Ludia jazdit vedia, akurat tu nie je ziadna ohladuplnost a respekt pred zakonom. Staci sa prozriet kusok za hranice ako sa zrazu spravaju nasi vodici.
Inak tie vyhradene jazdne pruhy su aj u nas v Ruzinove.
Trocha fantazie: Co tak tu elektrickovu trat na DD urobit prejazdnu. Z konecnej elina 4 a 9 cez kuklovsku a potom v trase 32. Ovsem na samostatnom telese, teda pokial by to slo. Inak to je potom jedno ci tu jazdi elina, trolik alebo antabus.
Este ma napadlo jedno riesenie na bezproblemovy prejazd elin ulicami Blavy. Co tak zacat pouzivat tzv. lapace krav, ktore mali v 19.storoci velky uspech na severoamerickych preriach. Myslim, ze hned by si gumokolesaci uvedomili, kto je panom ciest.
Je pravdou, ze v Londyne maju autobusy vyhradene jazdne pruhy. Nie su ale vsade a tieto pruhy zdielaju spolu s taxikmi. Malokde su tieto pruhy vyhradene 24 hodin denne. Vecer a v noci sa na tychto pruhoch v pohode parkuje.
U nas si to dost dobre neviem predstavit, to by sa tu najprv museli ludia naucit jazdit.
elektricky na dlhe diely: na adrese http://www.karlovaves.sk/vestnik/2000/6.html sa nachadza clanok od starostu karlovej vsi a jeho predstava o elektrickach.
vyhoda elektriciek by bola v zapche jasna, trolejbusy tam maju vsak byt preto, ze sa s nimi nema chodit az do mesta ale len k zastavke metra. nakolko vsak metro je daleka buducnost (a najma do karlovky) v sucasnosti je mozno lepsia elektricka.
aby ale eliny boli rozumne rychle, museli by mat omnoho menej zastavok a najlepsie uplne samostatne teleso (priklad: praha trat do modran - dokonca aj krizovania s cestami su mimourovnove - teda vacsinou).
na dlhych dieloch je podla mna problem este aj umiestnenie trate - cesta je 4 prudova, ale parkuje na nej vela aut - na elektrickovu trat by bolo treba zaber dvoch pruhov cesty (aspon v spodnej casti nie je vela miesta popri ceste) - a hned by bol problem s parkovanim ...
takze podla mna: kratkodobo su lepsie elektricky, dlhodobo trolejbusy, ja by som dal prednost radsej tbusom, hoci viezt sa elinou na DD by bolo dost cool
btw, aj v parizisu vyhradene pruhy bus + cylkisti a vodici to dodrziavaju (vacsinou).
hmm...neviem, tak mozno jej uz vymenili podvozky, alebo som ja poplietol ev.cislo, ale fakt je ze jedna K2Ska je fakt vyrazne tichsia. Myslel som si ze 7109.
A este k tym uviaznutym trolejbusom/autobusom v zapche.
Aj v Londyne aj v Rime boli na kazdej dolezitejsej ulici vyhradene prudy pre MHD, a cuduj sa svete cela ulica bola zacpata, ale tie prudy boli uplne volne a MHD tak premavalo s minimalnym zdrzanim. To by mohlo fungovat aj u nas, ale to by sa muselo chciet to vodicom dorziavat a policajtom pokutovat.
Ale elektricka je este lepsia, to uznavam.
Ostava mi len Ti uverit ze elina by tam vysla (ved si robil pri elinach). Doteraz som si to nemyslel, ale asi na tom nieco bude.....ved zasa ked sa o tom uz tolko hovori, tak to asi nie je uplne nerealne. Akurat lutujem tych ludi, ktorym by to chodilo pod oknami. Mne osobne chodia eliny pod oknami a okrem 7109 to nie je buhvico......
btw. Tie "tiche" podvozky sa budu pouzivat aj na dalsich elinach ci nie?
tulenique: trasa by viedla asi tadial ako chodi dnes autobus po molecovej na kuklovsku a nazad..
trolejbusy su zbytocne preto lebo takisto ako autobusy uviaznu v zapche a co z toho potom ?? nic..
A elektricka by tam v pohode vysla hore na dlhe diely...
Ja som to nemyslel v zlom, akurat si to nedokazem nijako vybavit ako by to vyzeralo, preto sa pytam, kade je "planovana" trat prip. daco ine co by mi pomohlo pri predstavovani si tej trate. Ja nie som ziaden odbornik v MHD, ale ako takemu zaujatemu laikovi sa mi troliky javia lepsie. Ale zhanam plusy/minusy oboch rieseni, aby som si vedel urobit vlastny nazor......
>>To si skutocne neviem predstavit ako by ...
Tuto vetu som uz dakde pocul...kvoli takymto ludom sa nerealizuju niektore celkom dobre napady...takze tak asi...
To si skutocne neviem predstavit ako by chodili eliny na Dlhe Diely....Kade by mala viest ta trat??
Podla mna eliny nie su dobre na taketo veci, eliny by mali chodit po dlhych a rovnych tratiach a nemali by mat tolko zastavok ako je u nas zvykom. A co je zle na trolikoch na Dlhych dieloch?
a este co sa stalo mojej oblubenej elektricke RAJO?
Juro