Hlasice zastavok su aj v poslednej serii T6A5, dokonca su tam nahrane zastavky (tusim z Prahy), raz sa to omylom spustilo... ludia boli riadne sokovani...
No toto... akurat sem chcem dat novinky ohladom presunuti zastavok Smolenicka a NZ Luky a pozeram a uz len vidim ze tu su
Inak dnes som videl v akcii az 3 Zazracne LIAZky - raz tahala 4202 z 81, potom sa s niecim hrabali na Holicskej a nakoniec na Kollarku sa pokazila 4089.
Nooo, k tym busom na linke 21, co sa tak strasne vlecu po dialnici>
Zo zastavky Mokrohajska (mesto) do zastavky Stefana Kralika (DNV) to podla grafikonu trva 11 minut. Opacne tiez. Zazil som ze autobusy to zvladnu aj za 7 minut - najma v sedle a vecer. Po desiatej hodine sa spravidla vypinaju aj semafory (su tam iba 2ks) a potom sa vodici musia suchtat aby si moc nenadbehli. Vacsinou sa suchcu az moc, lebo na Racismyte zvyknu meskat jednu az dve minuty - ale im je to jedno (mne nie, lebo vzdu ked meskaju tak mizdrhne trojka ). Spectre tu pisal ako to je s Karosami. No, ked taka natrepana Karosa lezie cez kopec na Patronku, tak motor sa pekne zahrieva. Z Patronky na dialnicu je tiez mierne stupanie. Ak vidim vodicovi na budiky (konkretne teplotu chladiacej vody), tak sa nedivim preco sa po dialnici suchcu - v meste mame este 85 stupnov, na Patronke uz 95 a na dialnici to "chladia" naspat na cca 85 stupnov (v lete) - ak by drzali plny knedlik, tak by bus vykypel - uz som to raz zazil. Keby motor nemal 100 litrov vody, tak do DNV ani nedojdeme, ale dosli sme. HEHE, ked nas vsetkych na prvej zastavke (Stefana Kralika) v DNV vykopol, bola za autobusom pekna stopa po vode - ktovie kolko vody mu ese ostalo.
to Vladimir: no ja som nevidel ziaden citybus na vlastne oci - preto som napisal iba agora . Ale tu bola agora s plynovym pohonom a ta mala nizkopodlazne iba prve dve dvere.
Andrej: Neviem, co za Agoru to presne bolo v BA, ale pokial sa bavime o vozidle Karosa Renault City Bus, ktore jazdi na Slovensku, tak vedz, ze je 100%-ne nizkopodlazne (aj pri tretich dverach).
to Spectre - no jasne v poho. Ved napr. v piatok ten chlapik z karosy (co bol s tou agorou) tak hovoril, ze prve karosy 7xx mali 6 stupnovu prevodovku a ze na testovacich okruhoch s nim dosiahli aj 160Km/h. No ale bohuzial na tu rychlost nestacili brzdy, tak este v tych vyrobenych kusoch zablokovavali 6-ty stupen a potom davali iba 5 stupnove .
Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Kristof> Autobus urceny do mesta, ci uz novy, alebo stary ma danu istu maximalnu prevadzkovu rychlost, ktoru z pochopitelnych dovodov nie je mozne prekrocit. Napr. Ik412/415/435, alebo Tambusy maju prevodovku, ktora im nedovoluje dlhodobo prekrocit rychlost 70 km/h. Nehovorim, ze taky Tambus nepojde rychlejsie, ale jednoducho na to nie je stavany.
No ikarus nizkopodlazny ma podla mna vyhodu v tom (oproti /agore/), ze je full nizko podlazny - proste aj zadne dvere ma "nizko podlazne", kdezto agora ma v zadnych dverach typicke schodiky.
Jo inak v sobotu bolo super v krasnanoch! Jednak som sa povozil na RTO-cku (nejake to kolecko po vozovni a neskor odvoz do mesta) a tiez som si zajazdil (no iba 20-30 metrov dopredu a tolko isto dozadu :D) na K2s - ale bolo to super.
Tiez som si dobre pokecal so soferom toho nizkopodlazneho ikarusu -hee - bola to prca. Inak pre mna zaujimavost, ze tieto dva nizkopodlazne ikarusy maju sice plosinu pre vozickarov (ci kociky pripadne), ale je iba na manualny "pohon" - cize v podstate nepouzitelne.
Spectre > #7414 Mas pravdu v tom,ze ceny kvalitnych digitalov su este vysoke,ale ak chces,tak sa pozri na stranku www.iconet.sk a mas tam aj ceny digitalov a nekake parametre ...atd
tbc: 7 ako 4... ja som mal trojku z matiky... hihi
ale aspon to dokazuje, ze sa tu vie, o com hovorim... mimochodom, pani, obcas vas obdivujem, ze dekazete pracovat, chodit po uliciach a este si aj pamatat evidencne cisla autobusov a pomaly mena vodicov. klobuk dolu...
deti, dnes som prvykrat videl nazivo revitalizovanu elinu ev. cislo 4303. nepytajte sa ma na typ, ale je to ta s novym druhom spriahadiel... poviem vam, je to celkom srandovne, ked clovek vidi tu elinu celu oplechovanu, bez tych spriahadiel vpredu a vzadu. cloveka to v prvom momente dost prekvapi...
ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom... vycapili tam styri autobusy, z ktorych tri uz kazdy videl, postavalo tam dva a pol cloveka, o nejakom programe (aspon blby technicky vyklad) sa im asi ani nesnivalo, historicky autobus ziadny... tak som aspon kukol do toho citybusu, kukol dopredu, dozadu, chvilu som pocuval debatu (pravdepodobne) niektorych z vas o nejakej knihe, ktora sa neda zohnat a sklamany som odisiel prec... neviem, ako to vyzeralo v sobotu na vinohradoch, ale toto bol totalny prepadak myslim, ze tu rocnikovku o neexistencii komunikacie v dpb fakt napisem...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hroch
ale chcel som sa vyzalovat na piatok: bol som sa pozriet na tej vystavke busov na nam. snp a opat som sa potvrdil, ze marketingovy duch je v dpb neznamym pojmom...