Reply on: J #29790:
Sorry za chyby s=z a preklepy.Ešte k tomu označovaniu. Podľa mňa by mali mať určiťe písmená ako nosný systém, ale dalo by sa to spraviť ako v KE s Rkami. Čiže R1 až R6. Alebo E1 až E6. Vlatne vo Viedni tak majú metro = Ubahn - U1 až U6. Avšak podľa mňa nosný systém by mal byť jasne rozlýšiteľný od ostatku MHD, už len kvôli navádzacím tabuliam. Ak budeš mať nejaký pútač a na ňom trebárs 5ťku, tak im to nič nepovie. Ale ak tam bude R (Viedeň má modrú kocku s U) tak to bude lepšie. Bo musíš uznať, že tabuľa s označením - Rýchlodrážna električka - by vyzerala divne. Ale kľudne to môžu zostať číslice, len pred to nejaké písmeno.
A takisto si myslím, že by mali linky byť farebne odlíšiteľné. To môžu byť aj s číslicami, ale prirodzenejšie je mi to, keď sú farebné písmená. To je však možno len zvyk.
7119 v Bratislave? Poteší. Ešte jednu a potom už len K3RN ?
Inak dosť OT, ale čo hovoríte na ochladenie. V Petržalke začali kúriť, ale aj tak je v byte klendra.
J
Zrušil by som číslovanie takže A, B, C, D, E, F - to je len detail.
C by za zastávkou Ružibov - Astronomická pokračovala dvoma zastávkami a to Avion Shoping Park a Letisko M.R.štefánika. Zastávka Avion by bola umiestnená tak aby bola blízko aj samotnému Avionu a aj vznikajúcemu Hornbachu. Možno by mohli byť dokonca dve. Jedna pri Hornbachu a jedna na parkovisku medzi obchodným centrom a ob. domom IKEA.
E- Nechodila by na ŽST N. Mesto - Tam by vznikla len zastáka pre linku C.
E - úplne nová- by začínala buď na Čilizskej so zastávkami Dudvážska, Billa, Komárovská, Cintorín Ružinov. Ďalej po Gagarinke až k ASMN a popod mesto by sa napojila na Starohorskú. Samozrejme pod zem by išla už skôr, zrejme už pri Cintoríne. Najprv hĺbené, od ASMN a križovatka s Bajkalskou razené.
F - Od Lamaču po Lamačskej, Brnianskej (Patrónka), Pražskej, Šancovej, Trnavskej, Rožňavskej Až na ZP. Možno by mohla odbočiť na Kramáre, ale tam by bolo dosť veľké stúpanie a hlboké stanice. Ale Keď s tým v Prahe nemajú problém stanice 50m pod zemou, tak prečo u nás. takisto hĺbenéneskôr razené. Od Bajkalskej smer ZP by mohla byť aj na povrchu v tom stredovom páse. Alebo autá pod zem a elinu s parkom ☺
Zastávky samozrejme podľa potreby nad tým sa mi teraz nechce rozmýšľať.
Samozrejme Ečko a Fko by bolo budované až keď BA bude mať dosť prachov, čiže tak o 15 rokov. To by korešpondovalo s dobudovaním trate do Petržalky a prerobením súčasných trás na rýchlodrážne. Do tých 15 rokov by to mohli stihnúť aby sa mohlo začať s hentým. ☺