Andy008: Pocuj, co si sa zas dozvedel take tajne, ze tu vsade pises, ze si sa nieco dozvedel, len nic konkretne ? Zas sa hras na Mr. Zahadneho ? Sa prezrad... ukoj nasu tuzbu po poznani faktov.
#7455, #7456> digitalne hlasice v T6A5 z poslednej serie su, ale nepouzivaju sa preto, lebo nie su v nich bratislavske zastavky (iba prazske, pre testovacie ucely ich tam dali), ale co je podstatnejsie, nedokazu spolupracovat ako periferia IS BUSE, ale iba na tlacidlo to funguje...
Majkl: Na tie oslavy sa minulo "fakt vela". Jednoducho Novy cas je novy cas...
Kristof: Ikarus 435 sice vie ist aj 90, ale len neoficialne, ked je vypnuty obmedzovac. Inak je to len 73.5. Okrem toho na tie rychlosti nie su stavane grafikony - ako uz napisal Turbo...
Hlasice zastavok su aj v poslednej serii T6A5, dokonca su tam nahrane zastavky (tusim z Prahy), raz sa to omylom spustilo... ludia boli riadne sokovani...
No toto... akurat sem chcem dat novinky ohladom presunuti zastavok Smolenicka a NZ Luky a pozeram a uz len vidim ze tu su
Inak dnes som videl v akcii az 3 Zazracne LIAZky - raz tahala 4202 z 81, potom sa s niecim hrabali na Holicskej a nakoniec na Kollarku sa pokazila 4089.
Nooo, k tym busom na linke 21, co sa tak strasne vlecu po dialnici>
Zo zastavky Mokrohajska (mesto) do zastavky Stefana Kralika (DNV) to podla grafikonu trva 11 minut. Opacne tiez. Zazil som ze autobusy to zvladnu aj za 7 minut - najma v sedle a vecer. Po desiatej hodine sa spravidla vypinaju aj semafory (su tam iba 2ks) a potom sa vodici musia suchtat aby si moc nenadbehli. Vacsinou sa suchcu az moc, lebo na Racismyte zvyknu meskat jednu az dve minuty - ale im je to jedno (mne nie, lebo vzdu ked meskaju tak mizdrhne trojka ). Spectre tu pisal ako to je s Karosami. No, ked taka natrepana Karosa lezie cez kopec na Patronku, tak motor sa pekne zahrieva. Z Patronky na dialnicu je tiez mierne stupanie. Ak vidim vodicovi na budiky (konkretne teplotu chladiacej vody), tak sa nedivim preco sa po dialnici suchcu - v meste mame este 85 stupnov, na Patronke uz 95 a na dialnici to "chladia" naspat na cca 85 stupnov (v lete) - ak by drzali plny knedlik, tak by bus vykypel - uz som to raz zazil. Keby motor nemal 100 litrov vody, tak do DNV ani nedojdeme, ale dosli sme. HEHE, ked nas vsetkych na prvej zastavke (Stefana Kralika) v DNV vykopol, bola za autobusom pekna stopa po vode - ktovie kolko vody mu ese ostalo.
to Vladimir: no ja som nevidel ziaden citybus na vlastne oci - preto som napisal iba agora . Ale tu bola agora s plynovym pohonom a ta mala nizkopodlazne iba prve dve dvere.
Andrej: Neviem, co za Agoru to presne bolo v BA, ale pokial sa bavime o vozidle Karosa Renault City Bus, ktore jazdi na Slovensku, tak vedz, ze je 100%-ne nizkopodlazne (aj pri tretich dverach).
to Spectre - no jasne v poho. Ved napr. v piatok ten chlapik z karosy (co bol s tou agorou) tak hovoril, ze prve karosy 7xx mali 6 stupnovu prevodovku a ze na testovacich okruhoch s nim dosiahli aj 160Km/h. No ale bohuzial na tu rychlost nestacili brzdy, tak este v tych vyrobenych kusoch zablokovavali 6-ty stupen a potom davali iba 5 stupnove .
Andrej> Mas pravdu, ale vypocitaj si, ake otacky by mal ten Ikarus 412 pri rychlosti 95 km/h. Asi dost vysoke. To je elektronicky obmedzene aj kvoli spotrebe, Euru II a pod. Na tie otacky ten motor nie je stavany, takze je uplne zbytocne, aby sa s tym jazdilo tolko. Keby sa tam dala 5, alebo 6 stupnova prevodovka, vtedy by taka rychlost bola na mieste, pretoze to su prevodovky urcene pre medzimestske busy.
Btw.: Ik280 bez "priskrteneho" cerpadla dosahuje v pohode rychlosti cez 100 km/h /overene/. Napr. kratke karosy idu rychlo iba s inym diferakom. S mestskym diferencialom to da max. takych 80-90 km/h.
A dalsia vec, preco s 21tkami chodia po dialnici pomaly je to, ze autobus by v pohode dal aj viac, ale ten poddimenzovany motor ma obvykle po vystupe cez Prazsku akurat tak dost.
Andrej (Anndy008)