Taaak, konecne tu niekto napisal ze treba prferovat elektricku trakciu, s cim plne suhlasim. Neveim co niektori na tom vidia ze prijde par serblov, myslim autobusov. Je mi jedno ci to je Sor, Karosa, Agora, Ikarus alebo boh vie co este, ale pre mna je to vzdy len jedno - serbel. Keby tak radsej dosli nove eliny, to by bolo uz o niecom inom. Alebo aj troliky. Ale vzhladom k tomu ze mame vyrocie fekalbusov je to pochopitelne, ze sa bavite o busoch. Ale aj tak - serble ostanu serble, na znacke nezalezi. Ostanu najdrahsim dopravnym systemom, to sa tiez nezmeni. Maju zmysel v doplnkovej doprave, iba u nas su akosi stale "nosnym systemom", aj ked by som skor tvrdil ze "ritnym systemom", lebo su cele na rit! Ked mam poobednu sluzbu na EU a idem o 20:00 domov, tak mi uz nic nepremava! Vseobecne pouzitelne autobusove linky jazdia iba cez spicku a o viknedoch je to este biednejsie. Preto si myslim ze autobus ako dopravny prostriedok nie je vobec dobry, akurat na doplnkovu dopravu, rozumej na linky typu 20, 55, 56, 51 a pod.

Spectre
Plynove autobusy, plynove autobusy...... Do riti aj s Dracikom! Nech uz konecne kupia nieco nove, alebo urobia poriadnu modernizaciu, nie plynofikovat zhnite kraksne!
Co tak napr.:
- Ikarus 435 / modernizacia - motor 230 kW a vyssie (Iveco, alebo MAN), prevodovka VOITH, iny nater (len nie zeleny, preboha), novy interier. Tym by sa napravilo to, co DPB posahalo, ked ich objednavalo. Inac je to dobry autobus.
- Sor B9.5 - plyn, automatika (aj do tych, co ju este nemaju)
- Karosa B732/741 - novy interier, CNG motor (u B741 aspon 200 kW), VOITH automatika
alebo rovno nieco nove: Solaris, Agora, nieco ine, len nech to jazdi....
Btw. Co vsetci mate voci Ikarusu 412???? Prevedenim je urobeny sice nahovno, ale interier nie je problem vymenit. Interier by som vsak menil aj u inych serblov, B741 napriklad. U 435iek by som redukoval pocet miest na sedenie.
Solaris vs. Citybus> Mne sa pacia obidva. Rozdiel je v tom, ze v Citybuse som sa este neviezol. Solaris je pekny a ma aj elegantny interier. Co som videl fotky, ani Citybus na tom nie je horsie.
Jednu vec na Citybuse nechapem - snad to original Agora nema. Tou vecou je samozrejme typicky karosacka packa na retarder. Je tam tolko elektroniky, a to ich vazne nenapadlo, ze retarder sa da ovladat aj automaticky (ved to napadlo aj Madarov!!!). Ta packa by ma tam neuputala, keby tam tak debilne nevytrcala. Cela palubna doska Citybusu na mna posobi tak divne - aspon na fotke.
OZAJ, VAZENI.... Nenapadlo Vas, ze nedostatok autobusov by sa mohol kompenzovat inym druhom dopravy, ktory nepotrebuje k prevadzke naftu, alebo CNG???? Zivo si viem predstavit napr. trolejbusy do Lamaca, Petrzalky, alebo eliny predlzene do Devinskej, pripadne elektrickova linka do Slovnaftu (o Petrzalke nehovorim, to je snad samozrejmost).
Uznavam, ze v Prahe je 100x lepsia doprava, ako u nas, ale urobili jednu velku chybu - zrusili si trolejbusy. Nebolo by lepsie ukazat cestujucemu radsej elektricke vozidlo ako vhodny dopravny prostriedok. Napriklad taky flash, ze by sme postavili trolejbusovu linku do Petrzalky a na nu *** 100ks 22Tr!!! Nikdy to nebude, ale ja si pod modernou dopravou predstavujem prave elektricku trakciu - v mestskej zastavbe urcite.