ak by sa obnovilo odbočenie Ivanská-Vrakunská, tak tesne pred spustením výstrahy dovoliť aj odbočenie z ivanskej na vrakunskú miesto pustenia smeru Trnavská-Ivanská. Počas výstrahy zase neplytvať zelenou z Ivanskej, ktorú nemá pri červenej na priecestí kto využiť, ale celý čas púšťať vrakunskú.
čo sa týka toho, ako zadefinovať tesne pred výstrahou- dajme tomu, že umiestniť detektor na miestach vzdialených 25 s jazdy vlaku od miesta, kde sa spúšťa výstraha . Za 5 s zareaguje a ostane 15 s na mimoriadny zelený signál.
A nejakú previazanosť priecestia so semaformi by sa hodilo spraviť aj na križovatke Račianska-Nobelova, kde pravidelne "padá" zelená pre takmer nevyužiteľné odbočenie z Nobelovej do mesta počas výstrahy na priecestí pri žst. Predmestie; takisto ten semafor pravidelne púšťa autá od vozovne do kolóny pred tým priecestím, aj keď sa stojí až po semafor.
P.S. A myslím, že to tak nejak funguje kdesi v Brne po zásahu DIČR, ale nespomeniem si, kde.
Reakcia na: mcmartin #170328:
Myslím si, že ľudia by aj tak chodili cez koľaje, pretože s autobusom by to bola zachádzka aj viac ako 5 minút (ak by nešiel najprv po Ambrušovej a až potom k AVION-u) a navyše v smere na Súhvezdnú sa na priecestí nedá odbočiť doľava na Vrakunskú cestu. Okrem toho by asi bolo potrebné nasadiť aj druhý voz.
Reakcia na: S499.1023 #170327:
Tak tam boli úplne všetci okrem žltej dodávky.
Reakcia na: MatejBA #170317:
Ja som tadiaľ išiel pred 3 týždňami s autobusom v smere od cintorína. Tiež som si povedal, že pokiaľ nebude za priecestím voľno, tak ani za svet (bola zápcha smerom k Avionu). samozrejme, že asi 30 vodičov idúcich z Ivanskej si povedalo "však ja tam miesto mám a bus ma púšťa" a akýkoľvek zárodok miesta hneď zapratali. Až napokon sa našiel jeden, čo ma pustil.
Reakcia na: mcmartin #170328:
Nie som znalec hentej lokality ale nedalo by sa to vyriešiť nejakou zachádzkou linky 69?
čo sa týka priecestia Ivanská cesta tam by bolo treba zriadiť priamu mestskú autobusovú linku smerom k Hornbachu a Bauhausu a XXL Lutz aby ľudia ktorý chcú ísť do týchto obchodov nechodili cez železničnú trať .
Reakcia na: S499.1023 #170323:
https://youtu.be/Vsa_0jAfHlM?t=114

Vrátane momotov, čo nevedia, že sa nemajú nasrať na zatvárajúce sa priecestie, do križovatky a podobne. Ploskolebci pomocnochrániči taktiež idú príkladom.
Reakcia na: N/A #170320:
"Neznalost zakona neospravedlnuje" 🙂
Reakcia na: N/A #170322:
Samozrejme, a ešte k tomu by sme mohli na všetkých priecestiach aj križovatkách namontovať nejaké betónové bloky, ktoré sa vysunú zo zeme. Človek mobilový o to zakopne, rozbije si hlavu o betón, ale aspoň ho nezrazí auto či vlak. A samozrejme všetky cesty aj železničné trate treba oplotiť! Za tých pár zachránených životov to predsa stojí!
Reakcia na: S499.1023 #170323:
Ďakujem za upresnenie, máte dobré skúsenosti a poznatky, som rád za rozšírenie mojich vedomostí. 🙂 Bolo to dávno, pripúšťam, že som si to mohol pomýliť.. v každom prípade tá rampa nie je zlá pre peších. 😏
Reakcia na: N/A #170320:
Nie, nefungovalo to tak. A namlo to žiadnu súvislosť s tým, či PZZ je ZSSR alebo AŽD71 alebo VÚD. Racič CSS NIKDY nemá ako vedieť, že je čas "niekoľko sekúnd pred začatím výstrahy, keďže takú informáciu nemá ani PZZ, pokiaľ to nie je priecestie s odloženou výstrahou, čo je v CZ záležitosť posledných rokov a na SK ani neviem, či sa vôbec vyskytuje.
V skutočnosti bol priebeh takýto: Súčasne so zahájením výstrahy prešla križovatka do režimu celožltej (keďže tam bol radič Siemens, ktorý nepoznal celočervenú), po uplynutí najdlhšieho vyprázdňovacieho času križovatky prešla križovatka do prerušovanej žltej, po uplynutí vyprázdňovacieho času priecestia sa zatvorili závory. Pri otvárané priecestia bol priebeh opačný.
Takto fungovalo nielen priecestie pri VÚZ ale napríklad aj "pri Koňovi" na Nivách.
Chodec síce nemá vodičský preukaz ale napriek tomu musí vedieť, kedy nemá vstupovať na železničné priecestie.
Reakcia na: johnnyjanko #170321:
Nuž ide o to, že boli už nehody, kedy človek s mobilom v ruke a slúchadlami v ušiach absolútne neriešil, že vchádza do aktivovaného priecestia a zrážka bola na svete, zatiaľ čo do rampy by pekne narazil a asi by mu to aj "trklo" v hlave.
Reakcia na: N/A #170320:
Vôbec nechápem, čo chceš týmto vyriešiť. Normálny človek vie, čo je to priecestie. Ak je tam PZZ, ktoré bliká a zvoní, a k tomu rampy, tak niet o čom. Ak je niekto tak neskutočne nechápavý, že nevie čo je to žel. priecestie a žiadnemu blikaniu ani cinkaniu nerozumie (povedzme že včera pricestoval z Amazonského pralesa), tak ako chceš takému človeku pomôcť? Potrebuje taký človek extra rampu na chodníku? Však ju podlezie alebo obíde. Neriešme nezmysly.
Ja rozumiem, že chodec je tiež účastník premávky, no nemá vodičský preukaz a predpokladajme, že je tak negramotný, že nevie kedy nevstupovať na železničné priecestie. Akurát spomínaná trať pri Zváračskom je pekným príkladom vhodného zabezpečenia. V časoch fungovania si pamätám, že tam boli (možno sú) rampy aj na chodníkoch pre peších a tak ani na tej malej križovatke nedôjde k pochybeniu. Vtedy keď to fungovalo, tak viem, že zo všetkých smerov na križovatkách okolo priecestia skočila okamžite červená a s niekoľko sekundovým oneskorením sa spustila akustická a svetelná signalizácia na žel. priecestí a následne sa spustili rampy ako pre autá, tak pre peších.... a to sa bavíme o menej významnom a zastaralom priecestí, kde boli v tom čase ešte staré signalizácie, typu SSSR a nie ako AŽD 71.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.