Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Vladimir
Kazdopadne nizke podlahy maju v PO buducnost. DPMP (vraj ako prvy v SR) zaviedol prepravu telesne postihnutych osob na verejnej linke uz v roku 1991. Tato premava na trase, ktora obsluzi pomerne velke zaujmove uzemie (bezbarierove byty, ustav, skola pre tel. postihnutych, centrum mesta, nemocnica) v pracovnych dnoch kazde dve a v ostatnych dnoch kazde styri hodiny. V nasledovnom obdobi by sa mali Renaulty objavit aj na inych linkach MHD a DP sa netaji chutou na nizkpodlazne trolejbusy.
Teraz sa priznam, nie som si isty - nasadzuje DPB Ikarusy 412 formou garantovanych spojov? (su vyznacene v cestovnom poriadku?).
S tymi B961 si ma potesil, konecne nieco ine. Ako hovorievam, bolo uz nezdrave tri roky kupovat tie iste typy