Reply on: AAA #55986:
a ešte som zabudol dodať: vozidlom v NDS samozrejme môže byť aj električka. K návrhu petržalskej radiály na petržalskej strane nemám v zásade výhrady, ale to, že sa vyflákli na riešenie centra je pre mňa sklamaním, pretože podľa mňa práve to by pomohlo skvalitniť (zrýchliť, spravidelniť, zatraktívniť) dopravu systémovo pre celé mesto, nielen pre jednu radiálu. Návrh linkového vedenia v projekte tiež vidím ako ako pre klasickú električku - 5 liniek na jednej radiále je už trochu dosť. Dnes som išiel okolo karloveskej radiály - zas tam vláčikovali dve súpravy za sebou, to je čistá strata.
Trasa B by podľa mňa však uniesla aj systém nekompatibilný so starou traťou, teda taký kde by neboli prejazdy z iných tratí. To je už však otázka pre posúdenie odborníkmi, a nie som si istý, či to pred návrhom variantu s električkami bolo vykonané.
Tak či tak, sme vo volebnom roku a ako sa to nakoniec celé zomelie, to sa nedá ani odhadovať.
AAA
A M 1 je štandardná súprava metra, takže tá obsaditeľnosť, aby si ostatní mohli predstaviť.
Obsaditeľnosť ULF: http://www.transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/mt/products/trams/ulf.htm
Tu sa hovorí o 7 ľuďoch. Ovšem u nás je norma pre maximálnu obsaditeľnosť 8 osôb/meter. ?
Tie 4 osoby, sú možno štandard WL, ktorý si oni určili.
Potom mi povedz ako má vyzerať podľa teba úsek Bosákova - Janíkov Dvor.
Ale ak mám tú česť s riaditeľom ROPIDu, konštruktérom ULF a profesorom ŽU v jednej osobe, mea culpa. Ak nie tak klameš.
Re #56000 81-71: To, že VAL je vhodný pre mestá s cca 500 000 obyvateľmi je spomenuté napr. v DM 5/2004. A dovoľ, aby som ti ja pripomenul ich a naše finančné možnosti.